region  Západní Čechy
oblast  Rokycansko
sektor  Skály na Žďáru u Rokycan
VYHLÍDKOVÁ SKÁLA
poznámka: Mohutná asi 35-40 m vysoká okrajová skála obrácená k SZ. Vrcholová kniha. Vpravo je stěna přerušena hlubokou roklí (Buková rokle), kterou lze vystoupit nad stěnu o. naopak.
oblast: Rokycansko, sektor: Skály na Žďáru u Rokycan, skála: VYHLÍDKOVÁ SKÁLA
Obr.1: , zstrnad , vystaveno: 2007

Obr.2: VYHLÍDKOVÁ SKÁLA (SKÁLY NA ŽĎÁRU U ROKYCAN), zstrnad , vystaveno: 2021

Obr.3: VYHLÍDKOVÁ SKÁLA (SKÁLY NA ŽĎÁRU U ROKYCAN), zstrnad , vystaveno: 2021

ČESKÁ, 4+ (UIAA),
CESTA PRO PAMĚTNÍKY - VAR., 5 (UIAA), 1979, Jan Brejcha, B.Jelínek. Cestou pro pamětníky ke skobě. Odtud traverz doleva ke sk. a přes převísek kolmo stěnkou vzhůru.
KOMÍNEK, 2 (UIAA), 1971, E.Šonský. Otevřeným komínkem vpravo od pilířku n.t.
LUKÁŠOVO PŘÁNÍ, 6 (UIAA),
SAFARI, 5 (UIAA),
SVAČINKA, 3 (UIAA), 1986, Josef Skuhrovec, J.Košař. Pilířem vlevo od c. Sestupovka.
ŽĎÁRSKÝ STROP VAR., 8 (UIAA), Vpravo od cesty Strop, na skále Žďárský Strop, přes 3 bh, které jsou trochu cik cak, mezi 1. a 2. větší odlez, zde jdou vlevo do spáry friendy, pak kolem 2. boulderem zleva doprava ke 3. bh, nahoře samostatný slaňák.
ŽLUTÉ NEBEZPEČÍ, 1973, Zdeněk Lukeš, H.Salz, Z.Kopelent. Cesta zcela vlevo, nástup ve spádnici převisu v levé části stěny. Pod převis sm. a po jeho levé straně na balkón k borovici. Hladkou plotnou (sk.) n.t.
KOMÍNOVÁ VARIANTA, 3 (UIAA), 1964, Jako u c. Omšelá na lávku, doleva do komínku a jím n.t.
HOLOUBKOVSKÁ, 5- (UIAA), 1973, Zdeněk Lukeš, Z.Kopelent. Jako u c. Omšelá na lávku, dále podél tupé hrany vpravo od komínu (smyčky) n.t.
JACKSONINA CESTA, 5 (UIAA), 1983, Jan Žižka, Petr Vykouk. Nástup vlevo od c. Omšelá. Z lávky na poličku s keřem, stěnkou pod převisem vlevo vzhůru.
OMŠELÁ, 5 (UIAA), 1964, Zdeněk Vaník, M.Pelíšek. Nástup v levé části stěny, po žlutých blocích na širokou lávku. Ze středu lávky koutem vzhůru (uzel) na stupeň přes převiem (sk.). Překrok doleva a mělkým koutkem vzhůru (uzek) k začátku úzké trhlinky a tou (smyčka) n.t.
KOUTOVÁ, 5 (UIAA), 1964, Zdeněk Vaník, L.Pekárek. Pravoúhlým koutem v levé části stěny vzhůru pod převis (sk.). Kolem převisu zprava a zpět do kouta (sk.). Dále podél široké spáry kolem vklíněného balvanu do hlinitého žlabu a jím n.t.
ROHOVÁ, 5+ (UIAA), 1964, Zdeněk Vaník, L.Pekárek. Nástup vpravo od Koutové, zleva k 1.sk., přes převis ke 2.sk. a dále ke 3.sk. pod převisem. Odtud doprava na levý okraj velké plotny a dále vzhůru do c. Koutová.
TATRANSKÁ, 4 (UIAA), 1974, Josef Skuhrovec, J.Košař. Spárkou mezi cestami Rohová a Schodiště zprava ke sk. Úkrok doleva a přímo plotnou (smyčky) ke spáře s břízkou a tou vzhůru.
