region  Severozápadní Čechy
sektor  Perštejnské skály
podsektor  Hlavní masiv
JIŽNÍ STĚNA
poznámka: Jižní stěna je obrácená k řece 40 m vysokou v levé části hladkou stěnou. Uprostřed stěny při jejím úpatí je nápadný střechový převis.
[1)] FUGASŮV PŘELUD, 6+ (UIAA), 1973, J. Lajprl, J. Průcha. Z komína mezi pilířem a stěnou traverz k výlomu do středu stěny. Mělkým zářezem táhnoucím se celou stěnou přímo na rampu k borovici kde je umístěna VK (slanění 30 m!). Výše snadno na vrchol.
Poznámka:původně V A2, 1. volný přelez - J. Kocourek, L. Abrhám, 1984.
[2)] CESTA PRO KROKODÝLA, 9- (UIAA), Hladkou stěnou vlevo od Fugasova přeludu. Výše stěnou (křížíme cestu Fugasův přelud), na vrchol.
Poznámka:cesta dělána shora, 1. přelez - J. Pavlas, 1995
[3)] SANMARCO, 8- (UIAA), Středem stěny vpravo od Fugasova přeludu přes nýty na vrchol.
Poznámka:cesta dělána shora, 1. přelez - M. Mikiška, 1989.
[4)] LAVAREDO, 8+ (UIAA), 1957, Miroslav Chytil, Chytilová. Nástup vlevo od velkého převisu. traverz v římse dopr. a dalším koutkem na poličku. Z poličky stěnkou na polici s borovici. Výše snadno na vrchol.
Poznámka:původně VI A2 - 1. volný přelez - M. Mikiška,1987.
[4a)] PŘÍMÁ VARIANTA, 8- (UIAA), Koutkem až pod převis a odtud přímo (nýty) na vrchol.
Poznámka:cesta dělána shora, 1. přelez - V. Zíka.
[5)] VOJTOVA, Převisem a trhlinou (2 nýty) do cesty Lavaredo. Tou krátce do plotny a plotnou (2 nýty) na vrchol.
Poznámka:cesta dělána shora, 1. přelez: J. Pavlas.
[5a)] ŠUM SVISTU - SPOJOVACÍ VARIANTA, 9+ (UIAA), 2000, Petr Resch. Od 1. nýtu Vojtovy cesty traverz doprava a po hraně stropu.
[6)] NÁVRAT Z YOSEMIT, 9+ (UIAA), Výstup po vlastním jištění podél trhlin ve spádnici pravého okraje velkého převisu mezi cestami Mostecká a Vojtova.
Poznámka:1. přelez - J. Pavlas.
[7)] MOSTECKÁ VARIANTA SOKOLÍ CESTY, 6+ (UIAA), 1974, J. Lajprt. V místech, kde vpravo zaniká velký převis, je zářez. Přes převis do zářezu, výše stěnkou do Sokolí cesty.
Poznámka:původně VI A1 - 1. volný přelez - S. Zeman, J. Kunc, Š. Novák, 1981.
[8)] SOKOLÍ, 6+ (UIAA), 1958, Miroslav Chytil, Chytilová. Z (V) okraje stěny na malý balkon. Dopr. do zářezu. Z konce zářezu traverz několik metrů doleva (připojuje se Mostecká varianta Sokolí cesty a dále přímo na balkón. Z balkónu hlubokým zářezem kolem borovic na vrchol.
Poznámka:původně VI AO - 1. volný přelez - S. Zeman, Š. Novák, 1981.
[8a)] PŘÍMÁ VARIANTA SOKOLÍ CESTY, 6+ (UIAA), 1985, Stanislav Zeman. Stejně jako Sokolí na balkon (nýt). Odtud traverz doleva a po ukloněné plošině (nýt) ke kruhu. Dále jako Sokolí.
[8b)] SPOJOVACI VARIANTA, 6 (UIAA), V. Štefan. V mistě, kde se odděluje Sokolí od Staronové, šikmou spárou (nýt) na prvni balkón Sokolí.
[8e)] BOULDERINGOVÁ VARIANTA, 5- (UIAA), Nástup ve spádnici převislé spáry. Spárou na polici.
Poznámka:1. přelez - M. Mikiška.
[8d)] BOULDERINGOVÁ VARIANTA, 7 (UIAA), Nástup v převisu ze dvou oblých chytů vlevo od Nástup Sokolí. Převisem přímo na polici.
[9)] STARONOVÁ, 6+ (UIAA), Cestou Sokolí na balkón a do zářezu. Z konce zářezu pokračujeme přímo vhloubením pod převis. Zářezem a výše vlevo na balkon. Dále snadno na vrchol.
Poznámka:původně VI A1, 1. volný přelez - J. Kocourek, L. Abrhám, 1984.
[10)] VARIANTA ZMĚN NA STARONOVOU, 6+ (UIAA), 18. 8. 1985, Stanislav Zeman, M. Hlíza. Stěnou vpravo od Staronové.
[11)] ŠPINAVÁ, 4+ (UIAA), 1974, Zdeněk Doskočil, J. Sajner, Jiří Šesták. Cesta vede vlevo od výrazného vhloubení. Přes stupně pod spáru. Podél ni na stanoviště (2 nýty). Výše středem vhloubení podél převisů, které obcházime zleva