region  Lužické hory
sektor  Oybin
podsektor  Rosensteine und Umgebung
HAUPTROSENSTEIN
oblast: Žitava, sektor: Oybin, podsektor: Rosensteine und Umgebung, skála: HAUPTROSENSTEIN
Obr.1: Hauptrosenstein (Oybin), foto: z aplikace Green6plus , vystaveno: 2018

Obr.2: Hauptrosenstein (Oybin), foto: z aplikace Green6plus , vystaveno: 2018

Obr.3: Hauptrosenstein (Oybin), foto: z aplikace Green6plus , vystaveno: 2018

Obr.4: HAUPTROSENSTEIN (OYBIN) - topo Manfred Thieles und Jürgen Schmeißers, zstrnad , vystaveno: 2019

ALTER WEG, I (Písk.Sasko), Z nejvyššího místa průrvy na jižní straně na balkon. Vpravo rampou na vrchol.
VARIANTE ZUM ALTEN WEG, III (Písk.Sasko), Z balkonu "Alter Weg" spárou přímo na vrchol.
DORNENRISS, VIIIa (Písk.Sasko), Úplně vpravo na úpatí stěny puklinou vzhůru a doleva na polici. Stěnkou ke kruhu, se stavěním spárou na vrchol.
WEG ÜBER DAS G, VIIb (Písk.Sasko), Vlevo od nástupu do "Dornenrisses" rozpor a překrok do nalevo ukloněného žlabu, tím krátce vzhůru a dále stěnou míně doprava na balkon. Stejně jako "Herbstkamin" na vrchol.
HERBSTKAMIN, III (Písk.Sasko), Vpravo na údolní straně komínam na polici a dále na vrchol.
VARIANTE ZUM HERBSTKAMIN (SÜDRISS), VIIa (Písk.Sasko), Z police spárou k přidanému kruhu. Vpravo nebo vlavo žlabem na vrchol.
DORNRÖSSCHENSCHLAF, VIIa (Písk.Sasko), Vlevo od "Podzimního komínu" hranou (hodiny) ke kruhu, rajbasem na polici. Stejně jako "Herbstkamin" dále na vrchol.
RECHTES BLATT, VIIa (Písk.Sasko), Asi 2 m vlevo od "Dornrösschenschlaf" doleva vzhůru žlavem ke kruhu, rajbasem na polici a odtud "Herbstkamin" na vrchol.
RISSLEDER, VIIIa (Písk.Sasko), Vlevo od "Rechten Blatt" trhlinou a žlábkem ke kruhu, mírně vpravo stěnou ke kruhu cesty "Rechten Blatt" a tou dále na vrchol.
BÜRGERKAMIN, V (Písk.Sasko), Vlevo od "Rissleder" zahnutým komínem na polici, vpravo komínem na vrchol.
HALBMOND, VIIc (Písk.Sasko), Bürgerkamin asi 6 m vzhůru ke kruhu, doleva ke klikatému žlábku a tím přes 2. kruh a pak vpravo na balkon. Vlevo komínem cesty "Schussfahrt" na vrchol.
SCHUSSFAHRT, VIIc (Písk.Sasko), Asi 4 m vlevo od "Bürgerkamin" z bloku spárou přes kruh, doprava ukloněným žlabem na balkon. Vpravo komínem na vrchol.
ROSENSTIEL, VIIa (Písk.Sasko), Vlevo od cesty "Schussfahrt" klikatou spárou až na konec. Doleva spárou ke kruhu, vpravo žlabem na blakon a komínem na vrchol.
PROFILNEUROSE, Xb (Písk.Sasko), Asi 5 m vpravo od "Südverschneidung" stěnou a žlábkem přes kruh. Převislou spárou přes přidaný kruh a žlab k výlezu.
SÜDVERSCHNEIDUNG, III (Písk.Sasko), Z police na jižní straně k výraznému koutu a tím přímo na vrchol.
LANGER DURCHGANGSKAMIN, III (Písk.Sasko), Uprostřed jižní stěny výrazným komínem na vrchol.
RINGLOSER, VIIb (Písk.Sasko), Z "Langer Durchgangskamin" doleva na balkon a žlabem na vrchol.
ZITTERSPIEL, VIIc (Písk.Sasko), Asi 3 m vlevo od "Langer Durchgangskamin" spárou na polici, doprava ke kruhu a žlabem na blakon. Stějně jako "Durchgangskamin" na vrchol.
SURFING, VIIb (Písk.Sasko), Vlevo od "Zitterspiel" spárou a mělkým žlábkem na polici, přes kruh žlabem na velký balkon a dále na vrchol.
FLYING DUTCHMAN, VIIc (Písk.Sasko), Z velkého balkonu přes žebro a kruh stěnou na vrchol.
WALDRINNE, III (Písk.Sasko), Asi 3 m vlevo od "Surfing" přes sklaní stupeň a výrazný žlab na velký balkon. Odtud dále na vrchol.
ESEL STRECK DICH, VIIIb (Písk.Sasko), Vlevo od "Waldrinne" výraznou širočinou na polici, stěnou přes kruh na velký balkon. Ruční spárou u přilehlé plotny vzhůru a stěnou ke 2. kruhu. Příkrým žlabem na vrchol.
