region  Dubské skály
oblast  Kokořínsko - jižní oblasti
sektor  Rač
TRUBADÚR (JUNGFERNSTEIN)
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou povoleny. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Kokořínsko - jižní oblasti, sektor: Rač, skála: TRUBADÚR (JUNGFERNSTEIN)
Obr.1: Dubské skály, Rač, Trubadůr, vrchol v místě dolezu Staré cesty. Září 2010. Foto: Kuba Turek - Horydoly , vystaveno: 2010

2 [a)] NORMÁLNÍ CESTA, II (JPK), 1930, Fritz Rodig, Max Albrecht . Z masivu od východu přes soutěsku a spárou nebo podél ní n. v. 1
[b)] CESTA PAVUČINOU, VII (JPK), 29. 1981, Michal Coubal stř. Miroslav Coubal. 2 m vlevo od Normální cesty JV stěnou ke K a n. v.
[c)] VÝROČNÍ CESTA, VII (JPK), 22. 2000, Jiří Hnilica(1) a Luboš Martínek, Otto Cihelna(1), Otto Cihelna(2). Z J komína vlevo podél pravé hrany údolní stěny do velkého vhloubení, dále přes K na terasu a Normální cestou n. v.
1 [d)] POSLEDNÍ TROUBENÍ, VII (JPK), 13. 1983, Karel Bělina, Slavoj Hokr, Luboš Martínek. Vlevo od J komína stěnou přes 1. K na terasu k BH a J hranou přes 2. K n. v.
PŘÍMÝ NÁSTUP, VII (JPK), 6. 1990, Jaroslav Chrtek, Karel Bělina. Vlevo od nástupu orig. cesty stěnou ke K a přímo k 1. K orig. cesty.
[e)] BLEŠÍ CESTA, IV (JPK), 13. 1968, Jan Pospíšil, Jaroslav Špáda. Z terasy věže při JZ stěně do žlábku a jím n. v.
[f)] VTÍPEK, IV (JPK), 29. 1981, Michal Coubal, Miroslav Coubal. Z levého okraje terasy věže při JZ stěně přímo vzhůru a žlábkem n. v.
[g)] NESYMPATICKÁ CESTA, IV (JPK), 5. 9. 1971, Jiří Vaněk, J. Vaňková. Z levého okraje terasy hlavní věže při JZ stěně traverz po římse doleva do Z stěny a žlábkem n.v.
1 [h)] JASNÁ ZPRÁVA, VIIb (JPK), 14. 1984, Slavoj Hokr a Luboš Martínek a Milan Krauskopf, Dalibor Gut, Karel Bělina. Nástup z údolí při JZ hraně, stěnou šikmo vpravo k 1. K. Stěnou do děr (hodiny), přes 2. K do spáry a na terasu. Stěnou vpravo od žlábku „Nesympatické cesty přes 3. K n. v.
[i)] ZÁPADNÍ CESTA, VII (JPK), 15. 1984, Karel Bělina, Milan Krauskopf, Luboš Martínek. Od Z komínem krátce vzhůru a vpravo po hraně k děrám přes 1. K. Traverz doprava k hodinám a stěnou ke 2 K a na římsu ke K Severozápadní hrany a jí n. v.
[j)] HLÁSNÁ TROUBA, V (JPK), 2. 1996, Luboš Martínek, Jiří Hnilica(1), Martin Hnilica(1). Podél SZ hrany S předskalí přes K na jeho temeno a Normální cestou n. v.
[k)] KOUSEK LESEM, VII (JPK), 20. 1984, Slavoj Hokr a Luboš Martínek, Dalibor Gut. Podél SZ hrany S předskalí na jeho temeno. Přepad do pravé části S stěny věže. Spárkami do výlomu a vpravo přes K n. v.
[l)] LEZECKÉ HODY, VIIb (JPK), 20. 1983, Slavoj Hokr a Karel Bělina, Luboš Martínek. V pravé části S stěny předskalí od hrany šikmo vlevo k 1. K a žlábkem n. t. předskalí. U SV hrany věže přepad do stěny a přes 2. K žlábkem vpravo n. v.
[m)] SEVEROZÁPADNÍ HRANA, VI (JPK), 27. 1983, Milan Krauskopf a Slavoj Hokr, Luboš Martínek. , VI
[n)] KRACHLE, VII (JPK), 30. 1981, Milan Krauskopf a Miroslav Coubal, Michal Coubal. Od SV hrany věže traverz po římse ke K. Stěnou a výše komínem n. v.
Poznámka:lámavé
[o)] CESTA POD SLANĚNÍM, IV (JPK), 4. 9. 1971, Jiří Vaněk. Žlábkem vpravo od Staré cesty n.v.
[p)] NOSTALGIE, VI (JPK), 23. 1996, Luboš Martínek, Jiří Hnilica(1) . J stěnou východního předskalí přes 2 K na jeho temeno a Normální cestou n. v.
[q)] PŘEHLÉDNUTÁ CESTA, VI (JPK), 9. 1996, Martin Hnilica(1) a Luboš Martínek, Jiří Hnilica(1) . Z jižního komína vpravo na J hranu východního předskalí a jí přes K na temeno a Normální cestou n. v.
Historické VK
TRUBADÚR (JUNGFERNSTEIN), výstupy od roku 1977 do 1987 (3,2Mb).
TRUBADÚR (JUNGFERNSTEIN), výstupy od roku 1987 do 2008 (103,6Mb).