region  Severní Morava
sektor  Skály v okolí Javorníku
podsektor  Šafářova skála
ŠAFÁŘOVA SKÁLA
poznámka: Možnost slanění 2x (15m) cestou Šafářka. Vrcholová kniha umístěna na prvním štandu cesty Šafářka.
oblast: Rychlebské hory, sektor: Skály v okolí Javorníku, podsektor: Šafářova skála, skála: ŠAFÁŘOVA SKÁLA
Obr.1: ŠAFÁŘOVA SKÁLA, 2018_07, FOTO P. FAJGL , vystaveno: 2018

Obr.2: ŠAFÁŘOVA SKÁLA, 2018_07, FOTO P. FAJGL , vystaveno: 2018

Obr.3: ŠAFÁŘOVA SKÁLA, 2018_07, FOTO P. FAJGL , vystaveno: 2018

ZA HRANOU, 4 (UIAA), 1976, F. Králiček, Jakub Macek. Plotnou do koutku a doleva ke spáře. Spárou přímo 2 metry a doleva na žebro. Žebrem pod převis a doprava na lávku (kruh) rozlámaným a porostlým pilířem na vrchol.
Poznámka:pův. IV A0
HRANA, 4+ (UIAA), 1976, Bohumil Hajzera, M. Zlámal, Petr Marcalík. Nástup nalevo od buku. Vhloubením (bh) na hranu a doleva do kouta. Vpravo přes hranu a stěnkou (bh) na polici (kruh). Komínkem a travnatou stěnkou na vrchol.
Poznámka:pův. IV+ A0
HRANA NAROVNÁNÍ, 5 (UIAA), Stejně jako cesta Hrana, dále však přímo stěnou podél hrany (bh) do cesty Hrana a tou na vrchol.
PÓSER, 5+ (UIAA), 5. 2012, Lukáš Abt, V. Heger. Nástup u buku. Koutem a hranou pod převis (bh). Zprava na polici a stěnkou přímo na lavici (kruh).
MACHO, 5+ (UIAA), 5. 2012, Lukáš Abt, V. Heger. Asi 7 metrů koutem pod převisy. Doleva přes ně pod další kout. Tímto doleva na lištu a vhloubením na polici. Doprava pod převis (bh).
PODRAZ, 6- (UIAA), 1976, Bohumil Hajzera, M. Zlámal. Stěnkou mírně doprava pod převis, přes něj (bh) a dále doprava pod další převis. Zleva přes něj (bh), doleva na římsu a jako cesta Hrana na vrchol.
Poznámka:pův. V A1
PODRAZ NAROVNÁNÍ, 6+ (UIAA), Stěnou přímo k převisu (bh). Zprava přes něj do díry pod dalším převisem. Přímo pres něj (bh) a později doprava na polici. Stěnkou (bh) na lavici a koutem a stěnkami na vrchol (bh).
PIJÁCI LŽÍ, 7 (UIAA), 5. 2012, Lukáš Abt, V. Heger. Stěnou přímo (bh) pod trhlinu Kratochvíle. Touto dva metry a doleva přes převis (bh) na polici Podrazu – narovnání. Stěnkou přímo (bh) na polici a vpravo stěnkami v nevýrazném koutu přímo na vrchol (bh).
KRATOCHVÍLE, 7- (UIAA), 1977, Bohumil Hajzera, Petr Marcalík, Jan Pospíšil. Stěnkou do vhloubení (bh) doprava k hodinám a doleva do díry (bh). Zleva přes převis do trhliny. Podél ní (bh) do jeskyňky. Nad ní přímo trhlinou na římsu a dále stěnkou (bh) pod kout. Koutem přímo (bh) na vrchol (bh).
Poznámka:pův. V+ A1
KRATOCHVÍLE NAROVNÁNÍ, 7 (UIAA), Stěnkou do vhloubení (bh) a přímo do díry (bh). Přímo stěnkou do jeskyňky (bh). Nad ní asi tři metry trhlinou a doprava na šikmou polici. Plotnami mírně vpravo (3 bh) na vrchol.
OČISTEC, Hladkou stěnou pod převis. Přímo přes dva převisy (bh) na polici. Podél spáry pod další převis. Přes něj (bh) a stěnkami přímo na vrchol.
Poznámka:projekt
ŠAFÁŘČIN ALKOHOLOVÝ EXCES, 7 (UIAA), 8. 2010, Lukáš Abt, J. Tomanec. Trhlinou v plotně přímo pod střechu (bh). Přes ní a stěnou (bh) přímo pod další střechu (jištění – bh, nýt). Zleva přes ní (bh) a dále plotnou na vrchol (jištění – 2 bh).
Poznámka:logické narovnání Šafářky, společný průstup pouze střechou a štand pod druhou střechou (L1 - 7, L2 - 7)
ŠAFÁŘKA, 7 (UIAA), 1977, František Králíček, Jan Pospíšil, Bohumil Hajzera. Stěnkou k pravému okraji střechy (bh) a doleva pod střechu. Podél trhliny přes střechu (bh) na římsu vlevo. Stěnkou doleva k trhlině a podél ní na lavici (jištění – nýt, bh). Přímo nahoru přes převis (bh) a doprava ke stromku. Stěnkou (bh) k vodorovné spáře a doleva na vrchol (jištění – 2 bh).
Poznámka:pův. V+ A2 (L1 - 7, L2 - 6)
ŠAFÁŘ, 4 (UIAA), 1976, Petr Marcalík, František Králíček. Vhloubením pod převis (bh) a přímo na lávku (jištění – nýt, bh). Po šikmé lávce s výšvihy doprava ke stromku, do zářezu a tímto (bh) na vrchol.
Poznámka:pův. IV+ A0
VZPOMÍNKA NA HAŠIŠÁRNU, 5 (UIAA), 8. 2004, T. Halát, Lukáš Abt. Nástup asi 5 metrů napravo od smrku. Vhloubením do kouta a tímto nahoru (bh) kolem stromku do zářezu pod převis (bh). Přímo přes něj na plotnu. Touto zprava na vrchol.
PILÍŘ, 4+ (UIAA), Nástup u buku. Vhloubením pod stěnku. Přímo přes ní (bh) na plotnu (bh) a tou pod pilíř. Pilířem na vrchol.
RÉBUS - VARIANTA, 4 (UIAA), 6. 2004, Lukáš Abt, T. Halát. Nástup dva metry napravo od buku. Vhloubením přímo na lámavou římsu. Dále stejně jako cesta Rébus na vrchol.
RÉBUS, 4+ (UIAA), 1977, František Králíček, Bohumil Hajzera, M. Zlámal. Nástup pět metrů napravo od buku. Vhloubením na hranu a plotnami podél hrany do výklenku. Odtud doleva na lámavou římsu. Po ní doleva na stupeň a koutem na vrchol.