region  Český ráj
oblast  Skály na Mužském
sektor  Drábské světničky
LANCOVA VYHLÍDKA (NOČNÍK) - M
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!

František Lanc

oblast: Skály na Mužském, sektor: Drábské světničky, skála: LANCOVA VYHLÍDKA (NOČNÍK) - M
Obr.2: Lanclova vyhlídka (Drábky) - za borovičkou "Anie", "Středová spára" a "Žebro", ve stěna vpravo pak "Turek hulí kýbl" (foto: ZS, 2011), zstrnad , vystaveno: 2011

Obr.3: LANCLOVA VYHLÍDKA (NOČNÍK) - M , vystaveno: 2020

KLID PŘED BOUŘÍ, VI (Písk.Sasko), 8. 5. 1999, Josef Koudelka,Miloš Pavlíček. Při hraně (kruh). 1
PICOLO, VIIb (Písk.Sasko), 19. 4. 2000, Stanislav Šilhán stř. Petr Hejtmánek. Přímo přes kruh.
Poznámka:RP
RYCHLÁ ŽÁBA, V (Písk.Sasko), 9. 4. 2000, Petr Hejtmánek. Úzkou spárkou na temeno.
QVAKERSKÁ PERLA, V (Písk.Sasko), 12. 6. 2010, Josef Koudelka, Jan Kadlec. Napravo od "Rychlé žáby" stěnou ke kruhu a vpravo koutkem na temeno.
KRÁLOVSKÁ DISCIPLÍNA, VI (Písk.Sasko), 12. 6. 2010, Josef Koudelka, Jan Kadlec. Napravo od "Qvakerské perly" nejprve stěnou vlevo, dále vpravo přes kruh na polici a krátce na temeno.
RUDÝ OBZOR, V (Písk.Sasko), 15. 10. 2003, Jaroslav Štumpf. Nalevo od cesty Mé zlaté parohy v boční stěně trhlinou a výše krátkou převislou spárou na temeno.
MÉ ZLATÉ PAROHY, VIIa (Písk.Sasko), 1992, Helena Pantová, Jan Dolanský. Hranou do SZ stěny (vpravo smyčka) a mírně vlevo přes polici ke kruhu. Mírně vpravo na vrchol. 1
1 MIMO MÍSU, VIIb (Písk.Sasko), 25. 5. 2011, Josef Koudelka, Jiří Blažek. Vlevo od cesty Rychlé probuzení koutem, výše stěnou přes kruh na temeno.
RYCHLÉ PROBUZENÍ, VIIIa (Písk.Sasko), 22. 7. 1986, Josef Koudelka, Petr Hejtmánek, Vladimír Sojka. Podél trhliny (smyčka) a vlevo ke kruhu. Stěnou k odštěpu a doprava. 1
VENDULKA MÁ NAROZENINY, VIIIc RP (Písk.Sasko), 28. 8. 1993, Miloslav Zedník. Trhlinou a vpravo k 1. kruhu. Šikmo vlevo ke 2. kruhu. Lámavým převisem a spárkou. 1
1 VENDULCE JE 21, IXa RP (Písk.Sasko), 6. 6. 2012, Jaroslav Štumpf stř. Miloslav Zedník. Od 2. kruhu cesty Vendulka má narozeniny stěnou mírně vpravo přes 3. kruh na temeno. 1
DŮSTOJNICKÉ HVĚZDY, VIIc (Písk.Sasko), 7. 8. 1982, Miloš Šimůnek stř. Štefan Berežný, Jan Patočka, Tomáš Procházka. Hranou ke kruhu, vpravo trhlinou na balkón a spárou.
PIVNÍ TRUBKA, IXa (Písk.Sasko), 7. 1994, Jiří Chocholoušek stř. Ladislav Skobla, Michal Kazda, J. Plíml. Spárkou na konec a šikmo vlevo k 1. kruhu. Stěnou přímo ke 2. a 3. kruhu a vpravo při hraně na temeno. 1
RYCHLEJ PRUH, VIIIb RP (Písk.Sasko), 16. 8. 2003, Jaroslav Štumpf, Jaromír Chmelík. Pod velkým údolním komínem spárou na polici a hranou vlevo od komína k 1. kruhu. Nad ním hladkou plotnou ke 2. kruh (osazen dodatečně), krátce stěnou a zpět doleva na hranu. Výšvihem na temeno.
PEČENÝ PANGACIUS, IXc RP (Písk.Sasko), 19. 8. 2008, Roman Tilňák stř. Luděk Šlechta stř. Miroslav Sameš, Jaroslav Štumpf. Zalomeným širokým komínem v údolní stěně na polici a pilířem vpravo od velkého údolního komína přes 4 kruhy na temeno.
8 ANIE (ANONYMNÍ CESTA), VIIb (Písk.Sasko), 1983, Josef Šponiar, Zdeněk Prejza. Spárou na polici pod stěnu, tou přes 2 kruhy k římse a doprava na temeno.
Poznámka:Cesta je z roku 1983. Původně se jmenovala Anie Prvovýstupci Josef Šponiar a Zdeněk Prejza. Oba z Nerátek
1 1
STŘEDOVÁ SPÁRA, VI (Písk.Sasko), 21. 7. 1989, Vladimír Sojka, Petr Hejtmánek.
8 ŽEBRO, VIIa (Písk.Sasko), 21. 7. 1989, Petr Hejtmánek, Vladimír Sojka. Spárou na polici a vpravo od spáry hrankou, výše šikmou spárou na další polici. Spárou v koutě na temeno. 1
1 TUREK HULÍ KÝBL, VIIIa (Písk.Sasko), 1992, Jan Dolanský stř. Jiří Šťastný. Spárkou a stěnou k 1. kruhu a dále ke 2. kruhu. Mírně vpravo nebo přímo na temeno.
POHYB MOTÝLA, IXc RP (Písk.Sasko), 7. 4. 2009, Jaroslav Štumpf, Tomáš Dolenský. Pravou údolní hranou přes 3 K, stěnou vpravo k sokolíku a dále na temeno.
MOTÝL V KÝBLU, VIIIc RP (Písk.Sasko), 2009, Jiří Chocholoušek. Od 3. kruhu "Pohybu motýla" zleva hranou ke 3. kruhu cesty "Turek hulí kýbl" a tou na temeno.
Poznámka:1. přelez
Datum: Slaňák Hrazdiča: Krabice: Tyčka: Kniha: Popsání: Dobírák: Zapsal:
07.09.2011 k výměně není zstrnad
Slaňák je sice z nerezu, ale skála okolo něj je již tak vydrolená, že min. o 2 cm vylezl ze skály a bude se to asi rychle zhoršovat.