region  Český ráj
sektor  Pantheon
podsektor  Velký Panteon
CENTRÁLNÍ STĚNA - PLOTNA
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
1 PANTEONSKÁ SPÁRA, VIIc (Písk.Sasko), VIIIa RP (Písk.Sasko), 1965, Václav Tůma(1), Jaroslav Marek, František Wander. Převislou spárou ke kruhu, do kouta a koutovou spárou na ochoz Panteonu.
Poznámka:Je to nejdelší spára uprostřed J stěny Panteonu.
[28] JARNÍ TŘES, IXc (Písk.Sasko), 17. 3. 1991, Petr Slanina(2) stř. Stanislav Šilhán. Panteonskou spárou ke kruhu. Stěnou při hraně plotny přes další kruh ke 3. kruhu. Odtud buď přímo a doprava pod převis ke 4. kruhu nebo obtížněji stěnou zprava pod převis. Přímo přes převis na rampu a libovolně na temeno.
DÍTĚ PŘEDSTAV, Xb (Písk.Sasko), 6. 7. 1984, Roman Brt, J. Marek. Jako Satisfakce ke 2. kruhu, vzhůru do římsy a doleva ke 3. kruhu. Stěnou k vodorovné trhlince (borhák - osazen dodatečně) a ke 4. kruhu. Pod převis a přes strop (hrot, slaňák) na rampu.
Poznámka:5 kruhů
1 SATISFAKCE, Xc (Písk.Sasko), 20. 8. 1983, Roman Brt, R. Krusík. Převislou stěnou přes 2 kruhy do římsy a plotnou šikmo doprava ke 3. kruhu (mezi 2. a 3. kruhem vlevo hodiny). Plotnou přímo ke 4. kruhu, šikmo vpravo k trhlině a jí ke 4. kruhu cesty «Horká čáry« a jí dále na rampu.
Poznámka:4 kruhy, hodiny, slaňák.
FRANCOUZSKÝ STYL, Xc RP (Písk.Sasko), 13. 3. 1991, Marek Havlík. Cestou »Horká čára« přes 1. kruhu do římsy. Hladkou plotnou šikmo doprava přes tři nýty ke 4. kruhu »Horké čáry« a jí na rampu.
Poznámka:nesportovní prvovýstup, 1. RP Marek Havlík
[33] HORKÁ ČÁRA, Xb RP (Písk.Sasko), 17. 2. 1982, Roman Brt. Převislou stěnou (1. kruh) na římsu ke 2. kruhu. Podél sokolíkového zářezu ke 3. kruhu. Traverzem doleva k trhlině a vzhůru ke 4. kruhu. Podél trhliny ke kruhu cesty »Noční variant« a jí přes převis na rampu. Z nejvyššího místa rampy klikatou spárou a stěnou na temeno.
Poznámka:Cesta na památku Františka Bauera, t 16. 2. 1982, Piz Badile
1 [34] TUTÁČ VARIANT, Xa (Písk.Sasko), 3. 9. 1983, Roman Brt, R. Kusík. Ke 3. kruhu cesty «Horká čára« a přímo stěnou ke 4. kruhu. Vzhůru do sokolíku a jím doleva ke kruhu cesty »Noční variant« a jí na rampu.
1 JEN POČKEJ, VIIIa (Písk.Sasko), 23. 11. 1985, Stanislav Šilhán. Stěnou ke kruhu, zprava k doleva ubíhající liště a šikmo vlevo na římsu ke 2. kruhu cesty »Horká čára«.
Poznámka:2 kruhy.
1 [36] PANTEONSKÝ KOUT, VIIb (Písk.Sasko), 1965, Václav Tůma(1), Jaroslav Folprecht. Mohutným koutem (smyčky) pod převis, zprava podél trhliny (smyčka) přes něj na římsu (stanoviště - slaňák) a spárou na temeno.
[37] PANTEONSKÝ KOUT - NOČNÍ VARIANTA, VIIIa RP (Písk.Sasko), 6. 9. 1980, Petr Čermák, Hynek Mareš. Pod převisem doleva a sokolíkem ke kruhu, (s postavením VII) přes převis na rampu.
Poznámka:Bez stavění Luděk Šlechta st.
PANTEONSKÝ KOUT - VARIANTA OBCHVATEM, VIIa RP (Písk.Sasko), 8. 8. 2009, Jiří Belza, Michal Výborný, Ondřej Běhal. Nástup cestou "Pantheonský kout" cca 6m a vpravo na hranu do cesty "Hrana koutu" (smyce) a od hrany mírně šikmo vpravo stěnou po bočácích k 2. borháku cesty "Zadarmo na hrad" a jí na vrchol.
PANTEONSKÝ KOUT - VAGÓNOVA VARIANTA, VIIIb (Písk.Sasko), 1988, Stanislav Šilhán. Z koutu krátce vlevo, stěnou (slaňák - osazen dodatečně) pod převis a spárkou přes něj na rampu.
[39] HRANA KOUTU, VIIIc (Písk.Sasko), 16. 2. 1988, Stanislav Šilhán, Jan-Gusta Havel. Hranou vpravo od kouta přes 2 kruhy na rampu a ke slaňáku.
Poznámka:nejištěno
LEVÁ HRANA PLOTNY, IXb (Písk.Sasko), Spárou k 1.K, koutem, později hranou a stěnou podél hrany přes další 4K.
Poznámka:5.K je nově dodaný (s mailonkou). Těžší je jeho oblez do položeného; nohama 0,5 m nad ním je hotovo. I mezi kruhy jde cestu dojistit smyčkami. Varianta od 3.K ke 4.K zprava stěnou - Xa.