region  Západní Čechy
sektor  Loupensko
podsektor  VELKÝ LES
DRAČÍ HŘEBEN
poznámka: PŘÍSTUP: Z Přeštic přes Příchovice a Zálesí k hájovně Loupensko (mapa KČT 32 Přešticko). Odtud pěšky po lesní silničce dokopce po červeném turistickém značení necelý kilometr ke skále, která je dobře viditelná. AKTUÁLNÍ STAV: velmi zarostlé! Některé výstupy jsou již nelezitelné. UPOZORNĚNÍ: Horolezecká činnost je zde povolena od 1.7. do 31.12. Na nástupech lze nalézt pozůstatky starého číslování výstupů podle někdejších průvodců. Protože je ale toto číslování naprosto nesystematické a napřeskáčku, cesty popisujeme nově zleva doprava (od Jižní strany přes Dračici a Draka až po Severní stranu).
CESTA VČEL, 5 (UIAA), 1985, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař. Treverz doleva přes skobu až na hranu (hodiny). Obtížně plotnou přímo vzhůru.
KAPSÁŘSKÁ, 5- (UIAA), 1985, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař. Výstup vede doleva ubíhajícím převislým vhloubením (smyčky, hodiny).
HODINÁŘSKÁ, 5- (UIAA), 1985, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař. Krátkou převislou spárou (smyčky, hodiny) vzhůru.
BREJCHOVA, 6- (UIAA), 1987, Jan Brejcha. Vpravo od Staronové. Stěnou po hraně přes převis.
LEVÝ PŘEVIS, 5 (UIAA), 1975, Zdeněk Vaník. Nástup asi 15 metrů vpravo od výrazné věžičky. Převisem doleva a vhloubením na plotnu. Tou lehce na vrchol.
PRAVÝ PŘEVIS, 5- (UIAA), 1975, Jiří Benetka , Jiří Košař. Vpravo od předchozí cesty převisem (sk.) na poličku se stromkem. Stěnkou doprava na hranu a tou na vrchol.
HORKÁ HRANA, 3+ (UIAA), 1985, Jiří Košař , Josef Skuhrovec(1) . Kolem skoby doleva na hranu a přímo po ní na vrchol. (smyčky)
DRAČÍ PLOTNA, 4 (UIAA), 1986, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař. Středem stěny vlevo od Plazivky.
PLAZIVKA, 3+ (UIAA), . Vpravo od Pravého převisu je široké vhloubení. Koutem na jeho levém kraji (sk.) na vrchol.
CESTA LOCHOTÍNSKÝCH VŮDCŮ, 5- A0 (UIAA), 1985, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař. Nástup vpravo od Plazivky. Vzhůru pod převis (smyčky). Přes něj podél spáry (2 sk.) na vrchol.
ŘÍJNOVÁ CESTA, 5 (UIAA), 1975, Zdeněk Vaník. Středem vhloubení pod velký převis a zleva na vrchol.
LETNÍ CESTA, 3 (UIAA), 1975, Jiří Benetka , Jiří Košař. Nástup na pravém okraji vhloubení. Pilířkem a spárou pod převis. Doprava na žebro a jím na vrchol.
AKLIMATIZAČNÍ, 4 (UIAA), 1985, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař. Stěnkou pod převis (sk.), doleva na pilíř a jím vzhůru na vrchol.
ŽLUTÝ KOUT, 3- (UIAA), 1976, Jiří Nový , Jiří Košař. Podél doleva ubíhajícího koutu na vrchol.
SMOKOVECKÁ, 4- (UIAA), 1985, Jiří Košař , Josef Skuhrovec(1) . Dole převislým vhloubením do sedélka a středem levé plotny na vrchol.
STARONOVÁ, 6- A0 (UIAA), 1985, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař. Šikmou rampou až na její konec (skoba). Dále přes převis mírně zleva (2 skoby) na plotnu. Vzhůru pod druhý převis (skoba) a přes něj podél dvou spár na vrchol.
PARDUBICKÁ PROMENÁDA, 5- (UIAA), 1985, Jiří Košař , Jiří Nový , František Turnovský. Převislou stěnkou do kouta a jím na vrchol.
PODZIMNÍ, 4- (UIAA), 1985, Lukáš Čermák - Lukáš Čermáková - M. Dvořák. Hranou pod převis (smyčka). Převisem na balkónek (hodiny) a podél hrany na vrchol.
LEVÝ YPSILON, 3 (UIAA), 1978, Jiří Košař , Jiří Nový. Nástup pod nápadným převisem. Doleva podél trhlin přes dvě plotny. Dále vzhůru koutem a pak zleva stěnkou přímo na vrchol.
PEPÍČKŮV PŘEVIS, 5 A3 (UIAA), 1985, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař. Nástup vpravo od stěnové knihy. Převisem pomocí špatně držících skob na plotnu a tou na vrchol.
PRAVÝ YPSILON, 4 (UIAA), 1978, Jiří Nový , Jiří Košař. Pod převisem 2 metry šikmo doprava a dále vzhůru do vhloubení. Odtud středem plotny doleva na vrchol.
