region  Jizerské hory
sektor  Jizerské hory
podsektor  Ořešník
ZAHRADNÍ STĚNA - JESKYNNÍ STĚNA - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou povoleny. Používat magnesium či jiné chemické prostředky sloužící k vysoušení kůže na rukou je možné pouze od stupně VIIIb jizerské stupnice (včetně) výše!
oblast: Jizerské hory, sektor: Jizerské hory, podsektor: Ořešník, skála: ZAHRADNÍ STĚNA - JESKYNNÍ STĚNA - M
Obr.1: ZS Jeskynní stěna 10.2013 K. Turpiš , vystaveno: 2014

1 NAUČNÁ STEZKA, VIb (Jizerská st.), 13. 10. 1987, Jiří Jíra stř. František Šída. Koutovou spárou do travnatého koutu, dále se svahu vlevo stěnou podél dvojspáry a sokolíkem ke K. Stěnou přímo (hodiny) a zprava úzkou rampou na stanoviště. Vlevo z jeskyně v zářezu nad převisem traverz doleva do hluboké římsy, z ní mělkým žlábkem vzhůru ke 2. K a plotnou libovolně na temeno.
ZELENÁ CESTIČKA, III (Jizerská st.), 1984, Tomáš Kolesa. Vpravo od centrální plotny výraznou koutovou spárou na travnatý svah. Jím nahoru až do konce pod převis, doprava koutovou spárkou na polici NC.
1 MÍSTO PRO VŠECHNY, VIc RP (Jizerská st.), 15. 5. 1994, Tomáš Kolesa, J. Kutílek. Vlevo od nástupu Babího léta stěnkou do spodních chytů a šikmo vpravo k nýtu. Plotnou a výše hranou ke kruhu Kyliho cesty. Vlevo plotnou ke 2. K Babího léta a libovolně na vrchol. 1
BABÍ LÉTO, VIIc RP (Jizerská st.), 18. 9. 1983, Zdeněk Melichar(2) stř. Tomáš Kolesa. Vlevo k 1. K, mírně vpravo plotnou přes břízku na polici ke 2. K. Vlevo zarostlým koutem pod převis (stěnová knížka) a vpravo na temeno. 1
BABÍ LÉTO - VARIANTA NÁSTUPU, III (Jizerská st.), Zdeněk Melichar(2), F. Horák. Systémem spárek a koutků na polici ke 2. K.
BABÍ LÉTO - VARIANTA BABÍHO LÉTA, VII (Jizerská st.), 11. 4. 1992, Petr Prachtel, Zorka Prachtelová. Nad 2. K ze spáry u suchého smrku zalomenou spárou šikmo vpravo na volné balvany a vlevo ke knížce.
1 KYLIHO CESTA, V-VI (Jizerská st.), 25. 6. 1986, Jiří Jíra stř. František Šída. Pilířem podél trhliny vzhůru ke K. Plotnou na římsu k 2. K cesty Babí léto. Sestup na římsu a dlouhý traverz plotnou šikmo doleva vzhůru do kouta a jím přímo pod střechu a vpravo na temeno.
DÁREK K NAROZENINÁM, VII RP (Jizerská st.), 30. 6. 1983, Procházka stř. Petr Němec stř. Helmut Michel. Koutem pod převislou trhlinu (K) a tou pod převis. Spárou vpravo na hranu (hrot) a krátkou spárou na temeno. 1 2
CESTA PADAJÍCÍHO LEDU, VII (Jizerská st.), 19. 3. 1992, Petr Prachtel. Vlevo od varianty nástupu Babího léta. Převisem přes drn a hřbetem, dále jako varianta na polici k buku. Vpravo šikmou spárou ke knížce a z balvanu trhlinou ve stříšce nad plotny.
VÝROČNÍ CESTA, V (Jizerská st.), Petr Němec, Helmut Michel,. Smejkal, Kuchař. Koutovou spárou.
KATEDRÁLA SNŮ, VIb (Jizerská st.), 26. 8. 1984, Tomáš Kolesa, Zdeněk Melichar(2). Výrazným koutem pod střechu, traverz doprava přes K na hranu a vlevo nad střechu do žlabu a na temeno plotny. 1
HRANA KLENBY, VIc (Jizerská st.), 24. 8. 1991, Tomáš Kolesa. Při hraně (K) až do spáry na kraji klenby, překrok doleva nad klenbu a přímo žlabem na vrcholové plotny.
STŘECHA DIRETKY, VI (Jizerská st.), 9. 4. 1992, Petr Prachtel, Zorka Prachtelová. Z vrcholové police NC převislou koutovou spárou na blok. Přes travnaté lávky plotnou na plato a spárou při levé hraně na kostku pod Stojkou.
KONŠTELACE, X (Jizerská st.), 30. 10. 2005, Jan Havel stř. Václav Šatava(2), Luděk Šlechta. Převislou stěnou vlevo od „Katedrály snů“ přes 2 BH do trhliny a plotnou přes 3. BH (osazen dodatečně) na vrchol..
ŠTELACE, V (Jizerská st.), 30. 10. 2005, Václav Šatava(2) stř. Luděk Šlechta, Jan Vršovský, Jan Havel. Asi 10m vpravo od cesty „Hrana klenby“ přes převis do plotny a podél spárky k BH. Plotnou přímo na vrchol.
1 DEGUSTACE, VIIb (Jizerská st.), 23. 10. 2004, Luděk Šlechta, Stanislav Šilhán. Pilířem vlevo od centrální stěny přes dřík do svahu.Vpravo po travnaté polici do plotny a přes 3 BH na polici.
TO NEJLEPŠÍ NAKONEC, VIb (Jizerská st.), 21. 8. 2008, Petr Maršíček, M. Pešík. Od stanoviště pod c. „Střecha diretky“ plotnou šikmo doprava pod převis. Odtud zprava ke hraně převisu. 2 m vlevo na konec spáry, výšvihem do sokolíku, doleva na tupou hranu a plotnou na vrchol.
PROHIBICE, IXc (Jizerská st.), 30. 9. 2012, Luděk Šlechta stř. Tomáš Zákora. Vlevo od Konštelace převislou hranou přes BH na hrot a podél hrany přes další 2 BH na temeno.