region  Jižní Morava
oblast  Brno a okolí
sektor  Babí lom
VELKÁ ŠIKMÁ VĚŽ
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou povoleny. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: Mohutná věž - bokem hlavního hřebenu , tím pádem trochu opomíjená . S výraznou kolmou stěnou .Směr Podlesí .
oblast: Brno a okolí, sektor: Babí lom, skála: VELKÁ ŠIKMÁ VĚŽ
Obr.1: , dpavlik , vystaveno: 2009

Obr.2: Velká šikmá věž -Boudry -D.Pavlík-2012 , vystaveno: 2012

Obr.3: Svědkové doby- Stav jištění - D.Pavlík - 2012 , vystaveno: 2012

[40.] SKLUZAVKA S PŘEVISEM, 3 (UIAA), Po plotnách vlevo od skluzavky nahoru, převis se leze mírně zleva, délka 15 metrů, bez jištění.
[16.] SKLUZAVKA, 3 (UIAA), Po plotnách hned za dírou velké Šikmé věže na vrchol. Délka 14 metrů, bez jištění.
[15.] RAMPA, 6+ (UIAA), Výška 15 metrů, jištění staré smyce, spára vede asi 2 metry vlevo od cesty 38, od země až na vrchol. TOP ROP - shodný s 38.
1938, 7+ RP (UIAA), 1938, Nejširší spára na velké šikmé věži, asi 1 metr od pravého rohu věže. Leze se bez odšlápnutí na balvany vpravo. Výška 15 metrů, jištění 4 skoby a 1 pásovina. TOP ROPE kolem balvanu a starým slaňovacím kruhem na vrcholu.
Poznámka:Cesta v anglickém stylu - když upadnete - bude to bolet !!! cesta by měla mít E klasifikaci.
ZAPOMENUTÁ HRANA, 5 RP (UIAA), 20. 7. 2011, David Pavlík. Hrana v mezi prostoru vrchol.balvanů- směrem na Vranov . Nástup ze sedu , přev.hranou po řez.chytech na vrchol.
Poznámka:Boudr - nejištěno .
TEROÁ, 7 RP (UIAA), 23. 8. 2011, David Pavlík. Nástup zesedu , pod velkým převisem ,přes něj ,vlevo na hranu a na vrchol.
Poznámka:Převis nad turist.cestou , směrem k Vranovu. V nástupu - bez balvanů pod převisem. Boudr - nejištěno.
PRIMÁRNÍ AROMATIKA, 6 RP (UIAA), 23. 8. 2011, David Pavlík. Nástup jako boudr Teroá , jen mírně vpravo boční stěnkou ,přes převis ,do plotny nad a na vrchol.
NA KRÁLE , MATIČKO NA KRÁLE, 5. 10. 2011, David Pavlík. Nástup na levé hraně a traverz převisem po liště doprava ke stromu a na hranu.
Poznámka:Jako cesty Teroá a Primární aromatika . Boudr - nejištěno .
MALÁ ŠIKMÁ VĚŽ - STARÁ SPÁRA, VI (Welzenbach), Nástup vlevo pod přev .spárou - nahoru / stará sk. / a mírně vpravo vzhůru , stále spárou na vrchol.
Poznámka:nejištěno !
MALÁ ŠIKMÁ VĚŽ - ŽÍHANÁ, V (Welzenbach), 27. 3. 2014, David Pavlík. Nástup vpravo od c.Stará spára . Koutkem vzhůru pod převis , přes do hladké stěny do výrazných chytů a lehce na vrchol.
Poznámka:Nejištěno . Malá Šikmá věž - mezi hl.vrcholem a stěnou /cesty .Rampa atd. /. Stěna cca.10 m - orient.směr Nová rozhledna .
LEVÁ SPÁRA, VI RP (Welzenbach), 27. 3. 2014, David Pavlík. Nástup vlevo od c.Rampa. Při hraně do spáry , jí pod převis / světl.pás. skály / přes, spárou vzhůru na polici na hraně.Lehce na vrchol.
Poznámka:nejištěno.
38, 7+ (UIAA), 1938, Nejširší spára na velké šikmé věži, asi 1 metr od pravého rohu věže. Leze se bez odšlápnutí na balvany vpravo. Výška 15 metrů, jištění 4 skoby a 1 pásovina. TOP ROP kolem balvanu a starým slaňovacím kruhem na vrcholu.