region  Český ráj
oblast  Skály na Mužském
sektor  Drábské světničky
ROVNÉ SKÁLY - M
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Skály na Mužském, sektor: Drábské světničky, skála: ROVNÉ SKÁLY - M
Obr.1: M. Strnad, květen 2014 , vystaveno: 2014

Obr.2: ROVNÉ SKÁLY - M (Drábské světničky), foto: z aplikace, veca , vystaveno: 2016

SLUNEČNÍ ERUPCE, VIIc (Písk.Sasko), 23. 7. 1989, Vladimír Sojka stř. Petr Hejtmánek. Ze strže levou částí lámavé stěny ke kruhu. Vzhůru do římsy (hodiny), traverz doprava do spáry a tou na temeno.
VŠECHNO MÁ SVŮJ ČAS, VIIIc RP (Písk.Sasko), 8. 5. 2011, Jaroslav Štumpf, Miloslav Zedník. Krátce spárou Takové klukoviny a vlevo stěnou k 1. kruhu. Dále ke kruhu cesty "Sluneční erupce" a přímo stěnou přes hodiny a 3. kruh na temeno.
TAKOVÁ KLUKOVINA, IXa RP (Písk.Sasko), 30. 4. 2011, Jaroslav Štumpf stř. Jan Veleba. Podél spáry ve středu JV stěny k 1. kruhu. Stěnou ke 2. kruhu, dále trhlinou a stěnou přes 3. kruh na temeno.
AFRICKEJ BLONĎÁK, VIIIc RP (Písk.Sasko), 25. 4. 2011, Jaroslav Štumpf stř. Jan Veleba. Nalevo od V hrany stěnou k 1. kruhu. Zprava k sokolíku (smyčka, 2. kruh) a přes převis ke 3. kruhu. Stěnou podíl trhlin přes 4. kruh na temeno.
TENKRÁT V RÁJI, VIIIc RP (Písk.Sasko), 8. 5. 2011, Jan Veleba, Jakub Frič. Cestou "Africkej blonďák" ke 2. kruhu. Nad ním převisem doprava ke 3. kruh a hranou přes 4. kruh na temeno.
ZEMĚ SE ZACHVĚLA, IXc RP (Písk.Sasko), 24. 6. 2012, Jaroslav Štumpf, Tomáš Dolenský, Jan Veleba. Od nástupu "Africkýho blonďáka" doprava za hranu k hodinám v SV údolní stěně a vpravo nad díru k 1. kruhu. Stěnou (2 kruhy), dále trhlinou a přes převis ke 4. kruhu. Vpravo stěnou (5. kruh) a spárou na temeno.
KLASIKA, IXa (Písk.Sasko), Ve středu velké SV stěny přes lámavé police k 1. kruhu. Zleva do žlabu, vzhůru ke 2. kruhu a dlouhým traverzem doprava ke 2. kruhu cesty "Běh Skalákem". Touto cestou na temeno.
Poznámka:1. známý přelez Jan Veleba stř. Jaroslav Štumpf 8. 5. 2011
BĚH SKALÁKEM, VIIb (Písk.Sasko), 22. 5. 1984, Miloš Šimůnek stř. Štefan Berežný. Z kouta traverz vlevo k sokolíku a tím k 1. kruhu. Spárkou vzhůru, traverz vlevo za hranu do spáry, tou na konec, zpět do středu stěny na bloky (2. kruh) a spárou na temeno.
ELIŠKA MÁ RÁDA DIVOČINU, VIIb (Písk.Sasko), 30. 5. 1999, Miloš Pavlíček, Josef Koudelka. Komínem na blok, doleva do spáry a tou (kruh - dodatečně osazen) na temeno.
PTAČÍ SKRÝŠ, V (Písk.Sasko), 7. 10. 2011, Josef Koudelka. Komínem cesty "Eliška má ráda divočinu" až na konec, vlevo do dalšího komína, stěnou do spáry a tou přes kruh na temeno.
STUDENÁ FRONTA, VIIa (Písk.Sasko), 6. 10. 2011, Josef Koudelka, Jan Šimota, O. Vávra, D. Notýnek. Nástup cestou "Eliška má ráda divočinu" a dále komínem na temeno.
OSTOŠEST, VIIa (Písk.Sasko), 17. 10. 2011, Josef Koudelka. Nalevo od cesty "Kaviár" úzkým komínem na blok a přepadem do kouta k 1. kruhu. Koutem na polici, traverz vlevo a dále stěnou a trhlinami ke 2. a 3. kruhu. Spárou na blok (hodiny) a další spárou na temeno.
KAVIÁR, VIIc (Písk.Sasko), 28. 10. 1988, Petr Hejtmánek stř. Josef Koudelka. Převislou spárkou na travnatou polici. Spárou přes jeskyni šikmo vpravo a vzhůru ke kruhu. Šikmo vlevo na římsu (stěnová knížka) a krátkou spárou na temeno.
2 BUBENÍKOVA DUŠE, VIIa (Písk.Sasko), 17. 6. 1981, Miloš Šimůnek stř. Štefan Berežný. Dvojspárou v koutě (kruh) na temeno.
DÍRA V HLAVĚ, VIIc (Písk.Sasko), 5. 6. 1993, Petr Slanina(2) stř. Luboš Chalupka, Jan Maděra, Stanislav Šilhán. Koutem asi 10 m, traverz vpravo do středu stěny a tou přes 3 kruhy na temeno.
