oblast  Bělá, Sněžník, Ostrov, Tisá a Rájec
sektor  Rájec
podsektor  Rájecké údolí
KLADIVO
RÁJECKÁ PANÍ, Xa (Písk.Sasko), 14. 6. 2007, Albert Drahoš a Petr Kouba. V západní stěně přímo převislou stěnou přes 3. kruhy k dobíracímu borháku.
Poznámka:Schváleno OVK Labské pískovce 15.11.07.
3 BÍLÝ FUNEBRÁK, VI (Písk.Sasko), 20. 4. 2006, Daniel Hölzl, Jiří Rosol. Vpravo od cesty Buchar Údolní cestou na polici, přes K a hodiny n.v.
4 [a)] STARÁ CESTA, I (Písk.Sasko), Od V přes bloky do náhorní stěny a stupni n.v.
[b)] KOROZE, IV (Písk.Sasko), 10. 7. 1993, Karel Bělina, Erwin Beikert. Vpravo ve V stěně spárkou při hraně na stupeň a hranou n.v.
[c)] PRAVÁ SPÁRA, IV (Písk.Sasko), 10. 7. 1993, Karel Bělina, Erwin Beikert. Z výrazného kouta ve V stěně pravou spárou n.v. 1
[d)] LEVÁ KOUTOVÁ SPÁRA, IV (Písk.Sasko), 10. 7. 1993, Karel Bělina, Erwin Beikert. Výrazným koutem n.v.
[e)] OPTICKÝ KLAM, VIIa (Písk.Sasko), 18. 5. 1986, Václav Krycnar a Karel Bělina, František Žid. Vlevo od koutové spáry stěnou doleva na stupeň ke K. Středem stěny n.v.
VARIANTA TAH, VIIa (Písk.Sasko), VIIb RP (Písk.Sasko), 23. 5. 2009, Petr Slanina(2), Alena Švadleňáková. Středem pilíře stěnou a převískem na stupeň ke K cesty „Optický klam“.
Poznámka:Schváleno OVK Tisá 22.5.2010
[f)] STARÁ SPÁRA, VI (Písk.Sasko), 23. 2. 1980, Karel Bělina, František Žid, M. Charoust.. Spárou v levé části stěny výše komínem n.v.
[g)] TROCHU DO KOPCE, VIIa (Písk.Sasko), 18. 5. 1986, Karel Bělina, František Žid, Václav Krycnar. Převislou JV hranou do spáry a výše opět hranou n.v.
[h)] PATRON SPRÁVCŮ, VIIb (Písk.Sasko), 21. 8. 2004, Pavel Bechyně, Jana Řezníková, Karel Bělina, Jiří Rosol, Martin Strnad. Vpravo v J stěně středem pilíře přes 2 kruhy n.v. 3
[i)] ÚDOLNÍ CESTA, IV (Písk.Sasko), 23. 2. 1980, Karel Bělina, František Žid, M. Charoust, K. Charoust. Středem údolní J pravé poloviny věže na polici a vpravo koutovou spárou n.v.
1 [j)] ČERNÝ SEZNAM, VIIa (Písk.Sasko), 16. 5. 1986, Karel Bělina, František Žid. Vpravo od údolního komína, který rozděluje stěnu na dvě části. Vpravo převislou stěnou při hraně přes K n.v.
1 [k)] TEMNÁ CESTA, III (Písk.Sasko), 18. 6. 1993, Karel Bělina, Helmut Claus, Heinz Pfündel. Z údolí do vnitřního prostoru komína a v jeho zadní části rozporem mezi dvěmi koutovými spárami n.v.
[l)] DRUHOVÉ NA LANĚ, IV (Písk.Sasko), 18. 6. 1993, Karel Bělina, Helmut Claus, Heinz Pfündel. Na začátku komína rozporem a výše stěnou doleva a při hraně pod převis, krátkou spárkou n.v.
