region  Střední Čechy

Obr.5: Řež - IV. masiv (2. část), zstrnad , vystaveno: 2007

Obr.6: Řež - IV. masiv (1. část), zstrnad , vystaveno: 2007

Obr.7: IV.MASÍV - M , vystaveno: 2021

5 SOŇA, 3 (UIAA), 4. 1983, František Mrvík. Po drobných stupních, stěnkou, koutkem na temeno.
5 ALEŠOVA CESTA, 4 (UIAA), 24. 4. 1976, Machaň,Ivan Rigel. Stěnou přímo vzhůru a pak poněkud doleva na hranu stěny. Po ní na temeno.
3 KLEČKATÁ, 4 (UIAA), 10. 1977, Ivan Rigel,Vladimír Pašek. Nástup jako ""Alešova"". Přímo pod výrazný převis. Doprava a koutem na temeno. 1
2 CHROMÁ, 3+ (UIAA), 4. 1972, Kolář,Jiří Pechouš. Stále vzhůru vhloubením na hranu stěny. Po ní na temeno.
5 GUÁNO, 5 (UIAA), 1966, Radovan Zapletal, Miroslav Trávníček(1). Výstup vede zářezem, který začíná asi ve třetině výšky stěny. Do zářezu a přímo ve spádnici zářezu pod převis, přes něj poněkud zprava a mírně vlevo do zářezu (V). Nebo asi 3 m vpravo od zářezu vzhůru do úrovně převisu a odtud doleva do zářezu (V). Dále ze zářezu krátký traverz doprava na žebro. Po něm vzhůru na plošinku. Z té doleva do zářezu a jím přes převis na plošinu v zářezu. Odtud buď přes další převis na hranu stěny (IV+) nebo traverz doleva na hranu a po ní na temeno (III). 1
STRMÁ - VAR.ZEMSKÉ GRAVITACE, 6+ (UIAA), 1. 10. 1988, Filip Šilhan. Nástup vlevo od ""Jany"", přes skobu vzhůru do ""Strmé"" a jí na temeno. 1
VELKÁ STOLICE -NAROVNÁNÍ STOLICE, 6- (UIAA), 3. 9. 1989, P. Střelec. Z plošiny na pilíři 1,5 m doleva přes převis pod žlutou stěnku a tou přímo vzhůru, přes převis na římsu v úrovni stěnové knihy.
2 KORIDOR, 6 (UIAA), 15. 9. 1986, František Mrvík, V. Buble. Zářezem v pilíři až na římsu (skoba). Dále buď pod velký převis nejdříve vpravo (knížka), přes něj obtížně na polici a jedním ze zářezů na temeno (VI). Nebo traverz vlevo do ""Guána"" a jím na temeno (V-).
6 HUÁNO, 5 (UIAA), 18. 4. 1973, Novák,Jiří Pechouš,Toman. Vhloubením a výše po jeho levé straně do místa, kde se vhloubení strmě zvedá. Krátkou spárou při levé straně vhloubení pod převis, přes něj mírně vpravo na stupně. Po nich vlevo a stěnkou na temeno. 1
1 VELKÁ STOLICE, 5+ (UIAA), 1966, Radovan Zapletal,Miroslav Trávníček(1). Velkým koutem na plošinu na pilíři. Odtud doleva dolů na stupňovitou lávku, po ní asi 5 m dále doleva pod výrazný otevřený kout. Tím pod převis. Pod převisem doprava na plošinku pod dalším převisem, přes který na stupně. Z nich mírně vlevo na temeno.
VELKÁ STOLICE - VAR. NÁSTUPU, Vhloubením vlevo od pilíře přímo na lávku.
VELKÁ STOLICE - VAR. NÁSTUPU2, 10. 12. 1988, David Franěk, Stanislav Martan. Vlevo od původního nástupu. Pod převis a pod ním traverz vlevo za hranu. Vzhůru, poněkud doprava a plotnou na plošinu na pilíři.
VELKÁ STOLICE -VAR.PŘEVISOVÁ, 7 (UIAA), 14. 3. 1990, M. Slováček. Od knihy podél spárky přímo přes převis.
