region  Český ráj
oblast  Skály na Mužském
sektor  Příhrazy
KOBYLÍ VĚŽ
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Skály na Mužském, sektor: Příhrazy, skála: KOBYLÍ VĚŽ
Obr.1: Kobylí věž, východní stěna (uprostřed N.c.), foto M.Vaníček, 2011 , vystaveno: 2011

Obr.2: Kobylí věž, západní stěna, foto M.Vaníček, 2011 , vystaveno: 2011

Obr.3: KOBYLÍ VĚŽ (PŘÍHRAZY), 2022_03, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2022

5 NORMÁLNÍ CESTA, VIIb (Písk.Sasko), 20. 9. 1931, Karl Seyffert, Franz Funke, J. Schwaab, Manfred Kertész. Z balvanu přepadem do zářezu, tím na římsu, po ní doleva (1. kruh) ke spáře a tou ke 2. kruhu. Vzhůru na polici a doprava ke 3. kruhuruhu
SPLAŠENÝ KLADIVA, IXc (Písk.Sasko), 17. 8. 2013, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Vpravo od "Jedlé varianty" stěnou obtížně do díry a přes 4 kruhy na vrchol. 2 Protokol o prvovýstupu
VARIANTA KOUTEM, VIIIa (Písk.Sasko), VIIIb RP (Písk.Sasko), 17. 8. 2013, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Vpravo od "Jedlé varianty" koutem krátce vzhůru a traverz vlevo do díry. Cestou "Splašený kladiva" na vrchol. Protokol o prvovýstupu
CESTA HEDVÁBNÝCH JEDLÍ, VIIc (Písk.Sasko), 1970, Stanislav Lukavský(1) stř. Petr Schnabl. Přímo k 1. kruhu, vzhůru na římsu a traverz vpravo za hranu ke 2. kruhu. Podél lámavé hrany na podvrcholovou římsu a traverz vlevo ke 3. kruhu. (Postavením) přes břicho na vrchol.
CESTA HEDVÁBNÝCH JEDLÍ - JEDLÁ VAR., VIIIa (Písk.Sasko), 11. 6. 1989, Petr Hejtmánek, Jan Kusko, Miroslav Klínovský. Trhlinou do díry a spárou přes kruh ke 2. kruhu. 2
ČISTÉ NEBE, VIIc (Písk.Sasko), VIIIa RP (Písk.Sasko), 26. 9. 1997, Radek Meier, Miroslav Meier. Údolní stěnou přes 3 kruhy na vrchol.
2 TALÍŘOVÁ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 19. 7. 1937, Manfred Kauschka, J. Rösler. Zleva, nebo hranou přímo na balkón k 1. kruhu. Doprava za hranu a podél ní na další balkón (2. kruh). Hranou na polici a doprava na vrchol.
MONEY FOR NOTHING, IXa (Písk.Sasko), IXb RP (Písk.Sasko), 18. 8. 2013, Radek Meier stř. Miroslav Meier. Ze středu stěny po stupních vpravo a vzhůru k 1. kruhu. Přímo ke 2. kruhu, zleva nad převis a převislou spárou přes 3. kruh na vrchol. 2 Protokol o prvovýstupu
MLADÍKOVA, VIIb (Písk.Sasko), 18. 8. 2013, Miroslav Meier, Radek Meier. Vpravo od cesty "Staříkova" hranou ke kruhu a vpravo koutkem na vrchol pilíře. Libovolně na vrchol. 1 Protokol o prvovýstupu
1 STAŘÍKOVA CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 7. 6. 1942, Rudolf-Otto Bauše, Miroslav Jedlička, Dagmar Jedličková, Vladimír Procházka. Podél trhliny na pilíř a JZ stěnou přímo ke kruhu. Přímo na balkón a vpravo na vrchol.
Poznámka:lámavé
SEVEROVÝCHODNÍ HRANA, VIIb (Písk.Sasko), 17. 7. 1962, Rudolf Zabilka, Zdeněk Hubka. SV hranou ke kruhu, dále stěnou přímo, traverz vpravo do spáry, tou do římsy a stěnou přes podvrcholový balkón na vrchol.
6 PŘÍKLEPOVÁ VRTAČKA, VIIc (JPK), Fb 1 (Bould.FR), Fb 2 (Bould.FR), 2. 8. 2013, Jan Hluchý stř. Jan Toman. Mezi cestami Severovýchodní hrana a Normální odspodu stěnou (čistě) ke kruhu. Dále šikmo vpravo ke 2. kruhu a přímo přes 3. kruh ke slaňovacímu kruhu.

Historické VK
KOBYLÍ VĚŽ, výstupy od roku 1955 do 1970 (9,3Mb).
KOBYLÍ VĚŽ, výstupy od roku 1972 do 1989 (19,5Mb).