region  Severozápadní Čechy
oblast  Střední Poohoří
sektor  Kotvina
HLAVNÍ MASÍV - PŘEVOZNÍK
poznámka: Centrální skála s nejvýznamnějšími cestami. Pro snazší orientaci rozdělena na Převozníka, Vyhlídkovou stěnu a Třešňovou stěnu. Nejtěžší cesty jsou většinou vybaveny slaňovacími borháky.
1 ODPOLEDNÍ CESTA, 4 (UIAA), 16. 4. 2000, Petr Stanko, Roman Trnka. Stěnou při levé hraně n.v.
[1a] VYSOKÝ STAV VODY, 6 (UIAA), 19. 5. 2004, Milan Svinařík, Miroslav Beránek. Nástup asi 2 m vlevo od Pepíkovské cesty. Kolmou stěnkou přes řimsu k nýtu, přímo stěnou do vodorovné trhliny (skoba). Traverz doprava do široké spáry a tou na vrchol.
[1b] VZDUŠNÁ VAR., 5+ (UIAA), 19. 5. 2004, Milan Svinařík, Miroslav Beránek. Shodně jako cesta Vysoký stav vody až ke skobě a dále přimo středem stěnky vrcholového bloku.
[2] PEPÍKOVSKÁ CESTA, 5 (UIAA), 19. 3. 1983, Jiří Šesták, Jiří Kopecký. Středem (Z) stěny na římsu, traverz doprava a po hraně na vrchol.
[3] CESTA PRO STARÉHO OTCE, 6 (UIAA), 1996, Petr Stanko, Jiří Procházka. Středem údol. stěnky na šikmou římsu a z ní přes nýtraverz podél Pravou hrany na vrchol.
[4] PŘEJÍŠTĚNÁ HRANA, 7 (UIAA), 28. 3. 1999, Milan Svinařík, Leoš Dvořáček. Trhlinou podél pro údol. hrany až na její konec, přímo vzhůru do plotny a jejím Pravou okrajem po rukou do vodorovných polic vpravo, přes ně přímo vzhůru do koutka a jím na vrchol.
[5] KRVAVÁ MERY, 6 (UIAA), 23. 4. 2009, Milan Svinařík, Pavel Bohuněk. Převisem do šikmého koutku (bh), dále šikmým koukem (BH) na temeno pilířku a cestou Jižní koutek na vrchol.
[5a] PŘEJIŠTĚNÁ VARIANTA, 7- (UIAA), 26. 4. 2012, Martin Jech, Jiří Štastný. Shodně jako Krvavá Mery ke 2. bh. Od něj vlevo stěnou k nýtu cesty Přejištěná hrana a přímo přes plotýnku na vrchol.
[6] JIŽNÍ KOUTEK, 4 (UIAA), 13. 3. 1999, Přemysl Svinařík, Milan Svinařík, Leoš Dvořáček. Z poloviny nástup. patestu překrok dol. do koutku, dále podél trhliny mírně vpravo přes další úzký koutek na vrchol.
[7] OMYLKA, 4 (UIAA), 13. 3. 1999, Leoš Dvořáček, Milan Svinařík, Přemysl Svinařík. Z konce nástup. patestu přímo stěnkou, výše vlevo do kouta a jím na vrchol.
[8] LIŠEJNÍKOVÁ SPÁRA, 4 (UIAA), 13. 3. 1999, Milan Svinařík, Leoš Dvořáček, Přemysl Svinařík. Z konce nástupového patestu vpravo od Omylky koutovou esovitou spárou na vrchol.
PLOTNA SNŮ, 8- (UIAA), 1999, Pavel Kopecký. Z patestu plotnou přes dva nýty ke třetímu slaňovacímu. (osazano shora)
KRYSTALOVEJ PŮST, 7- (UIAA), 2000, Josef Žižka. Pravou částí plotny Vyhlídkové stěny přes dva nýty vzhůru ke slanění c. Plotna snů. (osazeno shora)
POZDRAV Z REICHU, 7- (UIAA), 15. 10. 2000, Josef Žižka, Václav Urban, A.Schus. Jako Chomutovská cesta až ke 2.nýtu, pak vlevo přes převis (nýt) pod další převis, přes něj (nýt), středem věžičky na její vrchol. Dále mírně vlevo (nýt), svislým žebrem vzhůru a vlevo ke sl. Honzíkovy cesty.