FREUDIGE VARIANTE, VIIc (Písk.Sasko), Stejně jako "Esel streck dich" k přilehlé plotně na polici, doleva ke kruhu, stěnou přímo na vrchol.
FLOHZIRKUS, IXc (Písk.Sasko), Vlevo od nástupní spáry cesty "Esel streck dich" se stavěním k hodinám (sem je to možné i bez stavění zleva), převislou stěnou přes kruh k velkým hodinám. Mírně vlevo přes rajbas na polici a k 1. kruhu cesty "Esel streck dich" a tou dále na vrchol.
LINKES BLATT, VI (Písk.Sasko), Nastoupat asi 5 m "Západním komínem" a vpravo ukloněnou spárou ke kruhu. Žlabem na balkon a ukloněnou stěnou na balkon (kruh), (se stavěním) na vrchol.
WESTKAMIN, III (Písk.Sasko), Úplně vlevo na údolní straně zohýbaným komínem na balkon, vpravo koutem na vrchol.
ROSENKAVALIER, VI (Písk.Sasko), Západním komínem asi 8 m nahoru, pak překrok a stěnou na předvrchol (přidaný kruh) (Růžový kužel) a stejně jako u "Sprung" na vrchol.
TALWEG, VI (Písk.Sasko), Zcela vlevo na západní straně pravou ze tří spár vedoucí vpravo vzhůru. Tou až do poliviny údolní strany. Zde krátkou spárou přes žebro do vlevo ukloněné spáry. Tou do velké jeskyně. Stejně jako "Übergangsweg" na vrchol.
ÜBERGANGSWEG, IV (Písk.Sasko), Úplně vpravo na severní straně komínem na balkon u předvrcholu (Rosenkegel). Překrok k vrcholu u výrazného hrotu. Vlevo stěnou na tření na vrchol.
SPRUNG, Přeskok 3 (Písk.Sasko), Stejně jako "Übergangsweg" na balkon. Komínem na předvrchol (Rosenkegel). Skok na balkon u vrcholu. Stěnou na tření na vrchol.
ZICKZACKWEG, III (Písk.Sasko), Vlevo v průrvě na předvrchol (Rosenkegel), šikmo doprava ukloněným žlabem až na jeho konec. Přestoupir do doleva ukloněného žlavu až k velké borovici, vlevo spárou na vrchol.
VARIANTE ZUM ZICKZACKWEG, V (Písk.Sasko), Od velké borovice vpravo ukloněným žlabem a rajbasem silně doprava na vrchol.
ZYKLOP, IXc (Písk.Sasko), Vlevo od "Zickzackweg" vpravo stěnou na tření přes kruh přímo na vrchol.
NORDRIPPE, II (Písk.Sasko), Ze severu do velkého skalního koutu. Odtud doprava přes šikmá žebra na vrchol.
SANDIGE RIPPE, III (Písk.Sasko), Vlevo od "Nordrippe" přes drolivé žebro na vrchol.
VIERER KAMIN, II (Písk.Sasko), 5 m vlevo od "Sandige Rippe" projít do jeskyňovitého zářezu až na konec, odtud komínem na vrchol.
NORDKAMIN, I (Písk.Sasko), Vlevo od "Vierer Kamin" komínem na vrchol.
BIRKENKAMIN, II (Písk.Sasko), Od severu pod stropový převis a tam pravým komínem na vrchol.
HÖHLENKAMIN, II (Písk.Sasko), Nalevo od "Birkenkamin" komínem nahoru přes díru na vrchol.
BEWACHSENE RINNE, III (Písk.Sasko), Na severní straně zleva na polici a stoupajícím Traverz na údolní stranu předsunutého bloku. U borovice žlabem na vrchol.
SCHILDWEG, II (Písk.Sasko), Vlevo od předsunutého bloku na severní straně zarostlou rampou k výraznému výklenku. Za výklenkem vzhůru a komínem na vrchol.
KIEFERNWEG, I (Písk.Sasko), Na severní straně vlevo na rampu porostlou trávou, u velkého kořene komínem na vrchol.
LEICHTER WEG, I (Písk.Sasko), Vlevo od "Kiefernweg" na rampu porostlou trávou, stěnou vlevo a komínem na vrchol.
OSTVERSCHNEIDUNG, II (Písk.Sasko), Na východní straně výrazným koutem a komínem na vrchol.
HOSENRISS, V (Písk.Sasko), V pravé části jižní strany spárou až na její konec a vlevo na vrchol.
WURZELWEG, III (Písk.Sasko), Vlevo od "Hosenriss" vzhůru přes velké hodiny na vrchol.
KLEINE WAND, III (Písk.Sasko), Vlevo od "Wurzelweg" stěnkou vpravo na vrchol.