region  Český ráj
oblast  Skály na Mužském
sektor  Drábské světničky
DRÁB
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Skály na Mužském, sektor: Drábské světničky, skála: DRÁB
Obr.1: 1. strana VK z roku 1978, zstrnad , vystaveno: 2016

Obr.2: DRÁB , vystaveno: 2020

Obr.3: DRÁB , vystaveno: 2020

oblast: Skály na Mužském, sektor: Drábské světničky, skála: DRÁB
Obr.4: DRÁB (DRÁBSKÉ SVĚTNIČKY), 2022_01, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2022

VÝCHODNÍ HRANA (HUBKŮV ODKAZ), VIIb (Písk.Sasko), 17. 6. 1967, Milan Černý stř. Pavel Ščevlík, R. Semrád. Podél hrany přes kruh na vrchol.
CESTA PŘÁTELSTVÍ, VIIb (Písk.Sasko), 1960, Karlheinz Fischer, Karel Krombholz, Erich Vrbík, Helmut Weigel. Od S hrany doprava do stěny a tou ke kruhu. Stěnou přímo a vlevo do spáry, tou vzhůru, traverz doprava do další spáry a tou na vrchol.
CESTA ZE STRŽE - PŘÍMÁ VAR., VIIc (Písk.Sasko), 1956, Oldřich Kopal. Stěnou, výše spárou ke kruhu.
BUBLINY PRO BUBULÍNU, VIIc (Písk.Sasko), 1977, Štefan Berežný stř. Ota Novák. Převislou stěnou vlevo od hrany přes kruh na vrchol.
MORITURI TÉ SALUTANT, VIIIc (Písk.Sasko), 3. 7. 1983, Miroslav Vyvadil. Převisem k liště a stěnou šikmo vpravo na vrchol. 1
1 STARÁ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 12. 8. 1928, Wilhelm Agly, Erich Berger, Kurt Schöne, Artur Heinrich. Dvojitým postavením ke spáře a tou ke kruhu. Doprava ke spárce, tou a výše zarostlou stěnou na vrchol. 1
PRKOTINA, VIIa (Písk.Sasko), 1969, Petr Mocek, Štefan Berežný, Ota Novák. Postavením ke spárce a podél ní na vrchol.
PŘESKOK, Přeskok 3 (Písk.Sasko), 3. 7. 1983, Petr Sýkora. Přeskokem k borovici.
PIANISSIMO, VIIIb (Písk.Sasko), 29. 8. 1982, Petr Čermák, Hynek Mareš(2). Stěnou přes kruh na vrchol.
Poznámka:Při prvovýstupu ke kruhu s postranním jištěním.
MORÁL ZAPOTŘEBÍ, IXa (Písk.Sasko), 15. 8. 1993, Stanislav Šilhán, Luboš Chalupka, Zdeněk Hubka. Stěnou přes 3 kruhy na vrchol.
1 PAVOUČÍ STĚNA, VIIIa (Písk.Sasko), 10. 6. 1967, Petr Mocek, František Půlpán. Středem stěny ke kruhu, traverz 2 m vlevo, stěnou k dírám a sokolíkem na vrchol.
Poznámka:špatně jištěno
PLETENÍ SÍTĚ, VIIIb (Písk.Sasko), 29. 8. 1993, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán. Od kruhu přímo (2 kruhy) na vrchol.
1 BACHA NA ZÁDA, VIIc (Písk.Sasko), 28. 10. 1989, Stanislav Šilhán, Pavel Čepička. V levé části stěny přes kruh k sokolíku a tím na vrchol.
4 JIHOZÁPADNÍ STĚNA, VI (Písk.Sasko), 20. 6. 1942, Zdeněk Mézl, Karel Čabelka. Od J hrany ze široké lávky traverz do JZ stěny doleva k trhlině, podél ní k 1. kruhu a 2. kruhu. Přímo na římsu a spárou vlevo na vrchol. 1
1 JIHOZÁPADNÍ STĚNA - VAR. PŘÍMÁ LÍNIE, VIIIc (Písk.Sasko), 21. 10. 1987, Miloslav Staněk, Josef Hloušek. Vlevo od hrany stěnou ke kruhu a přímo k 1. kruhu.