CHOMUTOVSKÁ CESTA, 7+ (UIAA), 27. 8. 1978, Zdeněk Doskočil, J.Šesták. Nástup zhruba uprostřed Vyhlídkové stěny pod doprava ubíhajícím převisem. V místech, kde se převis ztrácí, doleva koutem na balkon. Z balkonu přímo plotnou k horizontálním spárám. Travers doprava a přes stupeň na balkon. Odtud přímo n.t. 1.RP výstup Štefan Novák
Poznámka:VI, A2, RP 7+
VARIANTA CHOMUTOVSKÉ CESTY, 6+ (UIAA), Štefan Novák, Stanislav Zeman. Od horizontálních spár přímo na balkon.
CHOMUTOVSKÁ C. - DRAHÝ VARIANT, 7+ (UIAA), Jiří Ďurkovský, M.Svinaří. Originálem až na úroveň 1.převisu. Dále šikmo doprava ubíhající spárou (křižujeme Levitaci a Vinnou révu) až do c.Štěnice a tou na balkon ke slaň.
LEVITACE, 8 (UIAA), 2009, Pavel Bohuněk. Nástup vlevo od velkého převisu, koutkem přes převis a doprava do plotny ke 3.Bh, plotnou pod převis a sokolíkem k 5.Bh. Tupými sokolíky na polici k poslednímu nýtu c.Štěnice a tou n.t. (osazeno shora)
VINNÁ RÉVA, 9- (UIAA), 2000, Pavel Kopecký. Nástup rozlámaným koutkem cca 4m vlevo od Laciného variantu. Koutkem pod převis (1.nýt), travers vpravo a přímo přes převis (2.nýt) na polici (3.nýt). Stěnkou přes 4.nýt k pátému nýtu Štěnice. (osazeno shora)
ŠTĚNICE, 6+ (UIAA), 10. 9. 1977, František Kindl, V.Janoščík. Od zářezu, který odděluje Vyhlídkovou stěnu od Třešňové stěny, se táhne zprava doleva stupňovitá rampa. Nástup stěnkou ve spádnici zářezu až k místu, kde začíná rampa. Po rampě na balkon (stejný s Chomutovskou c.; slaňák). Z balkonu přímo n.t. (rozbité) 1.volné přelezení Štefan …
Poznámka:VI, A1,
ŠTĚNICE - LACINÝ VARIANT, 6+ (UIAA), 20. 5. 2000, Jiří Šťastný, M.Svinařík. V pravé části mohutného převisu přes dva nýty na polici c.Štěnice a tou n.t.
POHODA - JAZZ, 5+ (UIAA), 16. 4. 2000, Roman Trnka, P.Stanko. Nástup shodný s c.Štěnice na rampu, středem stěny přes dva prahy n.t.
VÍTÁNÍ JARA, 4 (UIAA), 1984, Zdeněk Doskočil, J. Šesták. Nástup shodný s cestou Štěnice. Výše zářezem přes převislé bloky n.t.
KONEC PRÁZDNIN, 6+ (UIAA), 2. 9. 2000, Petr Stanko, Roman Trnka. Nástup přímo u třešně. Stěnkou obtížně k Bh a od něj přímo na římsu. Dále po nevýrazném pilíři mezi cestami Vítání Jara a Buď a nebo.
BUĎ A NEBO, 5 (UIAA), 21. 1. 1983, V.Štefan, M.Žáček. Nástup přibližně uprostřed Třešňové stěny. Vzhůru do malého koutu, za odštěp na šikmou plošinu. Z plošiny jemný travers doleva a podél nevýrazné hrany několik metrů vzhůru. Od volného balvanu travers doprava do koutu, jím na plošinu. Velkým odštěpem (viditelným zdola) n.t.
RH: 0+, 7- (UIAA), Josef Žižka. Nástup vpravo od cesty Bud" a nebo. Přímo stěnou přes 4 nýty n.t. (osazeno shora)
KOTVA, 5+ (UIAA), 7. 3. 1999, Leoš Dvořáček, P.Stanko. Podél trhlinky na balkon, dále koutem a přímo n.t. Třešňové stěny.
KOTVA - VARIANTA, 4+ (UIAA), 7. 3. 1999, Pavel Suchopárek, Radka Novotná. Asi 2m vlevo od nástupu originálu stěnkou na balkon. Dále cestou Kotva.
PRŮZKUMNÁ, 3 (UIAA), 14. 12. 1987, Milan Svinařík. Pravou částí Třešňové stěny po stupních mírně doprava n.t.