[m)] BUCHAR, VIIa (Písk.Sasko), 6. 5. 2004, Karel Bělina, Richard Veselý. Z J (údolní) strany vlevo od komína dělícího věž na dva vrcholky při hraně k 1. K. Pod K krátce vlevo a hned nad ním ke 2. K. Stěnou n.v.
VARIANTA BUCHARU, VIIb (Písk.Sasko), 4. 5. 2018, Milan Polák. Mezi kruhy bucharu přímo.
[n)] SMUTNÍ TRUBAČI, VI (Písk.Sasko), 16. 5. 1986, Karel Bělina, František Žid. Středem údolní stěny levé poloviny věže do díry pod převis. Vpravo ruční spárou a později stěnou n.v.
[o)] ÚDOLNÍ SPÁRA, VI (Písk.Sasko), 23. 2. 1980, Karel Bělina, František Žid, M. Charoust. Středem údolní stěny vlevo od cesty Smutní trubači širokou spárou přes K n.v.
BUCH BUCH, VIIc (Písk.Sasko), VIIIa RP (Písk.Sasko), 5. 7. 2008, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán, Alena Švadleňáková, Lucie Halinská. Vlevo od cesty „Údolní spára“ pilířkem a trhlinou pod převis (smyčka). Přes něj ke K. Dále stěnou n.v.
Poznámka:Schváleno na OVK Tisá 25. 5. 10
[p)] ŽIVOT NA LANĚ, VIIc (Písk.Sasko), 6. 7. 1986, Karel Bělina, Zdeněk Hubka. V levé části Z stěny krátkou spárou a stěnou vpravo ke K. Spárou do díry a z ní doprava do další spáry a tou n.v.
[q)] OBCHOD S OTROKY, VIIc (Písk.Sasko), 18. 5. 1986, Karel Bělina, František Žid, Václav Krycnar. U SZ hrany spárou na její konec ke K. Vlevo po hraně n.v.
Poznámka:RP VIIIa
[r)] TVRDÝ ÚDER, VIIa (Písk.Sasko), 6. 7. 1986, Karel Bělina, Zdeněk Hubka. Vpravo v S stěně převislým nástupem a stěnou doprava ke K. Vpravo do spáry a jí vzhůru a doprava ke sloupku na hraně, přes něj n.v.
[s)] SEVERNÍ CESTA, VIIb (Písk.Sasko), Karel Frič a František Žid. Středem S stěny podél trhlin ke K. Stěnou doleva ke spáře a tou n.v.
[t)] KOUTOVÁ SPÁRA, IV (Písk.Sasko), 10. 7. 1993, Karel Bělina, Erwin Beikert. S koutem n.v.
1 ABSURDISTÁN, VIIb (Písk.Sasko), 28. 7. 2010, David Proft a Daniel Hölzl. Středem pilíře vlevo od cesty "Koutová spára" (spára-smyčky) přes 2 kruhy n.v.
Poznámka:Od kruhu levá hrana je lezená přeskokem od Jéňi Paula (5.11.09). Na tuto cestu nejde varinta od kruhu! Schváleno OVK Tisá 4.11.2011
1 PRAVÝ SKOK, Přeskok 2 (Písk.Sasko), 5. 11. 2009, Jan Paul. Z masivu Fata morgana přeskok k pravé hraně přilehlého bloku a lehce n. v.
Poznámka:Schváleno OVK Tisá 22.5.2010.
TUNELOVA CESTA, I (Písk.Sasko), 14. 3. 2014, Peter Hähnel. Von Osten in die Scharte und unter dem Klemmblock des Alten Weges nach links engen Spalt durchgehen in den rechten Seitenkamin des "Dunklen Weges". Da z.G.
PŘESKOK, I (Písk.Sasko), 29. 7. 1973, Dietmar Heinicke. Links vom AW Übertritt oder Sprung (1)zu Band. Gestufte Wand zG.