region  Český ráj
oblast  Skály na Mužském
sektor  Příhrazy
KOBYLA
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
video:
Petr Podroužek (2018):
Český ráj Příhrazy - Kobyla 4K
Nejkrásnější skalní věž v Příhrazských skalách, možná i v celém České ráji, Kobyla (Kobylí hlava) na videu z dronu DJI Mavic Air. Zbylé záběry jsou pořízeny u Křížových věží. Český ráj, Příhrazské skály.
3607x
video:
Michal Křena (2015):
Kobyla Příhrazy
legendární a unikátní skalní útvar Českého ráje z netradičního pohledu
8243x
Obr.1: topo cest (Jiří Hušek ml.), zstrnad , vystaveno: 2018

Obr.2: Kobyla - východní stěna (Příhrazy, Z.Strnad, 2009), zstrnad , vystaveno: 2010

Obr.3: Kobyla - východní stěna (Příhrazy, Z.Strnad, 2009), zstrnad , vystaveno: 2010

oblast: Skály na Mužském, sektor: Příhrazy, skála: KOBYLA
Obr.4: Kobyla - západní stěna (Příhrazy, Z.Strnad, 2010), zstrnad , vystaveno: 2010

Obr.5: KOBYLA (PŘÍHRAZY), 2022_03, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2022

Obr.6: KOBYLA (PŘÍHRAZY), 2022_03, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2022

Obr.7: KOBYLA (PŘÍHRAZY) - VK 2010, zs, zstrnad , vystaveno: 2023

Obr.8: Vlček Karel: Podzimní Kobyla v Příhrazech. Fotografováno Sinarem 9x12cm na Dia formát 6x9cm.

Obr.9: Bohouš Svatoš: Příhrazy - Kobyla

16 NĚMECKÁ CESTA, VIIb (Písk.Sasko), 5. 7. 1937, Manfred Kauschka, J. Rösler, Miroslav Jedlička, Rudolf-Otto Bauše. Trhlinou na pilíř (kruh). Doleva dolů k děrám a v nich ručkováním vlevo za hranu ke 2. kruhu. Podél hrany ke 3. a 4. kruhu. Přes převis a vlevo k 5. kruhu. Traverz vlevo a na římsu, po ní vpravo na balkón, přes stupeň a ukloněnou stěnou.
Poznámka:Namáhavé!
6 1
SLAVNOSTI SLUNOVRATU, IXa (Písk.Sasko), 30. 6. 1984, Michal Coubal stř. Miroslav Coubal. Depresí ke hrotu, doleva na hranu a po ní k 1. kruhu. Přímo ke 2. kruhu, vlevo na římsu a tou ke 3. kruhu. Krátce vlevo a mírně doprava ke 4. kruhu. Zprava k sokolíčků (smyčka) a vzhůru k 5. kruhu. Přes díru na oblý vrchol.
NOVÁ ČESKÁ CESTA, VIIc (Písk.Sasko), 8. 8. 1965, Jiří Jelínek stř. Jaroslav Richtr, Jan Jelínek. Spárou na pilíř, traverz vpravo na Z hranu a po ní k 1. kruhu. (Postavením) dále po hraně ke 2. kruhu, 3 m přímo a šikmo vlevo ke 3. kruhu. Doleva na hranu a po ní. 5 1
1 NOVÁ ČESKÁ CESTA - PŘÍMÁ VAR., VIIIc (Písk.Sasko), 23. 4. 1984, Roman Brt, Stanislav Šilhán. Z hranou přímo (kruh) k 1. kruhu. 1 1
NOVÁ ČESKÁ CESTA - DVOUKRUHOVÁ VAR., VIIc (Písk.Sasko), Jiří Jelínek, I. Švagerka. Od 2. kruhu šikmo vpravo stěnou na podvrcholový balkón Německé cesty a tou. 1
7 ČESKÁ CESTA, VIIb (Písk.Sasko), 23. 7. 1939, Ladislav Vodháněl(1) stř. Josef Smítka. Německou cestou na pilíř k 1. kruhu. (Postavením) ke 2. kruhu, (pomocí kruhu) šikmo doprava ke 3. kruhu, dále šikmo doleva ke 4. kruhu. Vlevo přes převis a rezavou stěnou podél spárky vpravo k 5. kruhu. Stěnou šikmo doprava na vrchol. 1 2
HATATITLA, IXb (Písk.Sasko), 4. 8. 2007, Petr Slanina(2) . Z údolí stěnou a koutem (smyčka) vlevo na hranu k 1. kruhu. Přímo do děr, vpravo a přímo ke 2. kruhu. Vlevo na hranu, tou ke 3. kruhu. hranu a stěnou ke 4. kruhu, vpravo do díry a rezatou stěnou přímo k 5.kruhu. Dále vpravo a přímo sokolíkem a stěnou na vrchol. 1
HATATITLA - VAR. BEZ TITLA, VIIIc (Písk.Sasko), 3. 8. 2007, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán. Stejně jako Hatatitla ke 4. kruhu. Dále hranou, stěnou voravo a přímo do sedla k poslednímu kruhu Německé cesty. Tou na vrchol.
POTKALI SE U KOBYLY (ČESKÁ CESTA), VIIIa (Písk.Sasko), 3. 9. 2011, Vladimír Střihavka, Ondřej Běhal. SZ stěnou přes K na předskalí a Českou cestou n.v.
Opravil: Zapsal: Email: Kdy:
Waller Petr jrosol 29. 7. 2007 15:51:41
Materiál: Počet: Datum: Poznámka:
Dobírák nestandardní 1 Dobírák k Německé cestě.
Datum: Slaňák Hrazdiča: Krabice: Tyčka: Kniha: Popsání: Dobírák: Zapsal:
23.09.2010 výborný netřeba výborná výborná poškozená na 25% Zdenek Strnad
Kniha z roko 2005 asi namokla a rozpadla se jí vazba, chtělo by to ji vyměnit.

Historické VK
KOBYLA, výstupy od roku 1965 do 1979 (12,8Mb). Velmi cenná vrcholovka. Sice nezačíná před válkou, ale je zde zapsána kompletní lezecká špička té doby.
KOBYLA, výstupy od roku do (0,3Mb).
Po dohodě OVK Skály na Mužském jsou od 1.1.2012 prvovýstupy na tuto věž zakázány!
(Petr Waller / 01.06.2012 11:00:23)