region  Český ráj
sektor  Pantheon
podsektor  Velký Panteon
CENTRÁLNÍ STĚNA - STŘED STĚNY
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
[40] PLNOTUČNÁ KRÁVA, VIIc (Písk.Sasko), 2010, Václav Šatava(2) stř. Martin Horák. Od 1. kruhu »Hrany koutu« doprava a středem pilíře přes 2 borháky na polici ke slaňáku.
PRIMÁTORKA, VIIa (Písk.Sasko), 1965, Václav Tůma(1), Karel Jerhot. Hranou koutu asi deset metrů vzhůru, překrok vpravo za hranu, převisem do spáry postupně se rozšiřující v komín a jím na temeno.
3 ZADARMO NA HRAD, VIIIc (Písk.Sasko), 8 RP (UIAA), 8. 8. 2009, Ondřej Běhal, Jiří Belza, Michal Výborný. Nástup dva metry vlevo od "Pantheonské krásky" stěnou přímo přes 2 borháky na polici ke 3. borháku. Od něj přímo přes 4. a mírně šikmo vlevo přes 5. borhák ke kruhu (štand - slanění 28m). Původně lezeno s využitím 2. kruhu "Pantheonské krásky" k jištění. Aternativa: od 3. borháku traverz dva metry vpravo po polici a přímo ke 2. kruhu "Pantheonské krásky" a od kruhu šikmo vlevo k 5. borháku). Od prvního štandu (sříbrný raveltik kruh) přímo vzhůru stěnou po policích přes 5 borháků na vrchol k slaňovacímu řetězu pod zábradlím. (slanění 29m + 28m)
Poznámka:L1 (28m): VIIIc, L2 (29m): VII, slanění 29 m + 28 m
2 [43] PANTEONSKÁ KRÁSKA, VIIIb RP (Písk.Sasko), 28. 3. 1982, Roman Brt, Aleš Morávek. Přímo k 1. kruhu, mírně vlevo, později vpravo na polici (smyčka) a přímo ke 2. kruhu. Odtud buď vlevo ke spárě nebo snadněji zprava nad kruh a traverz vlevo do spáry. Spárou na rampu ke slaňovacímu kruhu.
3 TŘI DEBILOVÉ, VIIIc RP (Písk.Sasko), 23. 4. 2002, Stanislav Šilhán stř. Leoš Ulrych stř. Petr Hejtmánek. Stěnou přímo k 1. a 2. kruhu. Stěnou přímo do cesty »Květinová stěna« a jí na temeno.
7 [45] KVĚTINOVÁ STĚNA, VIIb (Písk.Sasko), 1965, Stěnou přímo k sokolíčku a po krajkách, výše vlevo na polici, šikmo vpravo do spáry (dodatečně osazené borháky) a jí (vlevo slaňák) do jeskyňky. Ručkováním vlevo do spáry a komínem.
1 [46] TAJNÝ VÝLET, VIIIb (Písk.Sasko), 22. 4. 1983, Roman Brt, P. Levitner. Jemnou stěnou na polici, stěnkou (kruh - dodatečně osazen) k trhlině a podél ní do spáry a pod převis. Doleva do jeskyňky cesty »Květinová stěna» a jí na temeno.
Poznámka:nejištěno
1 [47] LABYRINT, VIIIc (Písk.Sasko), 8. 3. 2008, Václav Vodička stř. Petr Čermák stř. Jan Pleticha, Jiří Švandlenák. Stěnou (borhák) pod převis a přes něj (borhák) na polici. Jako Tajný výlet (kruh) k trhlině a podél ní do spáry a pod převis. Zprava přes převis (kruh) a stěnkou přímo k dalšímu kruhu nad převískem.
6 NÁVRAT, VIIIa (Písk.Sasko), 20. 9. 1979, Jiří Čermák stř. Miroslav Zvířecí(1), Vladimír Sochor. Stěnou vlevo od hrany pod převísek (borhák - osazen dodatečně), přes něj na římsu (borhák - osazen dodatečně), podél trhliny (vpravo borhák - osazen dodatečně) pod převísek. Převisem (slaňák - osazen dodatečně) a stěnou mírně vlevo do spáry a jí na temeno.
8 E 55, VIIb (Písk.Sasko), 8. 12. 2007, Petr Čermák, Jiří Švadleňák, Petr Holík, David Semiginovský, František Čepelka(2), Milan Čepelka, P. Chaloupek. Hranou přes 3 borháky a 2 kruhy na rampu. 1 1
1 E 555, VIIb (Písk.Sasko), 3. 9. 2016, Jiří Šťastný, Adam-Kristian Hrubý. Cesta je pokračováním cesty E 55, přímo pilířkem přes 2 borháky na vrchol. Protokol o prvovýstupu
1 [50] SMUTEČNÍ KOMÍN, V (Písk.Sasko), 1963, Václav Tůma(1). Koutem nebo jeho levou hranou do komínu a jím na temeno.
2 ANATOMIE, VIIIb (Písk.Sasko), 13. 4. 2008, Miroslav Sameš, Bohuslav Vyhnálek. Stěnou přes borhák k pilíři a jím (3 borháky a hodiny) na rampu.
ŠŤASTNÝ NÁVRAT, VIIIa (Písk.Sasko), 29. 5. 2017, Jiří Šťastný stř. Adam-Kristian Hrubý. Cestou „Tajný výlet VIIIb“ na její konec, vlevo od spáry přímo přes převis a další 2 borháky ke kruhu.
PANTEONSKÝ KOUT, VIIb (Písk.Sasko), 1965, Václav Tůma, J. Folprecht. Stěnou zleva do koutu a mohutným koutem (smyčky) až pod převis. Zprava přes převis na římsu slanák a spárou na ochoz hradu.
HRANA KOUTU, VIIIc (Písk.Sasko), 16. 2. 1988, Stanislav Šilhán, J-G. Havel. Hranou vpravo od koutu přes 2 kruhy na rampu ke slaňáku.