SCHODIŠTĚ, 4 (UIAA), 1964, Širokým komínem vpravo od c. Rohová až se zúží ve spáru (vlevo sk.), úzkou trhlinou do koutu (uzel) vlevo od velkého převisu (smyčka). Vzhůru na polici se stromem, traverz doleva na její konec a stěnkou šikmo doprava n.t.
PLOTNY, 6 (UIAA), 1964, Zdeněk Vaník, L.Pekárek. Z mechového balkonu vpravo od c. Schodiště středem ploten přerušených vodorovnými zářezy (skoba, smyčky) na polici se stromem jako c. Schodiště. Překrok doprava do hladkého kolmého vhloubení přes sk. vzhůru ke kruhu a odtud poněkud zleva n.t.
PLOTNY - VAR. LUČIŠTĚ, 5 (UIAA), 1969, Čestmír Lukeš, Z.Lukeš, V.Nový. Z police pod vhloubením c. Plotny traverz doprava podél pukliny (bh.) na hranu a tou n.t.
NC - VAR. STŘEDEM PILÍŘE, 5+ (UIAA), 1975, Josef Skuhrovec, J.Košař. Vlevo od Normální cesty k bh. a odtud ( sm. vkl. ) na vrchol pilíře. Dále Normální cestou n.t.
NORMÁLNÍ CESTA, 4 (UIAA), 1964, Zprava či zleva na vrchol malého pilířku ve středu stěny (vpravo sk.) a dále spárou s vklíněným kamenem až na polici pod velkým převisem (kruh). Po polici doprava až do komína s vklíněným balvanem a jím n.t.
HERMANŮV ODKAZ, 4 (UIAA), 2. Plotnou mezi c. Normální cesta a Hrádecká k prvnímu Bh a zprava ke 2.Bh. Šikmo doprava ke 3.Bh pod převískem. Odtud šikmo doleva (2 Bh) na lavici pod převisem Normální cesty.
HERMANŮV ODKAZ - VAR. KOJOTÍ SMÍCH, 5 (UIAA), 1984, Jan Žižka, Petr Vykouk, Pavel Petrle. Napřímení Hermanova odkazu: pod 2.sk HO doleva a přes bříško vzhůru, přes převis nebo koutkem vlevo ke 4.sk. HO a jím n.t.
VAR. HERMANOVA ODKAZU, 6- (UIAA), 1979, František Bauer, Froněk. Stejně jako Hermanův odkaz ke 4.sk., o ní traverz doprava do koutu. Jím až pod převis a překrok doleva ke skobě. Odtud přímo vzhůru levou částí pilířku na polici.
LABUTÍ PÍSEŇ, 5 (UIAA), 1976, Lubor Zalabák, J.Skuhrovec, F.Richter. Z police Normální cesty přímo velkým převisem po skobách n.t.
BABÍ LÉTO, 9+ (UIAA), Lukáš Bláha. Z police mezi cestou Labutí píseň a levou hranou přes velký převis.
Poznámka:pozn.: borháky osadil Z.Míka 2009
NC - PŘÍMÁ VARIANTA, 6 (UIAA), 1964, Zdeněk Vaník, L.Pekárek. Po polici Norm.cesty asi 3m doprava a přímo přes převis na začátku mělkého kolmého vhloubení (sk.). Jím (uzel) přímo n.t.
ŽIVOČIŠNÁ VÝROBA, 7- (UIAA), Mezi c. Hrádecká a c. Hermanův odkaz.
HRÁDECKÁ, 4 (UIAA), 1964, J.Blecha, A.Stočes. Spárou nebo zprava podél odštěpu do jeskyňky. (vl. pod převisem bh.) a dále spárou na polici pod začátkem komína. (bh.) . Doprava vzhůru na odštěp a stěnkou na temeno.
HODINOVÁ, 5 (UIAA), 1976, Froněk, Eltner. Nástup stejně jako c. Hrádecká. Po 3 m kolmo vzhůru přes převis k borovici. Stále kolmo vzhůru až na vrchol.
SVOJKOVICKÁ HRANKA, 5 (UIAA), 1973, Zdeněk Lukeš, A.Stočes. Normální cestou na polici, po ní doprava a podél hrany před vstupem do komína (sk.) n.t.
NC - VĚTRNÁ VARIANTA, 7 (UIAA), 1975, Jiří Benetka, Jiří Nový. Z police NC levou stěnou velkého převisu n.t.
