region  Západní Čechy
JIŽNÍ SKÁLA
oblast: Rokycansko, sektor: Dehetnická skála, skála: JIŽNÍ SKÁLA
Obr.1: , zstrnad , vystaveno: 2019

Obr.2: Dehetnická skála - Jižní skála (Michael Vaněček) , foceno v roce 2007 , vystaveno: 2010

Obr.3: , zstrnad , vystaveno: 2019

oblast: Rokycansko, sektor: Dehetnická skála, skála: JIŽNÍ SKÁLA
Obr.4: , zstrnad , vystaveno: 2019

2 PŘEVISLÁ, 5+ (UIAA), 1965, Luboš Pekárek, Zdeněk Vaník. Středem stěny vl. od Žlutého kouta ke kruhu. Od kruhu vzůru a dále do pravého vhloubení a jím na vrchol.
2 PLZEŇSKÁ, 3 (UIAA), 15. 8. 1974, Jaroslav Čáp(1), Jiří Kosař. Nástup vpr. od č. 1. Členitým koutem vzhůru kolem břízky ( smyčky ) a dále spárkou na balkón. Odtud stěnkou vpr. přímo vzhůru na vrchol. 1
4 PŘEVISLÁ 2, 5 (UIAA), 1991, Josef Skuhrovec(1), Jiří Košař. Podél trhlinky stěnkou vzhůru a pak vhloubením na vrchol.
ODPUDIVÁ CESTA, 6 (UIAA), 1965, Luboš Pekárek, Zdeněk Vaník. Středem mohutného pilíře podél trhlinky ke skobě. Pomocí um. stupu k další skobě, od ní šikmo doprava přes převis na polici a z ní libovolně na vrchol.
2 ŽLUTÝ KOUT, 5 (UIAA), 1965, Zdeněk Vaník, Luboš Pekárek. Žlutým převislým koutem ce středu stěny ke skobě, od ní na polici s břízou (kniha, kruh). Od břízy mírně doleva n.v.
1 CESTA KE SLUNKU, 6+ (UIAA), 1966, Luboš Pekárek, Pavel Tomášek. Nástup vlevo od bivaku, vzhůru pod převis. Přes něj (skoba) na malý balkónek, krok vpravo a stěnou vzhůru pod další převis (skoba). Přes ten zprava a stěnou (skoba) n.v.
2 BIVAKOVÁ, 6 (UIAA), 1965, Zdeněk Vaník, Luboš Pekárek. Vpravo od bivaku stěnou přímo ke skobě. Přes převis šikmo doleva na širokou lávku pod velkým převisem (skoba). Přes ten zleva (skoba) a stěnou n.v. 1
PODZIMNÍ, 4 (UIAA), Ema Košařová, Jiří Košař, Jaroměřský. Výrazným koutem vpravo od bivaku podél spáry na širokou terasu. Dále lehce na vrchol, nebo traverz po široké lávce (2 skoby) až k břízce na cestě Žlutý kout.
1 KRÁTKÁ CESTA, 5 (UIAA), 1966, Luboš Pekárek. Trojúhelníkovou stěnkou odštípnutého pilíře při SZ hraně n.v.
1 ČTVRTEČNÍ, 3+ (UIAA), 15. 8. 1974, Jaroslav Čáp(1), Jiří Kosař. Nástup asi 6 m vpravo od předcházející cesty. Levou ztrácející se spárkou ve středu plotny vzhůru a pak šikmo vpravo na balkónek.
1 ČAPÍ, 5 (UIAA), 14. 9. 1974, František Čáp, Jaroslav Čáp(1). Nástup asi 3 m vpravo od cesty Čtvrteční. Podél šikmo ubíhající spárky šikmo vzhůru a pak šikmo vpravo na balkónek.
1 LISTOPADOVÁ, 3 (UIAA), 4. 11. 1978, Jiří Kosař, Jaroslav Čáp(1).
1 [12] VEČERNÍ CESTA, 3 (UIAA), V. Nový, Jiří Nový.
1 [13] CESTA MAJZLÍKŮ, 6 (UIAA), 25. 5. 1980, Jaroslav Čáp(1), František Čáp, Josef Skuhrovec.
[14] ZÁPADNÍ CESTA, 5 (UIAA), 1965, Luboš Pekárek, Zdeněk Vaník.
[15] SEDLOVÁ CESTA, 2 (UIAA), Členitou spárkou do sedla mezi vrcholy.
[16] BOUŘKOVÁ, 3 (UIAA), Jiří Košař, Nový.
[17] HOŘOVICKÁ, 4 (UIAA), 15. 8. 1974, Jaroslav Čáp(1), Jiří Košař.
[17a] VZDUŠNÁ VARIANTA HOŘOVICKÉ, 4 (UIAA), Josef Skuhrovec(1), Jiří Košař, Ema Košařová.
[17b] NÁSTUPOVÁ VARANTA HOŘOVICKÉ, 5 (UIAA), František Čáp, Jaroslav Čáp(1).
[18] CESTA ZMRZLÝCH RUKOU, 4+ (UIAA), 4. 11. 1978, Jaroslav Čáp(1), Jiří Košař.
[19] NETOPÝŘÍ CESTA, 3 (UIAA), Nový, Jiří Košař, Špeta.
[19a] NETOPÝŘÍ - VARIANTA PŘEVISEM, 4 (UIAA), Jiří Košař, Nový.
[30] GENERÁLKA, 3+ (UIAA), Aleš Záruba. Nástup mezi cestami Čtvrteční a Čapí. Traverz od břízy vlevo až do kouta nad Odpudivou Cestu.
[31] FUROSI, 6 (UIAA), Václav Jícha.
Historické VK
JIŽNÍ SKÁLA, výstupy od roku do (13,9Mb).