PAVUČINOVÝ KOMÍN, 3 (UIAA), 1978, Jiří Košař , Jiří Nový. Přes plotnu podél spáry, která se výše rozšiřuje v komín (sk.) vzhůru. V místě, kde se komín uzavírá, zprava na vrchol.
DEŠŤOVÁ HRANA, 3+ (UIAA), 1985, Lukáš Čermák , Lukáš Čermáková. Stěnkou na balkónek (smyčka), dále hranou pod převis (hodiny) a přes něj vzhůru.
PLÍŽIVÁ, 3 (UIAA), 1985, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař. Šikmým koutem pod kolmou stěnku a tou vzhůru.
BUĎ A NEBO, 4+ (UIAA), 1985, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař. Nástup jako na Plíživou, 2 metry vzhůru. Dále vpravo do kouta, jím přes dvě skoby pod převis a zprava na vrchol.
ZIMNÍ PLOTNA, 2 (UIAA), . Středem plotny na vrchol.
Poznámka:Naprosto zarostlá cesta!
PIVNÍ SLIVKY, 4 (UIAA), 1985, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař, Lukáš Čermák, Lukáš Čermáková. Nevrazným pilířkem na rampu a podél levé hrany vhloubení na vrchol útvaru Dračice.
PIVNÍ, 4+ (UIAA), 1985, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař, Lukáš Čermák. Převislým vhloubením na rampu a dále stěnkou zprava na vrchol Dračice.
PIVOVARSKÁ RAMPA, 3+ (UIAA), 1985, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař. Pod převisem doleva na šikmou rampu a po ní až na její konec.
LEVÁ SKLUZAVKA, 4- (UIAA), Vlevo od hrany na vrchol Draka
SKLUZAVKA, 5 (UIAA), . Hladkou plotnou zleva na vrchol útvaru Drak.
PRAVÁ SKLUZAVKA, 4 (UIAA), Vpravo od Skluzavky na vrchol
DRAKULOVA CESTA, 4+ (UIAA), 1985, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař. Podél nahoře se rozšiřující spáry (sk.) na vrchol Draka.
LEVÁ, 3- (UIAA), 1985, Jiří Košař , Jiří Nový , Josef Skuhrovec(1) . Podél spáry (hodiny) na vrchol.
PRAVÁ, 4 (UIAA), 1985, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Nový , Jiří Košař. Podél spáry na vrchol.
CESTA OMYLŮ, 3+ (UIAA), 1978, Jiří Košař , Jiří Nový. Nástup vlevo od Staré cesty. Výrazným koutem a dále podél spáry šikmo doprava do sedélka.
STARÁ CESTA, 4 (UIAA), . Pilířem vzhůru ke skalnímu křídlu a koutem vpravo (sk.) vzhůru na vrchol.
CESTA, 3+ (UIAA), Vhloubením vlevo od Staré cesty na vrchol.
NOVÁ CESTA, 3 (UIAA), 1980, Jiří Košař , Ema Košařová , J. Reitspies. Členitým vhloubením pod skalní křídlo (sk.) a zleva na vrchol.
LUŽANSKÁ, 3 (UIAA), 1985, Jiří Košař , Josef Skuhrovec(1) . Podél přerušovaného zářezu vpravo od Staré cesty na vrchol.
LESNÍ CESTA, 3 (UIAA), 1985, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař. Pilířem pod převis a zleva na vrchol.
CESTA 2,
OSTRUŽINOVÁ, 4 (UIAA), . Koutem (sk.) na žebro a jím (sk.) na vrchol.
PONURÁ, 3 (UIAA), 1976, Jiří Košař , Jiří Nový. Podél zářezu a dále komínkem, který se nahoře uzavírá. Odtud zprava na vrchol.
ŠPACÍR, 4 (UIAA), 1985, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař. Středem krátkého pilířku po nevýrazných chytech na vrchol.
BALKÓNOVÁ, 5- (UIAA), 1978, Jiří Košař , Jiří Nový. Členitou stěnkou šikmo vpravo vzhůru a levou spárou na balkon. Koutem lehce na vrchol.
SKRÝVAČKA, 3- (UIAA), 1985, Jiří Košař , Josef Skuhrovec(1) . Koutem, který výše přechází v komínek, vzhůru.
CESTA NA JEHLU, 2 (UIAA), 1978, Jiří Nový , Jiří Košař. Středem stěnky (smyčka) na plošinu a dále přímo na vrchol nápadné věžičky.
CESTA DESÁTÉHO VÝROČÍ, 16. 7. 1995, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař. Členitou plotnou při hraně.
SEM A TAM, 3 (UIAA), 1985, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař. Dole převislou spárou a dále středem stěnky na vrchol.
UČŇOVSKÁ, 3- (UIAA), 1999, Josef Skuhrovec(1) , Josef Skuhrovec(2). Vpravo od "Sem a tam" stěnou a hrankou.
OPIČÁRNA, 5 (UIAA), 1975, Jiří Benetka , Jiří Košař , M. Melíšek. Nástup na pravém okraji skal. Středem stěnky pod převis (sk.), přes převis zprava vzhůru na rampu. Plotnou snadno na vrchol.
OD VČELÍNA, 4 (UIAA), 1986, Josef Skuhrovec(1) , Jiří Košař. Stěnou a pravou hranou.