region  Západní Čechy
sektor  Loupensko
podsektor  VELKÝ LES
VEJŘÍ SKÁLA
poznámka: Celá oblast Velkého lesa se nachází 6 kilometrů jižně od Přeštic, 3 kilometry jihovýchodně od Lužan. Nejhodnotnějším útvarem této oblasti je Vejří skála, asi 20 metrů vysoká buližníková stěna obrácená k západu. AKTUÁLNÍ SVAV: celkem čisté, místy lišejníky, některé výstupy v pravé a levé části zcela zarostlé. PŘÍSTUP: Auto necháme v blízkosti hájovny Loupensko nedaleko obce Zálesí. Odtud po červené značce kolem Dračího hřebene asi 2 kilometry. Od boudy cestou doprava až ke skále, která se nachází pod vrcholem kóta 522,2 m. UPOZORNĚNÍ: lezecká činnost je zde povolena od 1.7. do 31.12.
oblast: Plzeňsko - jih, sektor: Loupensko, podsektor: VELKÝ LES, skála: VEJŘÍ SKÁLA
Obr.1: , jskuhravec , vystaveno: 2008

Obr.2: 8.1.2012 Petr M. , vystaveno: 2012

Obr.3: VEJŘÍ SKÁLA (LOUPENSKO), zstrnad , vystaveno: 2020

[1] CHŘIPKA, 4+ (UIAA), Z. Vejvančický. Levou hranou pod balvan a přes něj na vrchol.
Poznámka:zarostlé!
[2] STUPŇOVÁ, 5 (UIAA), 8. 8. 1986, Jan Brejcha. Hranou na levém okraji stěny (vlevo od Tachovské cesty) lehce na velkou plošinu. Odtud kolmou stěnkou na vrchol.
[3] TACHOVSKÁ, 4+ (UIAA), 1969, Miroslav Švec, D. Švecová. Nástup dva metry vlevo od cesty číslo 4. Koutem vzhůru, mírně doprava na balkón pod levým křídlem. Středem plotny křídla na vrchol.
Poznámka:spodek zarostlý! Cesta byla údajně přelezena dle pozdějšího zápisu do vrcholové knihy pod názvem Gastonův chodníček.
[4] LEVÁ CESTA, 5 (UIAA), 1963, I. Tichý - Zdeněk Vaník. Stěnou ve spádnici levého křídla vzhůru a dále vpravo (hodiny). Odtud a) do jeskyňky mezi křídly a doleva na hranu křídla a nebo b) od hodin ve spádnici skoby vzůru převisem. Dále hranou křídla na vrchol.
[5] ORLÍ CESTA, 4 (UIAA), 1955, Pavel Tomášek . Nástup převislým koutem nebo vpravo od něho přes stupně doprava a vzhůru ke skobě. Od ní přímo přes další skobu a smyčku do jeskyňky na začátku komína tvořeného dvěma křídly (jištění). Komínem vzhůru a přes vklíněné balvany do sedélka.
[6] MÁVNUTÍ KŘÍDLA, 6+ (UIAA), S. Schwarzkopf ml., S. Schwarzkopf st.. Stěnou ve spádnici Pravého křídla a po jeho hraně na vrchol.
[7] PRAVÁ CESTA, 6- (UIAA), 1956, Jan Kraus - M. Melíšek. Ve spádnici pravého křídla stěnou vzhůru a doprava do velké jeskyňky (smyčka). Dále tupým koutem, který svírá pravé křídlo se stěnou vpravo, na vrchol.
[8] CESTA PRO VEJRY, 5 (UIAA), 1974, Jan Brejcha. Převislou stěnkou vpravo od cesty číslo 5, dále hrankou a pak buď mělkým koutkem nebo stále hranou na vrchol.
[9] VZPOMÍNKOVÁ, 4 (UIAA), 1978, E. Todorov, P. Ouběch. Nástup mezi cestou pro Vejry a N.C. Přímo vzhůru přes nos a stěnou doprava ke stromku (uzel). Přímo vzhůru středem převislé stěnky (smyčky) přes polici na vrchol.