AGNES, 6 (UIAA), 1. 5. 1989, P. Střelec,Jiří Zíka. Velký traverz ""Velkou stolicí"" na plošinu (1. stanoviště). 3,5 m vpravo a vzhůru ke skobě, dále doprava až k převisům a ke dvěma skobám ve výklenku. Těsně pod převisem doprava (VI) až na šikmou polici ""Tuňáka bez vajec"" (2. stanoviště), dále po polici ke skobě ""Zlatého tygra"" a šikmo vzhůru ke knížce ""Hořovické"". Dále traverzem jako ""Zoologická zahrada"" až ke stromu za cestou ""Přes kočky"" (5. stanoviště). Libovolně na temeno nebo dále vpravo.
2 DIRETTISSIMA, 5 A3 (UIAA), 7 RP (UIAA), 3. 6. 1972, Endrýs,Jiří Pechouš. Pilířkem do koutka, který ubíhá mírně vlevo vzhůru. Koutkem pod převis, který lezeme vlevo. Z plošiny nad převisem vhloubením pod převis proťatý spárou. Zde buď traverz vpravo pod převisem na jeho konec, vzhůru a zpět vlevo nad přeVI.
Poznámka:RP: J.Tuháček,12.1988
TUŇÁK BEZ VAJEC, 5 A3 (UIAA), 8. 6. 1972, Endrýs,Jiří Pechouš. Přímo vzhůru pod krátký převislý kout. Jím vzhůru a nad ním stěnou doprava do jeskyně. Odtud traverz doprava pod vhloubení. Jím vzhůru a doleva na hranu. Buď po hraně nebo koutem vpravo na temeno.
ZLATÝ TYGR, 5 A2 (UIAA), 3. 4. 1976, Jiří Pechouš,Ivan Rigel. Kouty doleva vzhůru na plošinu. Z ní doprava a hladkou plotnou na stupně. Po nich doleva do koutové spáry a tou pod převis. Přes něj vlevo do kouta a dále na temeno.
ZOOLOGICKÁ ZAHRADA, 5 A2 (UIAA), 6+ RP (UIAA), 12. 5. 1976, Jiří Pechouš,Ivan Rigel. Cestou ""Zlatý tygr"" pod převis. Zde traverz doprava až na plošinu ""Zábavného koutku"". Z ní dolů a doprava do vhloubení ""Dvou koček"". Touto cestou na temeno.
HOŘOVICKÁ, 5 (UIAA), 1965, V. Wimmer, Radovan Zapletal,Miloš Laxa. Vzhůru a doleva na travnatou plošinu. Z té stěnou pod převis. Pod ním traverz doprava do kouta na žebr /o. Tím na římsu a po ní doprava asi 3 m. Vzhůru na další plošinu, z té asi 2 m vlevo do zářezu. Zářezem pod převis, zde doprava na hranu a po té na temeno.
HOŘOVICKÁ - PŘÍMÁ VAR., 6+/7- (UIAA), 5. 1. 1986, Pavel Ullrich, Miloslav Pletánek. Ze stanoviště pod převisem vlevo, přes převis (skoba), pod další převis (malé vklíněnce), do kouta a pod poslední převis. Jím vlevo na temeno.
TESTAMENT, 5- A3 (UIAA),
ŠMELHAUSPŘEVIS, 5 A3 (UIAA), 4. 4. 1973, Doubrava(3), Jiří Pechouš. Stěnkou pod převis. Jím vzhůru, pak 2 m doprava, pak opět vzhůru pod stěnku se spárou. Po ní do kouta a jím vlevo vzhůru do ""Hořovické"".
CESTA DOMŮ, 6 A4 (UIAA), 7 RP (UIAA), 11. 5. 1976, Jiří Pechouš,Ivan Rigel. Převislým koutem krajně těžce do zářezu a jím na temeno.
