region  Severozápadní Čechy
sektor  Perštejnské skály
podsektor  Skalky
SKALKY
poznámka: Asi 5 min. chůze od Hlavního masivu po proudu řeky se rozkládá pás okrajových skal. Skály jsou vysoké do 20 m. Popisy cest jsou uváděny zleva doprava. Jednotlivé cesty končí až na vrcholcích skal a všechny osazené nýty je tudíž nutno považovat za postupové.
[1)] ROZCVIČKA, 11. 9. 1983, Václav Hajný. Středem krátké (JZ) stěnky na vrchol.
[2)] ČTYŘKA, 4+ (UIAA), 1973, Zdeněk Doskočil, K. Doskočilová. Asi 1 m vpravo od hrany nevýrazným vhloubením na vrchol.
[3)] KARLOVARSKÁ, 7+ (UIAA), 1985, Podél mělké převislé trhliny (3 nýty) na vrchol
Poznámka:původně V A2, 1. volný přelez - Stanislav Zeman,
1 [4)] VEDLE KARLOVARSKÝ, 7+ (UIAA), M. Mikiška. Vpravo od Karlovarské přes kroužek a nýt na polici a na vrchol.
[5)] RADOSTNÁ, 5+ (UIAA), 1976, J. Rabas, František Kindl. Doleva ubíhajícím vhloubením na polici. Doleva na vrchol.
[5a)] PŘÍMÁ VARIANTA, 6 (UIAA), Stanislav Zeman. Z police přímo přev. spárkou na vrchol.
Poznámka:původně IV A2 - 1. volný přelez - J. Pavlas, J. Kriška.
[6)] ROHOVÁ, 7 (UIAA), Zdeněk Doskočil, K. Doskočilová. Nástup shodný s Radostnou. Z poličky dopr. přes převis ve tvaru nosu (nýt). Po oblé hraně na polici.
[7)] KOUTOVÁ, 4+ (UIAA), 1976, Václav Janoščík, František Kindl. Nástup zprava, výše výrazným pravoúhlým koutem na vrchol.
[7a)] VARIANTA, 5 (UIAA), 1983, J. Kocourek, R. Gebrle. V polovině koutu u 2. nýtu překrokem Doleva na hranu a po ní (nýt) na vrchol.
[7b)] PŘÍMÝ NÁSTUP, 7+ (UIAA), Ve spádnici koutu přímo přes převísek na poličku k 1. nýtu.
1 [8)] ZDÁNÍ KLAME, 6 (UIAA), 2. 9. 1989, Václav Hajný. Vpravo od Nástup Koulové přes hladký lavor (3 nýty) na vrchol. 1
2 [9)] BŘÍZKOVÁ, 3 (UIAA), 16. 7. 1983, Jiří Šesták, Jiří Kopecký. Stěnkou a výše podél spáry (3 nýty) na vrchol.
2 [10)] METODICKÁ, 4+ (UIAA), 27. 4. 2005, Leoš Dvořáček, Přemysl Svinařík. Stěnkou shodně jako Břízková, dále spárou vpravo na vrchol. 1
[11)] KAMENNÉ SLZY, 7- (UIAA), 11. 6. 1996, Václav Hajný, Pavel Kopecký. Nástup u cedulky. Hladkou stěnkou (2 nýty) na balkón (3. nýt). Z balkónu vpravo ke slaňovacímu borháku.
[12)] HELEMESE, 7+ (UIAA), 1977, Zdeněk Doskočil, P. Kolínský. Cesta vede Středem stěny obrácené k JV - (4 nýty).
Poznámka:1. volný přelez - Stanislav Zeman, 1985
2 [13)] URAŽENÁ, 5 (UIAA), 1977, J. Rabas, František Kindl, Zdeněk Doskočil. Koutem, který výše přechází v širokou spáru (2 nýty, skoby), na vrchol. 1
[14)] BABÍ LÉTO, 5+ (UIAA), 28. 10. 2005, Václav Hajný, Pavel Bohuněk, Luděk Kostka. Nástup vhloubením Uražené až k 1. nýtu. Převisem vpravo přes výrazný nos k 2. nýtu. Těžce na polici s koutkem (3. nýt) a plotnou na kazatelnu a vlevo po pilíři na vrchol.
