region  Lužické hory
oblast: Žitava, sektor: Oybin, podsektor: Berg Oybin, skála: FALKENNEST
Obr.1: Radek Černický 2018 , vystaveno: 2018

Obr.2: Radek Černický 2018 , vystaveno: 2018

OSTWEG, VIIc (Písk.Sasko), Z velkého předskalí (tzv. Schustersitz)(přidaný borhák) úplně doprava stěnou do spárového komína, směřujícího doleva ke kruhu. Mělkým žlabem na tření doprava vzhůru na polici (tzv. Nos). Nahoru na velký balkon (tzv. Jeptiška). Odtud traverz doleva (kruh) a dále traverz přes 2. kruh "Ostweg" k výlezu. 1
VARIANTE ZUM OSTWEG (EINSTIEGSVARIANTE), VIIIa (Písk.Sasko), 3 m vpravo od předskalí Schustersitz stěnou vzhůru a traverz doleva k mělkému žlabu a jím ke kruhu. Dále jako původní cestou k výlezu.
ZBG-WAND, VIIIb (Písk.Sasko), Z velkého předskalí (přidaný borhák) trhlinami doprava přes přidaný kruh ke kruhu. Mělkým žlabem doleva ke 3. kruhu, traverz doleva a sokolíkem na kazatelnu (tzv. Madona), nad ní 4. kruh. Stěnou a rajbasem přes 5. kruh k velké řadě děr. Přes ně traverz hodně doleva. Sestoupit žlabem a překrok k výlezu. 1
VARIANTE ZUR ZBG-WAND (GÖTTERQUERGANG), VIIc (Písk.Sasko), Od Jeptišky (Madona) traverz doleva (kruh) a dále traverz ke 2. kruhu "Ostweg" a touto cestou k výlezu.
KLETTERABEND, IXa (Písk.Sasko), U 1. kruhu "Ostweg" vpravo ke 2. kruhu. Rajbasem přes 2 kruhy ke kruhu "Götterquerganges" a traverz k výlezu.
FALKENJAGD, IXa (Písk.Sasko), Od 1. kruhu "Ostweg" přímo ke kruhu. Rajbasem přes 2. kruh ke kruhu a dále traverz vlevo k výlezu.
6 OSTWAND, VIIIa (Písk.Sasko), Stejně jako "Grosse Einstiegsvariante AW" až na polici. Spárou až na její konec (kruh). (Stavěním) traverz doleva přes 2 kruhy k výlezu. 2 1
FREIE FEIGE, IXa (Písk.Sasko), Mezi oběma nástupními variantami "AW" stěnou a rajbasem přes 4 kruhy ke 3. kruhu "Ostweg". Stejně jako touto cestou k výlezu.
WIDER DIE GEWALT, VIIIc (Písk.Sasko), Spárou "Grosse Einstiegsvariante AW" až na její konec. Vlevo stěnou přes 2 kruhy a 2 přidané kruhy ke 3. kruhu "Ostweg" a tou dále k výlezu.
ALTER WEG, VIIb (Písk.Sasko), Nalevo od velkého předskalí (s vydatným stavěním) spárou do kouta k velké průrvě. Dále stejně jako původní cestou.
VARIANTE ZUM ALTEN WEG (GROSSE EINSTIEGSVARIANTE), VI (Písk.Sasko), Z levé části velkého předskalí (borhák) spárou ke kruhu. (Stavěním) na polici. Traverz doleva k průrvě. Dále stejně jako původní cestou.
VARIANTE ZUM ALTEN WEG (EINSTIEGSVARIANTE), VIIa (Písk.Sasko), Asi 6 m doprava od "AW" (stavěním) spárou 8 m vzhůru. Traverz doleva k průrvě. Dále stejně jako původní cestou.
VARIANTE ZUM ALTEN WEG (SPREIZE), VIIb (Písk.Sasko), Uprostřed průrvy rozporem přímo vzhůru k výlezu.
VARIANTE ZUM ALTEN WEG (AUSSTIEGSVARIANTE), VIIb (Písk.Sasko), V průrvě, uvnitř komínem vzhůru. Vpravo spárou přes převis k výlezu.
HARTER KERN, IXb (Písk.Sasko), Asi 8 m nalevo od "AW" hladkou trhlinou přes 2 kruhy na polici, 2 m traverz doprava a trhlinou ke 3. kruhu. Žlabem a rajbasem (4. kruh) na zarostlou polici "Linker Bergkamin" (přidaný kruh). Jím k výlezu. 1
DOPPELSCHNAPPER, VIIIa (Písk.Sasko), Cestou "Linker Bergkamin" až na železitou polici. Doprava přes 2 kruhy a nakonec rajbasem na zarostlou polici, vpravo využijte nový BH "Linken Bergkamin". Tou dále na vrchol.
LINKER BERGKAMIN, V (Písk.Sasko), Asi 12 m nalevo od "AW" komínem na zarostlou polici (přidaný borhák). Traverz doprava k výlezu.
OSTSACHSENPFEILER, VIIIa (Písk.Sasko), Nalevo od "Linken Bergkamin" stěnou přes kruh na předskalí. Přímo dále přes 5 kruhů stěnou na pilíř. Traverz doprava k výlezu. 1 1
BREITER KAMIN, IV (Písk.Sasko), Vpravo od "Schusterstuhl Kamin" na zarostlou polici. Doprava k výlezu.
KEINE TRÄNE, VIIIb (Písk.Sasko), Nalevo od "Breiter Kamin" pilířem přes 4 kruhy (u 1. kruhu se stavěním) k velkým hodinám, nalevo žlabem k výlezu nebo traverz doprava.
BAHNHOFSRINNE, V (Písk.Sasko), Od jihu na Schusterstuhl. Překrok a zarostlým žlabem k výlezu.
FREUNDSCHAFTSKANTE, VIIIb (Písk.Sasko), Od skály Schusterstuhl doleva překrok k 1. kruhu. Dále přes 5 kruhů k výlezu (u 4. kruhu se stavěním).