region  Český kras
oblast  Ostatní sektory Českého krasu
sektor  Radotínské údolí
ZUBÁK
poznámka: Skalní masiv asi 20 m vysoký. Leží v zákrutě silnice ze Zadní Kopaniny do Radotína u Karlovy studánky a stejnojmenné jeskyně cca 300 m JJV od obce Zadní Kopanina.
oblast: Ostatní sektory Českého krasu, sektor: Radotínské údolí, skála: ZUBÁK
Obr.1: Radotínské údolí, Zubák. Foto: Mates - Horydoly.cz , vystaveno: 2017

OŘECH, 4 (UIAA), 21. 6. 2013, Libor Tvrdík, Martin Tučka. Koutem a stěnou nalevo od spodního vchodu jeskyně.
ČERNÁ DÍRA, 7+ (UIAA), 26. 6. 2013, Martin Kulajta. Od nástupu cesty Ořech, vpravo přes převis (bh) a přímo přes 2. bh cesty Ořech ke slanění.
AMALGÁM, 6+ (UIAA), 26. 6. 2013, Martin Kulajta. Středem převisu a koutem v jeho hraně (2 bh), pak libovolně (bh) ke slanění.
ZUBAŘKA, 6- (UIAA), 26. 6. 2013, Martin Kulajta stř. Martin Tučka. Od spodního vchodu jeskyně vpravo převisem přes hodiny (bh) a přímo po lištách přes 2. bh. Přes 3. bh cesty Louskáček kolem převisu ke slanění.
LOUSKÁČEK, 4 (UIAA), 21. 6. 2013, Martin Tučka, Libor Tvrdík. Od horního vchodu jeskyně (nýt) traverz vlevo (2 bh) a koutem ke slanění.
ZÁNĚT, 7+ (UIAA), 20. 7. 2013, Martin Kulajta, Martin Tučka. Jako Louskáček k nýtu nad jeskyní a doprava převisem přes stříbrné háky a nahoru ke slanění v koutě..
1 DRŽKOVÁ, 7+ (UIAA), 20. 7. 2013, Martin Kulajta, Martin Tučka. Pravou hranou od horní jeskyně (bh) a plochým břichem (2 bh) přímo (2 bh) do kouta ke slaňáku.
1 TRAVERZ MOP, 4 (UIAA), 17. 4. 2013, Petr Melichar(2), Jakub Marášek, Martin Tučka. Od horní jeskyňky (bh) výšvihem doprava (bh) a diagonálním traverzem doprava přes další 2bh, pařízek a 2 bh k hraně vpravo od cesty Výlom, zahrádkou ke štandu.
Poznámka:Cesta využívá jištění cest (prodloužit), které křižuje.
3 RADOTÍNSKÁ, 5- (UIAA), 16. 4. 2013, Martin Tučka, Jakub Marášek. Levou hranou stěny (bh) na římsu (bh), koutem vpravo od jeskyně (2 bh) ke slanění.
2 PIVO V POTOCE, 6- (UIAA), 22. 7. 2013, Martin Kulajta, Martin Tučka. Od pěšiny nalevo u hrany, přes nejnižší bh na lávku, stěnou (2 bh), převis (bh) a koutem vpravo k řetězu. 1
ZIMNICE, 6+ (UIAA), 16. 4. 2013, Martin Kulajta, Martin Tučka. Nástup přes převislé kostky, lehce k šikmé lávce (1. bh), pevnou plotnou (bh), převis (bh) s kostkou a přímo k řetězu.
4 FIŠTRÓN, 5+ (UIAA), 20. 3. 2012, Martin Tučka. Středem levé stěny nalevo od přílepku (3 nýty), zprava přes převis (nýt) a k řetězu.
2 VÝLOM, 5 (UIAA), 20. 3. 2012, Martin Tučka. Středem levé stěny napravo od přílepku (3 bh) a přes převis (bh) doleva k řetězu.
Poznámka:Je možné dolézt i přes levý nýt.
7 ZUBÁK, 5+ (UIAA), 1. 9. 2011, Martin Tučka, Ondřej Běhal . Vlevo od smrku, přes 3 bh na vrchol.
Poznámka:vrtáno zdola
4 BEZZUBÁK, 5 (UIAA), 1. 9. 2011, Ondřej Běhal, Martin Tučka. Od smrku zprava, přes 3 bh na vrchol.
NEZNÁMÁ, 4 (UIAA), Vlevo za hranou, mezi cestama Bezzubák a Zahraniční rekreace. Stěnou podél spáry, přes převis (zleva?) a na vrchol ke slanění.
