region  Severozápadní Čechy
oblast  Střední Poohoří
sektor  Kotvina
HLAVNÍ MASÍV - VYHLÍDKOVÁ STĚNA
[9] PLOTNA SNŮ, 8- (UIAA), 12. 9. 1999, Pavel Kopecký. Plotnou přes dva nýty ke třetímu slaňovacímu nýtu. (nýty osazeny shora)
[10] KRYSTALOVEJ PŮST, 7- (UIAA), 7. 5. 2000, Jan Žižka, Petr Stanko. Pravou částí plotny přes dva nýty vzhůru ke slaňovacímu nýtu cesty Plotna snů. Nýty osazeny shora.
[11] HONZÍKOVA CESTA, 6 (UIAA), 19. 10. 1977, Jiří Šesták, Zdeněk Doskočil, M. Žáček. Nástup v levé části stěny do markantniho zářezu a podél něj asi 20 m vzhůru kolem čtyř nýtů ke slaňovacimu řetězu (vpr, od balkónu s břizami). Nad řetězem lezení zakázáno - silně lámavá skála!
[12] POZDRAV Z REICHU, 7- (UIAA), 15. 10. 2000, Josef Žižka, Václav Urban, A. Schus. Nástup jako Chomutovská cesta až ke 2, nýtu, pak vlevo přes převis (nýt) pod další převis, přes něj (nýt), Středem věžičky na její vrchol. Dále mírně vlevo (nýt), svislým žebrem vzhůru a vlevo ke slaňovacímu řetězu Honzíkovy cesty,
[3)] CHOMUTOVSKÁ CESTA, 7+ (UIAA), 27. 8. 1978, Zdeněk Doskočil, Jiří Šesták. Nástup zhruba upr, Vyhlídkové stěny pod doprava ubíhajícím převisem, Trhlínou šikmo vpr, podél převisu asi 7 m, v místech, kde se převis ztráci, šikmo dol. na balkón, Stř, kolmé plotny asi 5 m vzhůru a traverz doprava za tupou hranu, podél ní krátce na balkón ke slaňovacímu řetězu, (6 nýtů, SK)
Poznámka:Původně VI A2. Později cestu přelezli Š. Novák a Stanislav Zeman volně a je za 7+ UIAA.
[13a] VARIANTA CHOMUTOVSKÉ CESTY, 7+ (UIAA), Štefan Novák, Stanislav Zeman. Chomutovskou cestou až na první balkón, z něj síř, stěny stále př, kolem nýtů na další balkón ke slaňovacímu řetězu, (6 nýtů, SK)
[13b] DRAHÝ VARIANT, 7+ (UIAA), 11. 7. 2004, Jiří Ďurkovský, Milan Svinařík. Cestou Chomutovská až na úroveň 1, převisu, Dále šikmo doprava ubíhajíci spárou (křižujeme Levítaci a Vinnou révu) až do cesty Štěnice a tou na balkon ke slaňovacímu řetězu,
[14] LEVITACE, 8 (UIAA), 23. 4. 2009, Pavel Bohuněk, Milan Svinařík. Nástup vlevo od velkého převisu, koutkem přes převis a doprava do plotny ke 3 BH, Plotnou pod převis a sokolíkem k 5, BH, Tupými sokolíky na polici k poslednímu nýtu c. Štěnice a tou na vrchol. Nýty osazeny shora,
[15] VINNÁ RÉVA, 9- (UIAA), 24. 6. 2000, Pavel Kopecký. Nástup rozlámaným koutkem cca 4 m vlevo od N Laciného variantu. Koutkem pod převis (1. nýt), traverz vpravo a přímo přes převis (2. nýt) na polici (3.nýt). Stěnkou přes 4. nýtraverz k 5, nýtu Štěnice. Slanění. Délka cca 20 m. Nýty osazeny shora,
2 ŠTĚNICE, 10. 9. 1977, František Kindl, Václav Janoščík.
Poznámka:Původně VI A1. 14.11.1981 cestu volně přelezli Š. Novák a Stanislav Zeman. Nyní je za 6+ UIAA.
[16a] LACINÝ VARÍANT, 6+ (UIAA), 20. 5. 2000, Jiří Šťastný, Milan Svinařík. V pro části mohutného převisu přes dva nýty na polici cesty Štěnice a tou na vrchol.
[17] POHODA - JAZZ, 5+ (UIAA), 16. 4. 2000, Roman Trnka, Petr Stanko. Nástup shodný se Štěnicí na rampu, Středem stěny přes dva prahy na vrchol.
[18] VÍTÁNÍ JARA, 5+ (UIAA), 3. 1984, Zdeněk Doskočil, Jiří Šesták,. Nástup shodný se Štěnicí až k mistu, kde začiná rampa. doprava do zářezu a jím přes přev. bloky na vrchol.