NOVOROČNÍ, 5+ (UIAA), Stěnkou tvořící pravou stranu koutku vzhůru. Doleva na hranu. Po ní vzhůru. Pod převisem traverz na pravou hranu koutu, vzhůru na levou hranu koutu. Po ní a koutem na balkon na pilíři ""Zábavného koutku"". Traverz asi 3 m vlevo a přímo na temeno.
LIŠKA BYSTROUŠKA, 5+ RP (UIAA), 4 A0 (UIAA), 3. 4. 1976, Macháň,Jiří Pechouš,Ivan Rigel. Středem pilíře pod převis. Přes něj a poněkud vlevo zářezem na plošinu. Odtud pilířem na další plošinu a ""Zábavným koutkem "" na temeno.
ZELENÁ, 5+ (UIAA), 6. 1986, M. Vitebský,Michal Mrvík. Vlevo od zábavného koutku pilířkem pod převis. Přes převis a plotnou na balkon na pilíři. Dále poněkud vpravo přes dvě plotničky pod mírný převis a přes něj na temeno.
6 ZÁBAVNÝ KOUTEK, 5 (UIAA), 1966, Miroslav Trávníček(1), Radovan Zapletal. Výrazným koutem pod převis, kolem kterého po levé straně kouta. Dále koutem až na úroveň balkonu na vrcholu pilíře. Traverz vlevo na něj. Dále šikmo doleva asi 2 m přímo na temeno. 1 2
ŠTIKA ROUTE, 4+ (UIAA), 2. 5. 1976, Jiří Pechouš,Ivan Rigel. Hranou pod převis. Zde doprava na hladkou plotnu, po ní vpravo a zpět na hranu pod další převis. Pod ním doprava na širokou lavici. Z jejího levého okraje vzhůru a plotnou šikmo doleva do vhloubení v plotně. Jeho pravou stranou do výklenku vedle špičatého balvanu čnějícího ze stěny. Vysokým krokem na balvan a z něj přímo na temeno.
1 PŘES KOČKY, 5+ A0 (UIAA), 6+ RP (UIAA), 6. 1987, Michal Mrvík,Tengler. Vlevo od ""Dvou koček"" pod převis. Vpravo na hranku, po ní vzhůru na širokou polici. Po ní 3 m doleva pod převis. Převisem poněkud vpravo, vzhůru přes něj a znovu doleva pod plotnou. Tou až pod převis proťatý spárkou. Jí na temeno.
DVĚ KOČKY, 4 (UIAA), 2. 5. 1976, Jiří Pechouš,Ivan Rigel. Stěnkou do velkého výklenku. Z něho doleva do dalšího výklenku. Z něho poněkud doleva na širokou polici. Po ní na její levý okraj. Dále mírně vpravo pod převis a dále doprava do vhloubení. Jím vzhůru a doprava do kouta, kterým vzhůru na polici. Z té stěnou na další polici a přes malý převis na temeno.
1 ŘEŽSKÝ NÁŘEZ, 5+ (UIAA), 5. 1987, František Mrvík,Michal Mrvík. Po stupních pod převis (skoba) a přes něj na římsu. Dále kolmou stěnou pod převis a mírně vpravo na polici. Z police vhloubením na temeno.
IVANOVA, 4 (UIAA), 3. 5. 1974, Vladimír Pašek,Ivan Rigel. Přes balvan na plošinku ve stěně. Odtud vzhůru a po dobře vrstvené plotně mírně doleva pod převis. 3 m doleva na pilířek a jím na temeno.
3 ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA, 4 (UIAA), 1964, Radovan Zapletal,K. Budín. Vzhůru na lávku. Po ní 2 m doleva až k zářezu, tím vzhůru a doprava na plotny. Po jejich pravém okraji pod převis. Koutem vlevo od výrazného převislého balvanu na temeno.
3 KLADÍVKO, 3 (UIAA), Stěnkou na šikmou travnatou lávku. Přes balvan a levým zářezem pod převis. 2 m traverz pod vrcholovou stěnku a jí na temeno.
1 VZPOMÍNKA NA ROZSUTEC, 5 (UIAA), 1964, K. Budín, Radovan Zapletal. Drolivým zářezem pod hladký převislý balvan. Přes balvan na plošinku. Odtud doprava vzhůru na temeno.
