region  Střední Čechy
sektor  Plešivec
HADÍ KRÁLOVNA
oblast: Brdy, sektor: Plešivec, skála: HADÍ KRÁLOVNA
Obr.1: Pravá Hrana, Hadí královna (Brdy, Plešivec, foto: M.Tučka, 28.12.2008) , vystaveno: 2009

Obr.2: HADÍ KRÁLOVNA (PLEŠIVEC), zstrnad , vystaveno: 2020

Obr.3: HADÍ KRÁLOVNA (PLEŠIVEC). Pravá část stěna. FOTO: Kuba Turek - Horydoly 2023 , vystaveno: 2023

[1a] JIHOZÁPADNÍ HRANA, 2 (UIAA), Nástup asi tři metry vpravo od hrany (levé). Po stupních šikmo doleva na hranu (břízka) a po ní libovolně přes stupně a bloky na vrchol. Snadněji přímo hřebínkem odzdola. 1
[1b] RÉBUS, 6 (UIAA), Hladkou stěnou kolem málo výrazné spárky (3 skoby) pod vrcholový převis. Cesta byla pravděpodobně dokončena vytraverzováním pod převisem do JZ hrany.
1 [1c] CESTA NÁŘKU, 6 (UIAA), 1974, František Čáp stř. Ladislav Havel. Výstup vede středem stěny. Z balkónku na balvan v předskalí podél mělké spáry (dříve 2 skoby, břízka) pod vrcholový převis (vl. kruh). Odtud mírně doprava v. t. převislou stěnkou a dále (dříve skoba) do vrholového sedélka.
1 [1d] PŘÍMÁ, František Čáp, Ladislav Havel, J. Košař. Nástup asi 2 m od pravé hrany stěny. Podél spárky přímo vzhůru ke skobě a dále šikmo doprava na hranu. Po hraně vzhůru k další skobě, zde překrok doleva a stěnkou vzhůru do kouta a do vrcholového sedélka.
Poznámka:před rokem 1986
1 PRAVÁ CESTA, 5 (UIAA),
1 [1f] KOMÍN (NORMÁLKA), 3- (UIAA), Nástup vlevo u zaklíněného bloku. Kolem něho vzhůru na dno širokého komína a pravou stěnkou na vrchol. 1
[1g] VĚTRNÁ, 4 (UIAA), František Čáp, Ladislav Havel, J. Košař. Nástup na levé straně pilíře pod zaklíněným blokem. Hranou vzhůru (hodiny, smyčka) až na výrazný balkónek v horní části. Traverz doprava na konec balónku, překrok do kolmé stěnky (skoba) a dále šikmo doprava do zářezu a jím na vrchol.
Poznámka:před rokem 1986
PŘEVISLÁ CESTA, 7+ (UIAA),
[1k] KRÁTKÁ SPÁRA, 3- (UIAA), 18. 6. 1978, Jaroslav Čáp(1), Jiří Koutský, Marie Čápová. Výstup vede z náhorní strany (S) bloku. Krátkou koutkovou spárkou vlevo od vyústění komína na vrchol.
POVĚSTE HO VEJŠ, 7- (UIAA),
ADMIRÁL, 6- (UIAA), 1988, František Mezera. Převislou stěnou zleva na odštěp a stěnou přímo na vrchol.
1 KOTVIČKA, 4+ (UIAA), 1985, Vladimír Calda, R.Chaloupka. Nástup stejně jako c. Pověste ho vejš. U prvního Bh doleva přes další Bh a podél hrany (JZ hrana) na vrchol.
VIDIUM, 7- (UIAA), 1988, František Mezera, J.Šíp. Kolmou stěnou (nt.) dále jemně (přes další dva Bh) pod převis a doleva nahoru na vrchol.
CESTA NÁŘKU VAR., 6+ (UIAA), Varianta s nástupem přímo (zprava), kolmou stěnkou přes 2 stříbrné bh, dále pod převis a na vrchol ke sl.
1 SASKÝ TRIK, 6- (UIAA), František Mezera, J.Mas. Přes dva kruhy v hladké stěně. U druhého doprava na hranu a podél ní na temeno ke slaňáku.
E VARIANTA, 7+ (UIAA), 1998, M.Šach, J.Karlík. Cestou Saský trik na šikmou lištu a přímo vzhůru přes kruh hodně hladkou stěnou.
PRAVÁ HRANA, 4 (UIAA), Přímo pr. hranou nalevo od komína, poté mírně vlevo přes bh n.v. 1
ODKAZ PLEŠATCŮ, 7- (UIAA), 2. 3. 2020, Jakub Schier, Martin Tučka. Koutohrana nalevo od bloku v komíně. Libovolně předskalím na polici k bh cesty Pravá Hrana, přímo koutkem ve hranách (2 bh) a na temeno ke slanění. Lze nastoupit i cestou Přímá.
HRANA, 3 (UIAA), František Čáp, J.Košař. Nástup na V straně skály pod velkou břízou. Hranou mírně šikmo dopr. vzhůru až do kouta (skoba) a dále podél zářezu na vrchol. (2 Bh + sl.)