region  Střední Čechy
oblast  Střední Povltaví
sektor  Mařenka
HLAVNÍ STĚNA - LEVÁ ČÁST
poznámka: Začíná pod velkým Komínem v místě, kde pěšinka pod skalami sejde až téměř k řece. Vpravo začínají řetězy (ferrata) pro přístup k dalším skalám.
BOROVIČKA, 5 (UIAA), Jednodélková cesta mezi Komínem a Genesis. V chytovaté plotně,kde se musí přemýšlet. Závěr je exponovaný. Končí u výrazné převislé borovice.
GENESIS, 6- (UIAA), 1989, Miloš Sládek, Miroslav Betlach, Ivo Semrád. Cesta vpravo od Komína. Nástup v místě, kde ústí žlab komína (označeno pod stěnou). Pravou částí výrazné stěnky (kruh) na terasu, stanoviště vpravo pod převisem (frendy). Levou částí převisu do malého koutku, šikmo vpravo a plotnou vzhůru, potom doleva po šikmých římsách a vlevo na hranu na balkon pod převisem. Přímo přes převis, šikmo vpravo 40 m stěnou na vrchol pod chatu nad pilířem.
Poznámka:Exponovaná cesta v poměrně pevné skále, trochu náročná na orientaci. Vhodnou dobou pro výstup je zima nebo časné jaro, délka cesty 100 m.
KONEC MARXISMU V ČECHÁCH, 5+ (UIAA), 1990, Sládek, Miroslav Betlach. Cesta vede vpravo od Genesis soustavou koutů a stěnek pod chatu nad pilířem.
Poznámka:Vhodnou dobou pro výstup je zima nebo časné jaro, délka cesty 90 m.
4 [6] KARLOVA CESTA, 4+ (UIAA), 27. 10. 1956, František Kutta - Karel Rada. Mohutným pilířem vpr. od komína. Na předskalí podél výrazné trhliny, plotnou na balkónek nebo vl. od předskalí do kouta a tím na šikmou polici, odtud travers dopr. přes hranu do plotny a na balkónek. Dále plotnou na její vrchol. Odtud: a) Travers dopr. za hranu, vzhůru přes převis a spárkou zpět na hranu. Po liště dol. na polici v koutě. b) Koutem přes převis až na polici. c)Koutem převisu zl. vzhůru k vrcholu. Z police v koutě dol. ke spárce a plošinu k vrcholu. 1 1
1 KARLOVA CESTA - VAR- HRANOU, Trhlinou 5m pod převis, dol. na balkon, zleva podél hrany asi 15m a dopr. na 2. stanoviště se slaněním.
KARLOVA CESTA - VAR. STŘEDEM PLOTNY, 7- (UIAA), 2002, Sládek. Z výrazného balkonu s tisem stěnkou pod převisek, stěnou vzhůru (Karlova zde odbočuje mírně vlevo podél zářezů), přímo stěnou podél dvou borháků na balkon s jalovcem, dále stejné jako Karlova.
2 POČERNICKÁ, 5 (UIAA), 2004, J. Pěnkava, Petr Glöckner. 3m vpravo od nástupu Karlovy cesty stěnkou pod převis a vpravo kolem něj na polici se stromy. Vzhůru plotnou při pravém okraji přes nýty podél trhliny na její vrchol (2. stanoviště Karlovy cesty). Zde vpravo hranou, výše přes převis a koutem s jištěním obtížně k zábradlí chaty. 50 m.
[7] ÁČKO, 4+ (UIAA), 19. 4. 1978, Pavel Schwarz , Igor Novák. Od nástupu na Karlovu cestu šikmo vpr. zarostlou rampou pod výrazný žlutý monolit. Od prahu na nástupu mírně vpr. vzhůru na stanoviště. Vl. spárou na hranu monolitu, po ní vzhůru a pak středem monolitu. Dále spárou na stanoviště na polici. Vpr. vhloubením na vrchol.
[8] ŠÍPKOVÁ MAŘENKA, 5- (UIAA), 1978, Pavel Schwarz - Vítězslav Appelt. Po stupních od vody stejně jako Stará cesta (Č. 17) pod stěnku. Vzhůru stěnkou a vl. ke hraně a přes přev. bloky na polici (stanoviště). Véčkem okolo vystupujícího bloku na polici a vl. zářezy vzhůru. Přes převis na šikmou rampu a vpr. stěnou travers ke hrotu (stanoviště). Vzhůru a vl., dále pak šikmo vpr. koutem k vrcholu.
1 [9] IKARUS BLUES, 5 (UIAA), 15. 4. 1978, Vladimír Voráček - Pavel Schwarz. Stěnkou od nástupu Šípkové Mařenky vpr. vzhůru (hodiny) a na polici (stanoviště). Z police spárou dopr. vzhůru a před jejím koncem překrok dol. na pilířek na polici. Vzhůru podél černého pásu a dále plotnou na stanoviště. Vhloubením vzhůru a posléze spárou k vrcholu.