ČERVNOVÝ PODVEČER, 5 (UIAA), 6. 1987, Michal Mrvík,František Mrvík. Nástup z předskalí mírně doleva (skoby) do středu pilíře. Dále přes dvě bříška na polici a lehce na temeno.
BÝČÍ, 4 (UIAA), 1964, K. Budín, Radovan Zapletal. Kolem jeskyňky doleva a vzhůru do výklenku. Spárou na travnatou lávku. Krok doleva a vzhůru na temeno.
1 FYZMINUTKA, 3+ (UIAA), 1964, K. Budín, Radovan Zapletal. Nástup přes malé plotny pod členitý převis. Odtud doleva na balkon. Pak pravou stěnou kouta na hranu, tou vzhůru na dobře členěnou stěnku a jí přes malou střechu na temeno.
1 TUŇÁK S VEJCI, 4 (UIAA), 1964, K. Budín, Radovan Zapletal. Na balkon a z něj od stromu vzhůru. Pak doleva kolem vhloubení na terasu a dále přímo na temeno.
1 MICHALOVA, 4 (UIAA), 4. 1987, Michal Mrvík,František Mrvík. Nástup ze širokého stupně pod stěnku. Tou do kouta a lámavým zářezem na temeno.
AKÁTOVÁ, 4 (UIAA), 1964, K. Budín, Radovan Zapletal. Stěnou na plošinu. Doleva za pilíř, pak vzhůru přes bílé místo na terasu a dále přímo na temeno.
1 TUŇÁK V OLEJI, 4+ (UIAA), 1964, K. Budín, Radovan Zapletal. Přímo vzhůru a doleva nevýrazným zářezem na terasu.Vhodně členěným terénem na temeno.
HONZÍKOVA, 5 (UIAA), 1988, P. Wágner. Nástup jako na ""Třináctou komnatu"". Přímo vzhůru pod převis, doprava přes zrcadlo a na temeno.
VIBRÁTOR, 7+ (UIAA), 27. 11. 1994, Jan Červenka. Plotnami a stěnkami přes 5 skob na T.
TŘINÁCTÁ KOMNATA, 5+ (UIAA), 1964, Radovan Zapletal,K. Budín. Výraznou spárou na plošinu a z té plotnou pod převislou koutovou spáru. Spárou až k rozlámanému místu. Odtud na levou hranu kouta a po ní na temeno.
3 STRMÁ, 4 (UIAA), 4. 5. 1976, Jiří Pechouš,Ivan Rigel. Plotnou a koutem nad ní přímo na temeno. 1 1 1
1 JANA, 5+ (UIAA), 1964, K. Budín, Radovan Zapletal. Přes exponované plotny 2 m vzhůru. Pak doprava kolem převisu až na jeho úroveň. Pak přímo vzhůru pod výhodně členěnou kolmou stěnu. Po ní na lávku a z té doprava pod vrcholovou stěnku. Jí na temeno.
1 SAMOTÁŘSKÁ, 4+ (UIAA), 1965, Radovan Zapletal. Doleva na plošinu. Z ní zářezem asi 2 m pod převis. Doleva na hranu plotny. Hranou zpět do zářezu a vzhůru přes převis. Po vrcholové stěnce na temeno.
KŮŇ, 4+ (UIAA), 1964, M. Jiránek,K. Budín, Radovan Zapletal. Zářezem (nebo spárou zp.) na odštěpený balvan. Dále spárou na římsu ve vhloubení a přes vrcholovou stěnku na temeno. 1 2
KVĚTNOVÁ, 5+ (UIAA), 24. 5. 1987, Zdeněk Vévoda,Jiří Voráček,Michal Mrvík. Nástup vpravo od výrazného kouta na hranu pilíře a po ní na plošinku. Dále koutem pod velký převis. Vlevo je v převisu zářez, jím na temeno.