Poznámka:lámavé
ŽIVOT PIVOLEZCE, IXa RP (Písk.Sasko), 16. 6. 2006, Jaroslav Štumpf, Jan Veleba. Vpravo od cesty Bubeníkova duše za hranou šikmo doprava sokolíky do ploché díry (nad ní 1. kruh). Převislou stěnou a sokolíkem ubíhajícím vpravo asi do poloviny, doleva (hodiny) a přímo ke 2. kruhu. Doleva na hranu a tou přes další 2 kruhy na temeno.
ZRYCHLENÝ TEP, IXc (Písk.Sasko), 5. 6. 1993, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán. Sokolíkem a stěnou pod převis ke kruhu.Širokou spárou ve stropě nad převis a spárami, výše komínem.
BIG WALL, VIIIa RP (Písk.Sasko), Z police v pravé části převisu v údolní stěně spárkou (1. kruh) a výše další spárou ubíhající vlevo ke 2. kruhu. Širokou spárou na polici a vpravo na temeno.
Poznámka:1. známý přelez Jaroslav Štumpf, Jan Veleba 4. 7. 2006
VOSÍ TANEC, IXa RP (Písk.Sasko), 13. 9. 2015, Jiří Chocholoušek stř. Robert Hes stř. Jaroslav Štumpf. Asi 5 metrů nalevo od velkého komína v pravé části údolní stěny do římsy a vlevo převisem k 1. kruhu. Vzhůru stěnou (2 kruhy), trhlinou a doprava ke 4. kruhu. Úzkou spárou k 5. kruhu a na temeno.
PŘIJÍMAČKY DO ÁDRU, VI (Písk.Sasko), 29. 9. 2015, Jaroslav Štumpf. Komínem v pravé části údolní stěny až do sedla a vlevo spárou přes kruh na temeno.
68 VAJGLŮ V POPELNÍKU PANA ŽEBRA, VIIc (Písk.Sasko), 29. 6. 2012, Jakub Frič stř. Stanislav Lukavský(1) stř. Jaroslav Štumpf. V pravé části údolní stěny krátce komínem na polici. Tenkým sokolíkem k hodinám a traverz doprava v dírách (smyčky) k 1. kruhu. Stěnou ke 2. kruhu, spárou do římsy (stěnová knížka) a stěnou přes 3. kruh na temeno.
Poznámka:1. kruh osadili Š.Berežný a M. Šimůnek
PŘEKVAPENÍ NA KONEC, VIIIa RP (Písk.Sasko), 24. 6. 2012, Lukáš Čermák, M. Halberstadt. V levé části Z stěny, nalevo od velkého bloku, sokolíkem na polici (smyčka). Stěnou přímo přes borhák a hodiny ke spáře. Spárou, komínem a zářezem na temeno.
BETONOVÁ ILUZE, IXa RP (Písk.Sasko), 15. 8. 2007, Jaroslav Štumpf stř. Jan Duchoň(1), Jakub Frič. Středem Z stěny přes 3 kruhy do police, vpravo přes převis a ukloněnou stěnou na temeno.
Poznámka:1. kruh osadil začátkem 90. let minulého století J. Chocholoušek
1 SBÍRÁNÍ BORŮVEK, VI (Písk.Sasko), 7. 6. 1975, Petr Plachecký . Spárokomínem.
KAPITÁNSKÁ SPÁRA, VIIa (Písk.Sasko), 2002, Josef Koudelka. Vpravo od cesty "Sbírání borůvek" na balkón (hodiny) a spárou na temeno.
S TEBOU MĚ BAVÍ SVĚT, VIIIa RP (Písk.Sasko), 22. 8. 2008, Jaroslav Štumpf, L. Minaříková. V J stěně krátkou trhlinou přecházející ve spáru a stěnou napravo k 1. kruhu. Mírně vlevo a přímo převislou stěnou ke 2. kruhu. Doleva ke koutové spáře a tou na temeno.
NOSTALGICKÁ SPÁRA, VIIa (Písk.Sasko), 16. 10. 2010, Josef Koudelka, Josef Ulrich. V pravé části J stěny spárou u tupé hrany k 1. kruhu. Traverz doleva ke 2. kruhu cesty "S tebou mě baví svět" a jí na temeno.
NÁČELNÍK STARÝ HROM JE VELKÝ LHÁŘ, VI (Písk.Sasko), 15. 8. 2000, Jan Ryger, Petr Hynek. Vlevo od cesty "Peťulajz" přes stupně k hodinám a převislou stěnou na temeno.
PEŤULAJZ, VI (Písk.Sasko), 15. 8. 2000, Petr Hynek, Jan Ryger. Krátkou S stěnou nad pravou částí masivu přes stupně ke kruhu a stěnou na temeno.
NELÍTOSTNÝ SOUBOJ, IXb RP (Písk.Sasko), 20. 5. 2016, Jiří Vltavský stř. Jaroslav Štumpf, Jindřich Jílek. Krátce komínem cesty 68 vajglů v popelníku... a vlevo na polici pod převis k 1. kruhu. Přes převis, dále stěnou (3 kruhy) doprava ke hraně a spárou a ukloněnou stěnou na temeno.