DĚČÍNSKÁ CESTA, VIIIb (Písk.Sasko), 2. 4. 1963, Rudolf Zabilka, Karel Luxík. Zleva na Z hranu, tou vzhůru k hodinám a traverz doprava k 1. kruhu. Vpravo vzhůru k hodinám, zprava přes převis a šikmo vlevo ke 2. kruhu. Stěnou přímo na vrchol.
DĚČÍNSKÁ CESTA - VRCHOLOVÁ VAR., VIIa (Písk.Sasko), 8. 7. 1963, Rudolf Zabilka. Od nástupu na JZ stěnu traverz stále doleva ke 2. kruhu.
DĚČÍNSKÁ CESTA - EXILOVÁ VAR., IXa (Písk.Sasko), 10. 8. 1989, Jiří Šťastný, K. Klos. Stěnou ve spádnici 2. kruhu Děčínské cesty přes kruh.
1 DĚČÍNSKÁ CESTA - DOLNÍ VAR., VIIIa (Písk.Sasko), 2 m vpravo od Z hrany přímo k hodinám.
SÚKROMÁ HRANA, VIIIc (Písk.Sasko), 4. 6. 1967, Pavel Pochylý, Vladimír Meier, Milan Černý. Po hraně až na balkón a spárou v SZ stěně na vrchol.
Poznámka:nejištěno
KING SIZE, IXc RP (Písk.Sasko), 2011, Lukáš Čermák stř. Juráš Šefl, Ivo Semrád. Nalevo od SZ hrany stěnou přes kruh do velké díry a k 1. kruh cesty Padej nahoru. Tou ke 2. kruhu a přímo na polici. Libovolně na vrchol.
PADEJ NAHORU, IXb RP (Písk.Sasko), 9. 6. 2006, Juráš Šefl stř. Lukáš Čermák. Napravo od Cesty ze strže stěnou do velké díry a doprava k 1. kruh. Vzhůru k sokolíku, dále ke 2. kruhu a vpravo po hraně na polici k hodinám. Libovolně na vrchol.
ODPOLEDNÍ VESELICE, VIIc RP (Písk.Sasko), 18. 8. 2006, Jaroslav Štumpf, Jan Veleba. Cestou Padej nahoru do velké díry. Přes další díru ke kruhu, přímo na polici a vlevo spárou cesty Varianta tvrdého beatu na vrchol.
CESTA ZE STRŽE, VIIb (Písk.Sasko), 29. 6. 1930, Manfred Kertész, K. Seyffert, Wilhelm Agly. Ze strže traverz doprava ke spáře a ke kruhu. Spárou vzhůru, pod převisem doprava na římsu, stěnou k vodorovnému zářezu a tím na vrchol.
CESTA ZE STRŽE - VAR. TVRDÉHO BEATU, VIIc (Písk.Sasko), 19. 9. 1973, Petr Skalka, Luděk Šlechta(1). Od kruhu stále podél spáry vlevo do díry a spárou přes převis na vrchol.
ŽIRAFÍ, VIIIc (Písk.Sasko), 10. 6. 1989, Vladimír Calda stř. Jiří Večeřa. Zleva na polici k 1. kruhu. Stěnou ke 2. kruhu, obtížně a vzhůru ke 3. kruhu, zleva nad něj, traverz doprava a vhloubením na vrchol.
DIAGONÁLA, VIIa (Písk.Sasko), 14. 8. 1983, Harri Züllchner, Heinz Güldner,M.Halang,H.Züllchner. Von der SW-Ecke Quergang nach links zur Westkante.Riß bis zu einem Lochabsatz(Schlinge-Standplatz).Quergang weiter bis zum Riß des (cesta ze Strze)???.Diesen schrägen Riß zum Gipfel.
Opravil: Zapsal: Email: Kdy:
Waller Petr jrosol 17. 10. 2007 12:08:54
Materiál: Počet: Datum: Poznámka:
Sl. hrazda - nestandardní 1 Nerezová hrazda od ČHS.

Částečné omezení: trvalý zákaz lezení na východní a západní stěně věže z důvodu památkové ochrany.

Na všech skalních blocích souvisejících s hradem Drábské světničky je veškerá horolezecká činnost z důvodu ochrany kulturní památky zakázána. Týká se objektů uvedených v databázi Českého horolezeckého svazu: Drábský masív, Partyzán, Drábský Sloup, Čtyřlístek a severní a východní stěna věže Dráb.
(Lesy ČR, s.p. - LS Nymburk / 21.07.2018 05:54:27)