1 [15)] MATURITNÍ, 5+ (UIAA), M. Žáček. Zleva nebo přímo plotnou pod převis. Přes převis a dopr. stěnou na vrchol. 1
[15a] VARIANTA, 7 (UIAA), Shodně plotnou a přes převis zpr. Nad ním opět shodně s Maturitní.
1 [16)] NETÁHLO, 6+ (UIAA), 15. 7. 1989, František Kolář, Václav Hajný. Převislou členitou stěnkou (3 nýty) na vrchol.
1 [17)] NECESTOU K CESTĚ, 4- (UIAA), 16. 8. 2000, Pavel Suchopárek, Petr Suchopárek. Hlubokým koutem na balkon a úzkým pilířem na vrchol.
1 [18)] SOLO BÉDI TRÁVNÍČKA, 3 (UIAA), 9. 6. 2002, Leoš Dvořáček. Členitou stěnkou vlevo od Vodováhy na vrchol
[19)] VODOVÁHA, 6- (UIAA), 8. 4. 1989, Václav Hajný, Zdeněk Doskočil. Stěnou vlevo od Říční hrany do trojúhelníkového výlomu a vlevo na vrchol.
3 [20)] ŘÍČNÍ HRANA, 4+ (UIAA), 1976, J. Rabas, František Kindl. V místech, kde je skála nejvyšší, tvoří hranu. Nástup přímo stěnou nebo snadněji zleva pod převis, přes něj a podél hrany, výše zprava na vrchol.(3 nýty). Od druhého nýtu možno též vlevo od hrany rozrušenou stěnou. 1
1 [21)] CVIČITELSKÁ, 3 (UIAA), Zdeněk Doskočil. Vpravo od hrany vhloubením na balkón. Přes stupně a výše rozrušenou stěnkou na vrchol.
[22)] VOLNÝ PÁTEK, 5+ (UIAA), 23. 8. 1996, Václav Hajný. Vpravo od hlubokého zářezu přes 2 nýty ke slaňovacímu borháku.
[23)] SLEPÁ VÁŠEŇ, 7 (UIAA), 6. 4. 1991, Václav Hajný, P. Tejček. Nástup na úpatí žlábku. Hladkou stěnkou (4 nýty) na vrchol.
[24)] ÚNIKOVÁ, 5+ (UIAA), 1976, J. Rabas, František Kindl. Rozrušenou skálou, vhloubením na římsu. Odtud buď doleva nebo 2 m vpravo a přímo stěnou.
[24a] NA PATY (VAR. ÚNIKOVÉ), 6+ (UIAA), Cestou Úniková pod převis (nýt), přes něj a po pilíři na vrchol.
Poznámka:pravděpodobně Kraus, 1. ověřený průstup B. Bandas, L. Dvořáček, 28.8.2001
[25)] POSLEDNÍ CESTA, 7- (UIAA), Nástup asi 3 m vpravo od Únikové. Stěnou ve spádnici na vrchol.
[26)] CESTA PŘES NÝTY, 7- (UIAA), Nástup asi 3 m vpravo od Poslední cesty. Stěnou přímo přes dva nýty, výše mírně vlevo na vrchol.
[27)] CESTA PETARA HUMUSOVIČE, 4 (UIAA), 27. 3. 1999, Leoš Dvořáček, Milan Svinařík, Jiří Kantulák. Ve spádnici nevýrazného pilíře na vrchol.
Poznámka:Lámavé.
[28)] ŘEŠETO, 4 (UIAA), 27. 3. 1999, Leoš Dvořáček, Milan Svinařík. Středem nevýrazného kuloáru, výše vpravo na vrchol.
[29)] SANDÁLOVÁ, 5+ (UIAA), 2. 9. 1989, J. Kriška. Převislým pilířkem do položené stěny a přímo na vrchol.
Poznámka:Velmi lámavé.
[30)] MOTORISTICKÁ, 4+ (UIAA), 2. 9. 1989, Václav Hajný. Pilířkem asi 3 m od Sandálové do položené stěny a přímo na vrchol.