Poznámka:1. známý přelez Jakub Marášek, Petr Melichar(2), Martin Tučka, 17.4.2013 (stopy od maček?)
1 ZAHRANIČNÍ REKREACE, 5- (UIAA), 2011, Marek Honců a Jan Ploček. Za hranou vl. od cesty Primo ke skobě, traverz spoza hrany do hlavní stěny a tou snadno ke štandu.
Poznámka:Marek Honců a Jan Ploček ? 2011?
2 PRIMO, 8 (UIAA), Jan Vála. V levé části jižní stěny asi metr vpravo od hrany přes tři borháky, mírně šikmo vpravo stěnou a přímo ke slaňovacím borhákům.
Poznámka:Cestu lze prodloužit i dál na vrchol. O. Běhal uvádí při hraně spíše 8, vpravo stěnou 8+.
1 SÁGO, 8- (UIAA), Jan Vála. Středem jižní stěny přímo ke třetímu borháku a lehce přes dodaný bh na temeno.
Poznámka:Cesta prodloužena až na vrchol k řetězu.
STARÁ CESTA, 6+ (UIAA), Nástup v pravé části stěny, s využitím prvních dvou nýtů cesty Psí Nebe. Diagonálně vlevo (3 skoby) a doprava na vrchol k řetězu. 1 1
PSÍ NEBE, 7- (UIAA), Jan Vála. Pravou částí jižní stěny přes 4 nýty a 1 hák, více méně přímo na vrchol ke slaňovacímu řetězu.
Poznámka:U 5. borháku lámavé, dunící bloky.
2 RACHOTÍN, 6+ (UIAA), 30. 9. 2014, Martin Tučka, Martin Válek. 1
TATRANSKÁ DRUŽBA, 4 RP (UIAA), 2. 9. 2012, Petr Melichar(2). Nástup vpravo od Psího Nebe za hranou. Od spárky přes hranu na ostrý balkonek, koutkem na terasu, spárkou n.v. a cestičkou ke 4 m vzdálenému bh.
Poznámka:Skvělá cesta na výcvik techniky, zakládání (spousta možností), prodloužení štandu. Tradiční klasika se vším všudy. Jde to i v keckách :-) Sada vklíněnců, frendů do rozpětí 4 cm, 2x šitá smyce 80 cm
BŘEZOVÁ KORUNA, 5 (UIAA), 16. 10. 2012, Petr Šoufek, Martin Řídkošil. Nástup asi metr vpravo od Tatranské Družby z vhloubení mírným převisem do velmi lámavé stěny a jí obezřetně přímo přes tři skoby na travnatou polici. Pod ní lze přijistit ještě erární smyčkou, a z poličky pak jdeme trhlinou vpravo, přímo přes jednu skobu na vrchol.
Poznámka:na vrcholu jako slaňák = tutová skoba s mailonkou
MIKRO, 5+ (UIAA), 14. 4. 2013, Petr Šoufek, Martin Řídkošil. pár metrů v kopci vpravo od Březové Koruny stěnkou přímo přes dvě skoby na nejvyšší vrchol Zubáku
ZOUVÁK - VELKÝ TRAVERS, 6- (UIAA), 21. 2. 2014, Petr Šoufek, Martin Řídkošil. Nástup stejný jako MOP a z police pak doprava horizontálním traversem, s využitím stávajících jištění, přes celou stěnu ke skobě cesty Z.R. Dále za hranu na úzkou římsu hlavní stěny a jí stále travers doprava ke skobě u hrany, opět za hranu ke druhé skobě cesty B.K. a dále doprava na travnatý pilířek.
7 ZUBNÍ PLANKTON, 6- (UIAA), 17. 5. 2015, Martin Tučka, Jakub Nešvera, Jiří Schier, D. Damašková. Napravo od cesty Výlom, přímo přes lišty a 4 bh ke sl. kroužku. Levá krátká cesta (3. nalevo od stromu).
3 ROVNÁTKA, 6- (UIAA), 17. 5. 2015, Martin Tučka, Jiří Schier, Jakub Nešvera. Nalevo od cesty Zubák, stěnou přes lišty a převislé břicho ke slaňáku (2. cesta nalevo od stromu)