3 SOKOLÍ, 5 (UIAA), 1964, K. Budín, Radovan Zapletal. Výrazným koutem do místa, kde je vpravo vidět velká plošina. Doprava na plošinu. Odtud přímo vzhůru ke kazatelně, přes převis do zářezu a jím na temeno.
ČERVNOVÁ, 6 (UIAA), 6. 1987, Hlávka,Tengler,Okrouhlý. Vhloubením pilíře na balkon. Dále trhlinkou pod bříško a na ostří levé části pilíře. Pilířem na temeno.
SPOLEČNÁ, 3 (UIAA), 1964, K. Budín,M. Jiránek, Radovan Zapletal. Cestou ""Sokolí"" na plošinu. Traverz vpravo do spádnice dvou převisů. Mezi převisy vzhůru na temeno.
KOUTOVÁ, 3 (UIAA), 1964, Radovan Zapletal,M. Zapletalová. Sokolí na plošinu. Odtud doprava a ""Školní"" na temeno.
ŠKOLNÍ, 2 (UIAA), 1964, Radovan Zapletal,M. Zapletalová. Koutem na lávku. Doprava okolo ostrého hrotu, kolem stromu a po výhodně členěné polici ze stěny na trávu. Doleva pod vrcholovou stěnku a na temeno.
1 PRYČ S AKÁTY, 3+ (UIAA), Eva Martínková. Na konci masivu poblíž cesty Jana.
Poznámka:Lámavé a hůře zajistitelné.
TUŇÁK BEZ VAJEC DIREKT, 8- (UIAA), Nástup 5m vpravo od originálního Tuňáka bez vajec přes převis a skobu k dodanému kruhu (místo staré skoby) a dále přes hodiny na polici ke štandu originálního Tuňáka bez vajec a dále jím n. t.
ŽÁBA V TUŇÁKU, 8 (UIAA), 2. 7. 2020, Lukáš Čermák stř. Jan Makovička. Cestou Tuňák bez vajec direkt na polici ke štandu cesty Tuňák bez vajec. Odtud přímo převisem přes kruh a dodaný kruh n. t.
PÍSKAŘSKÝ MÓRESY, 9- (UIAA), 2. 7. 2020, Lukáš Čermák stř. Jan Makovička. Cestou Tuňák bez vajec direkt na polici ke štandu cesty Tuňák bez vajec. Odtud doprava za hranu k 1. kruhu. Od něj přímo (bez použití levé hrany) ke 2. kruhu. Dále přímo namáhavě převisem ke 3. kruhu a výše (dodaný 4. kruh) n. t.
TREFA, 8 (UIAA), 5. 5. 2022, Jan Makovička stř. Lukáš Čermák. Nastup cestou Hořovická doleva na rampu. V úrovni hodin přímo vzhůru k 1. K. Obtížně přímo ke 2. K a dále přes 3. K na polici. Z police libovolně n. t.
EPITAF, 9+ (UIAA), Mezi Šmelhausem a Cestou domů přes převis, výše stěnou na temeno.
Poznámka:pozn. : 1. čistý přelez V. Šauli 2013
ŠTĚRK, 8 (UIAA), 25. 5. 2022, Jan Makovička stř. Lukáš Čermák. Nástup 1 m vlevo od Sokolí přímo pod převis (skoba). Dále přes převis až na polici. Z police k 1. kruhu přes převis a dále obtížně stěnou ke 2. kruhu. Od něj bílým pásem (friend) n. t.
HUÁNO - VÝLEZOVÁ VARIANTA, 8- (UIAA), Jako Huáno až pod výlezový kout, zde krátký travers vpravo, přes převísek a mělkým vhloubením (skoby) na temeno
VELKÁ STOLICE - VAR. TASEMNICE, 5+ (UIAA), Vlevo od původního nástupu. Pod převis a pod ním traverz vlevo za hranu. Vzhůru, poněkud doprava a plotnou na plošinu na pilíři.
STRMÁ - VAR.ZEMSKÉ GRAVITACE, 6+ (UIAA), 1. 10. 1988, F. Šilhan. Nástup vlevo od Jany, přes skobu vzhůru do Strmé a jí na temeno.