region  Český ráj
oblast  Skály na Mužském
sektor  Drábské světničky
SKALNÍ HRAD
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Skály na Mužském, sektor: Drábské světničky, skála: SKALNÍ HRAD
Obr.1: SKALNÍ HRAD (Drábské světničky), foto: z aplikace , vystaveno: 2016

Obr.2: SKALNÍ HRAD , vystaveno: 2022

Obr.3: SKALNÍ HRAD , vystaveno: 2022

STARÁ CESTA, III (Písk.Sasko), 7. 4. 1928, Kurt Schöne. Sestup do strže a komínem.
KOUZELNICKÁ SPÁRA, VIIa (Písk.Sasko), 7. 6. 1968, Stanislav Lukavský(1) stř. Jaroslav Richtr. Stěnou ke spáře a tou přes kruh na vrchol.
POD SLANĚNÍM, VIIa (Písk.Sasko), Podél krátké V hrany.
DĚČÍNSKÁ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 1958, . Postavením do šikmé spáry a tou.
8 VEVEŘÍ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 29. 6. 1966, Jaroslav Richtr stř. Petr Pavlišta, P. Pospíšil. Komínem na římsu, traverz vlevo do kouta a tím do díry, z ní zprava podél trhliny ke kruhu a přímo na vrchol. 3
DOBÝVÁNÍ HRADU, VIIc (Písk.Sasko), 1. 5. 2004, Jaroslav Štumpf, Petr Waller. Koutovým sokolíkem Standovy cesty na konec a vlevo hranou přes kruh až k velkému hrotu. Doprava ke kruhu Veveří cesty a přímo na vrchol.
STANDOVA CESTA, VIIc (Písk.Sasko), 3. 9. 1977, Tomáš Procházka stř. Štefan Berežný. Koutovým sokolíkem ve hraně na konec, traverz vlevo (kruh) do šavle, tou do komína a na vrchol.
Poznámka:lámavé
JIHOZÁPADNÍ CESTA, IV (Písk.Sasko), 16. 6. 1936, Rudolf-Otto Bauše, Zdeněk Mézl. Koutem, výše komínem na vrchol.
KOUŘENÍ NA DÁMSKÉM ZÁCHODKU, VIIIa (Písk.Sasko), 1975, Štefan Berežný stř. Luděk Šlechta(1). JZ cestou nad převis a šikmo vlevo vhloubením přes kruh na vrchol.
ROVNÁNÍ CHARAKTERU (ODKÁZANÁ), VIIIa (Písk.Sasko), 5. 8. 1973, Josef Nežerka(1), Tvarský, Luděk Šlechta(1), Miloš Šimůnek. Koutem do komína a traverz doleva k 1. kruhu. Postavením vlevo pod převis a přes něj vlevo ke 2. kruhu. Přímo stěnou a traverzem doleva ke 3. kruhu. Koutem do žlábku a tím na vrchol.
PÍĎA, Xc (Písk.Sasko), Při Z hraně přes 3 kruhy k 1. kruhu Odkázané cesty a tou na vrchol.
Poznámka:nesportovní prvovýstup
NEŘÍKEJ HOP, VIIIc (Písk.Sasko), 17. 4. 1993, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán. Spárou přes 1. kruh a malý převis až na konec a stěnou přímo ke 2. kruhu.
Poznámka:špatně jištěno
KOPALOVA CESTA, VIIb (Písk.Sasko), 18. 6. 1960, Oldřich Kopal, Karel Cerman. Spárou, výše komínem k 1. kruhu. Vpravo ke 2. kruhu, dále do spáry a tou přes 3. kruh na vrchol.
KOPALOVA CESTA - VAR., VIIc (Písk.Sasko), 1973, Josef Nežerka(1) stř. Vladimír Charousek. Od 2. kruhu sestup doprava a traverz vpravo ke kruhu. Spárou na vrchol.
KOPALOVA CESTA - MÁJOVÁ VAR., VIIc (Písk.Sasko), 1. 5. 1969, Stanislav Lukavský(1), Jaroslav Richtr. Od 1. kruhu komínem, výše spárou přes kruh na vrchol.
2 SEVEROVÝCHODNÍ HRANA, VIIa (Písk.Sasko), 1952, Gerhard Alde, H. Nausi. Spárou mezi okrajem a věží do římsy, traverz doprava na hranu ke kruhu (osazen dodatečně k dobírání). Vpravo od hrany vzhůru na lávku a po ní vlevo ke kruhu a spárou.
INTERMEZZO, VIIIc (Písk.Sasko), 15. 6. 1988, Jan Horák stř. Jiří Blesk. SV hranou do poloviny traverzu a vzhůru ke kruhu. Stěnou k sokolíku, trhlinou vpravo na žebro a koutovou spárkou na lávku ke kruhu.
SVÍTÁNÍ, Xc (Písk.Sasko), Vpravo od SV hrany (šest kruhů), výše hranou na vrchol.
Poznámka:nesportovní prvovýstup
ZATMĚNÍ, IXb (Písk.Sasko), 5. 1994, Jan Kareš, Petr Brodský. Od 2. kruhu dále ke kruhu SV hrany a touto cestou na vrchol.
ILUZIONISTICKÁ SPÁRA, VIIa (Písk.Sasko), 7. 6. 1968, Stanislav Lukavský(1) stř. Jaroslav Richtr. Napravo od náhorní hrany stěnou ke spáře a tou přes kruh na vrchol.
Poznámka:= KOUZELNICKÁ SPÁRA !
HLEDÁNÍ STÍNU, VIIIc (Písk.Sasko), 16. 8. 2018, Tomáš Dolenský, Miloslav Zedník. Nástup v údolním komíně spárou na kazatelnu, šikmo vlevo k 1. kruhu. dále vlevo na polici ke 2. kruhu přímo přes 4 kruhy na vrchol.
NÁVRAT DO REALITY, 23. 4. 2019, Tomáš 'Rygar' Brzobohatý stř. Jan Vais. Překrokem z balvanu do stěny a vzhůru na polici k 1. kruhu. Zprava stěnou ke 2. kruhu a přímo, výše vlevo (hrot) do zahnuté spáry Standovy cesty. Tou (smyčky) na vrchol
Poznámka:2x nerez kruh ČHS 25cm, lepeno Fisher.