MILIONÁŘSKÁ, 5 (UIAA), 1969, Čestmír Lukeš, Z.Lukeš, V.Nový. Vpravo od Hrádecké c. přes plotnu (sk.) na stupeň pod pilířkem. Koutem po jeho levé straně až na balkonek a jako u Srazové cesty n.t.
MILIONÁŘSKÁ VARIANTA, 6- (UIAA), 1981, František Bauer. Z šikmé police Milionářské cesty šikmo doprava stěnou (asi 1,5m vpr. od prvního jištění) vzhůru. Jeden metr nad úrovní bh. šikmo doleva na polici v koutě.
SRAZOVÁ, 4 (UIAA), 1964, Karel Wilhelm, Z.Ungerman. Koutem po pravé straně pilířku na balkonek (bh) . Vodorovným traverzem doprava na stupně pod úzkou spárou (kruh) a tou na temeno.
VARIANTA SRAZOVÉ, 4 (UIAA), 1964, Z balkonku na Srazové c. přímo na vrchol pilířku. Hladkou stěnkou n.t.
ANTISCHOD, 4 (UIAA), 1983, Pavel Petrle, Josef Žižka. Koutem vpravo od pilíře (Srazová cesta) přímo přes převis k borovičce.
CESTA PRO ZDENIČKU, 6 (UIAA), Mezi c. Srazová a cestou Extrém.
EXTRÉM, 7- (UIAA), Podél spárek na na hranu a dále ke kruhu v cestě Srazová. Ze stupně překrok na hranu (Bh pod převisem). Za hranou vzhůru ke kruhu. Od něho šikmo vzhůru k Bh a nad ním hladkou stěnkou n.t.
EXTRÉMNÍ VARIANTA, 5 (UIAA), 1979, František Bauer, Froněk. Od kruhu Extrému doleva na hranu a po ní n.t.
NEVLÍDNÁ SPÁRA, 5 (UIAA), 1964, Zdeněk Vaník, L.Pekárek. Převislou spárou vpravo od c. Extrém na stupeň, spárou (Bh) a koutkem na vrchol.
OPOMENUTÁ, 5 (UIAA), Zdeněk Lukeš, H.Salz. Od buku v pravé části Bukové rokle komínem pod převis (smyčky), podél spárky v plotně (sk.ú, výše zprava n.t.
STÍNOVÁ, 4 (UIAA), 1964, Zdeněk Vaník, M.Pelíšek. Vpravo od Opomenuté dvojspárou na stupeň, úzkým komínkem na balkonek (nad ním sk.) a dále podél široké trhliny, která se lomí doprava a výše opět doleva n.t.
BUKOVÁ HRANA, 4 (UIAA), 1964, Zdeněk Vaník, L.Pekárek. Hranou, která ohraničuje zprava Bukovou rokli, stále přímo (skoba) n.t.
CESTA PRO PAMĚTNÍKY, 4 (UIAA), 1979, Jan Brejcha, B.Jelínek. Vpravo od Stínové cesty rozlámanou stěnou na lištu, vpravo ke skobě na Bukové hraně. Odtud při hraně vzhůru.
STROP, 5 (UIAA), 1964, Zdeněk Vaník, L.Pekárek. Vpravo od Bukové hrany podél tenkých spár (smyčky) pod převis (sk.), přes který (sk.) do jeskyňky. Zprava přes zaklíněný blok vzhůru a libovolně n.t. (akt.: vyměněny Bh)
TATÍKOVSKÁ, 3 (UIAA), 1973, Zdeněk Lukeš, E.Šonský. Výstup vede v pravé části stěny až za Bukovou roklí. Asi 15m vpravo je nástup členitou plotnou vzhůru (sm.). Krok vpr. a pilířkem (sk.) vlevo k vrcholu.
33° VE STÍNU, 3+ (UIAA), Asi 10m vpravo od Tatíkovské.
ROZPOR NE, 5 (UIAA), Mezi cestami Žluté a Komínová Varianta.
PLOTNY - VAR. LUČIŠTĚ, 5 (UIAA), 1969, Čestmír Lukeš, Z. Lukeš, V. Nový. Z police pod vhloubením c. Plotny traverz doprava podél pukliny (bh. ) na hranu a tou n. t.
VAR. HERMANOVA ODKAZU, 6- (UIAA), 1979, František Bauer, Froněk. Stejně jako Hermanův odkaz ke 4. sk. , o ní traverz doprava do koutu. Jím až pod převis a překrok doleva ke skobě. Odtud přímo vzhůru levou částí pilířku na polici.