region  Severozápadní Čechy
sektor  Vrabinec a okolí
podsektor  Vrabinec
PEVNOST
oblast: České středohoří, sektor: Vrabinec a okolí, podsektor: Vrabinec, skála: PEVNOST
Obr.1: Pevnost (Vrabinec) - nástupy cest., zstrnad , vystaveno: 2008

Obr.2: Pevnost z vrcholu Střední věže, vlevo dole Hláska, v před Pevností štíhlá Střední jehla (Vrabinec), Z.Strnad, 13.9.2008, zstrnad , vystaveno: 2008

[1] STARÁ CESTA, 2 (UIAA), Ze (S) kolem Hlásky šikmo do svahu ke skále, šikmo vzhůru, traverz po římse doleva a z ní stěnou na vrchol
[2] ROSSIHO PILÍŘ, 5 (UIAA), 19. 10. 1998, S. Rossi, M. Carratu. Ze svahu vpravo ve stěně pilířem na vrchol (4 vrt. háky)
[3] KRÁSNÝ PODZIM, 5 (UIAA), 19. 10. 1998, Karel Bělina, R. Meffert. Vpravo ve (V) stěně šikmo doleva na polici. Stěnou šikmo doprava do kouta a převislou koutem na vrchol (5 vrt. háků)
[4] PRO CIZÍ SLÁVU, 6 (UIAA), 22. 1. 1977, Karel Bělina, František Žid. Stř. (V) stěny šikmo doleva přes 3 vrt. háky ke kr. Stř. stěny přes dalších 6 vrt. háků na vrchol
1 [5] ÚDOLNÍ KOUT, 5 (UIAA), 22. 1. 1977, Karel Bělina, František Žid. V údolní (V) stěně koutem šikmo doleva do vhloubení , jím vzhůru a doleva přes hranu do stěny, dále vhloubením na vrchol (6 vrt. háků) 1
[6] LEVÁ HRANA, 4 (UIAA), 22. 1. 1977, Karel Bělina, František Žid. Nástup úplně vlevo zarostlou stěnou na polici, spárou, výše při hraně na vrchol
[7] JIHOVÝCHODNÍ CESTA, 2 (UIAA), 31. 12. 1998, Karel Bělina, Michal Švajgl. Mezi Malou jehlou a Pevností komínem a spárou na vrchní ochoz, z něj stěnou na vrchol (1 vrt. hák)
[8] JIŽNÍ CESTA, 3 (UIAA), 31. 12. 1998, Karel Bělina, Michal Švajgl. Ze sedla mezi Jehlou a Pevností z vklíněného balvanu vpravo koutem a stěnou na vrchní ochoz. Stěnou na vrchol
[9] POLÁRNÍ CESTA, 3 (UIAA), 1. 1. 1999, Karel Bělina, Michal Švajgl, Pavel Borkovec. Ze sedla stěnou přímo na ochoz. Dále hranou na vrchol
[10] TAJNÝ PŘÍKAZ, 3 (UIAA), 27. 3. 1999, Karel Bělina, Michal Švajgl. Ze sedla Vlevo hrankou do stěny ke kr. Převisem a stěnkou na vrchol
[11] KOMÍNEK, 2 (UIAA), 25. 10. 1998, Karel Bělina. Ze sedla Vlevo na trav. polici, z ní komínkem na vrchol
[12] RYTÍŘSKÉ SCHODY, 2 (UIAA), 20. 9. 1975, Karel Bělina, Miroslava Bělinová. Z trav. plošiny spárkou doleva na stupeň a dále ukloněnou stěnou na vrchol
[13] ÚTĚK Z VĚZENÍ, 5 (UIAA), 20. 9. 1975, Karel Bělina, Miroslava Bělinová. Z trav. plošiny převislou puklinou na vrchol (3 vrt. háky)
POUTNÍ MÍSTO, 3 (UIAA), 29. 3. 2001, Karel Bělina, Miroslava Bělinová. Vhloubením vlevo od Útěku z vězení přes 2 kruhy na podvrcholový ochoz, pak hranou na vrchol.
[14] JIŽNÍ ÚHLOPŘÍČKA, 3 (UIAA), 25. 10. 1998, Karel Bělina. Nástup u Hlásky, stěnou šikmo doprava na vrchní ochoz Pevnosti. (3 vrt. háky)
Poznámka:Umělá cesta po zbytku hradební zdi! Z důvodů možného poškození zbytků hradební zdi a následným potenciálním konfliktech s 'orgány', tuto pseudo-cestu prosím nelezte.
[15] SEVERNÍ ÚHLOPŘÍČKA, 3 (UIAA), 25. 10. 1998, Karel Bělina. Nástup u Hlásky, stěnou šikmo doleva na vrchní ochoz Pevnosti. (3 vrt. háky)
Historické VK
PEVNOST, výstupy od roku do (2,0Mb).