[10] NORMÁLNÍ CESTA, 2 (UIAA), . Pravoúhlým koutem na balkónek, doleva vzhůru do velké jeskyňky (smyčka), dále doprava a vzhůru na vrchol.
[11] KOUTOVÁ CESTA, 4 (UIAA), . Pravou stranou kouta na balkon. Stále koutem vzhůru až pod převis (smyčka). Doleva na stupně a libovolně na vrchol.
[12] STARÁ CESTA, 4 (UIAA), . Nástup koutem vpravo od česty číslo 11 na balavan, který tvoří balkón. Sem možno vystoupit přímo. Dále podél kolmé, mělké spáry na vrchol.
[12a] VARIANTA STARÉ CESTY,
[13] ODVÁŽNÁ CESTA, 6 (UIAA), 1964, Zdeněk Vaník - Luboš Pekárek. Vpravo od cesty číslo 12 pod převis. Přímo a dále stěnou na vrchol.
[14] HONZOVA CESTA, 5 (UIAA), 1955, Jan Kraus - M. Melíšek. Stěnkou pod převislý kout, jím vzhůru k úzké spárce, doleva po římse, krátce vzhůru na velkou lávku, doleva a na vrchol.
[14a] VARIANTA HONZOVY CESTY, 6 (UIAA), 1963, Zdeněk Vaník - I. Tichý. Napřimuje výstup. Spárkou od skoby stále vzhůru na vrchol (smyčka).
[15] ELÁ HOP, 5+ (UIAA), 10. 8. 1986, Pavel Petrle - Josef David. Přes rampu k malému převísku, kolem něj zprava a stěnou pod převis. Přes něj (hex č. 3) přímo na vrchol.
[16] ODPOLEDNÍ CESTA, 5 (UIAA), 1963, Zdeněk Vaník - I. Tichý. Převislou stěnkou těsně vpravo od cesty číslo 15 na římsu, dále šikmo doprava vzhůru (smyčka) ke spárce a tou na velký balkón k ústí komína.
[17] JEŘABINKA, 3 (UIAA), . Nápadným komínem přes dvě převislé části (smyčky) na velký balkón.
[18] CIK CAK, 5- (UIAA), 1985, Josef Skuhrovec(1) - Jiří Košař - Jiří Nový. Dvojnásobný traverz stěnou. Nástup Jeřabinkou. Doleva po přerušovaných policích a balkonech podél prvních skob až do Tachovské (štand). Tou vzhůru pod levé křído. Traverz doprava po římse přes jeskyňku do Normální cesty (štand). Odtud dále doprava po přerušované lávce přes celou stěnu (smyčky).
Poznámka:spodní část 3- UIAA; horní část 5-
[19] KRAJNÍ CESTA, 5 (UIAA), 1963, Zdeněk Vaník - I. Tichý. Stěnkou vpravo od komínku na velký balkón.
[20] VOSÍ CESTA, 4 (UIAA), 1974, Jiří Benetka - Josef Skuhrovec(1). Vpravo od cesty číslo 19 ke skobě. Vzhůru a doprava do koutku. Jím na balkón ke stromku. Převislou stěnkou na vrchol.
[21] BORŮVKOVÁ VARIACE, 3+ (UIAA), 8. 8. 1986, Jan Brejcha. Od nástupu Vosí cesty policí doprava pod spárku. Podél ní pod vystupující žebírko (skoba) a kolem něj buď vpravo přímo přes převis nebo vlevo hrankou na polici. Dále na vrchol po hraně (skoba).
Poznámka:Velmi zarostlé! Cesta byla přelezena pod názvem Harryho ptákovina – V (L.Holub – J. Košař 21.6.1986). Dvě použité skoby byly zase vytlučeny.
[22] MECHOVÁ CESTA, 5 (UIAA), 8. 8. 1986, Jan Brejcha. Vpravo do Borůvkové variace neznatelným pilířkem podél dvou svislých spárek. Přes převis těžce a pak již lehce (skoba) středem pilířku.