region  Český ráj
oblast  Skály na Mužském
sektor  Příhrazy
TURNOVSKÁ VĚŽ
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
3 JIHOZÁPADNÍ STĚNA, V (Písk.Sasko), 27. 5. 1928, Rudolf Hanke, Hans Heilmaier, Karl Schüler. Koutovou spárou na vrchol pilíře, traverz doprava ke hraně a stěnou zprava ke kruhu. Šikmo doprava přes převis ke spáře a tou na vrchol.
5 DEŠŤOVÁ VARIANTA, VIIa (Písk.Sasko), 1968, Štefan Berežný, Ota Novák. Středem náhorní stěny ke kruhu, šikmo doleva za hranu a vlevo ke kruhu JZ stěny a tou.
LAHŮDKOVÁ, VI (Písk.Sasko), 16. 8. 1984, Hlaváč, Šulc, Nováček. Ve spádnici kruhu "JZ stěny" přímo na vrchol.
NAPIKAČU, IXa (Písk.Sasko), IXb RP (Písk.Sasko), 30. 6. 2012, Radek Meier, Miroslav Meier. JZ stěnou přes 3 kruhy a převislou spárou na vrchol. Protokol o prvovýstupu
PŘÍMÁ VARIANTA JZ STĚNY, VIIc (Písk.Sasko), 18. 8. 1986, Miroslav Vyvadil, Podobská. Od kruhu na římsu a přímo stěnou na vrchol.
1 DIRETTISSIMA, VIIb (Písk.Sasko), 3. 11. 1963, Leopold Páleníček, František Půlpán. Z pilíře podél spáry přes převis přímo.
Poznámka:lámavé
DIRETTISSIMA - VAR.KRÁSNÉHO DNE, VIIb (Písk.Sasko), 3. 4. 1984, Štefan Berežný, Jan Patočka. Z pilíře traverz doleva do spárky a tou na vrchol.
VARIANTA, V (Písk.Sasko), 1950, Jaroslav Němeček, Ferdinand Michel. Levým koutem pilíře na pilíř.
ÚDOLNÍ STĚNA, VIIIa (Písk.Sasko), 11. 5. 1962, Josef Čihula, Jiří Šimon. Od pilíře traverz na Z hranu a po ní pod převis. Přes převis vlevo do údolní stěny a přímo ke kruhu. Dále na římsu, traverz vlevo do spáry a tou na vrchol.
ÚDOLNÍ STĚNA - VARIANTA, VIIIa (Písk.Sasko), 1980, Miroslav Vyvadil, Vyvadilová. Od kruhu po hraně.
JEDNOU A DOST, IXb (Písk.Sasko), 26. 4. 1984, Jindřich Hudeček, Stanislav Šilhán. Spárkou na konec, vpravo ke skobě a stěnou šikmo vlevo ke kruhu. Přímo ke 2. kruhu a šikmo vpravo k výlezové spáře Údolní stěny.
BUM-BUM (SEVERNÍ), VIIc (Písk.Sasko), 16. 6. 1969, Zdeněk Žofka stř. Otakar Žofka, Karel Adamičko, Vladimír Zemančík. Stěnou traverz doprava k 1. kruhu a zprava ke 2. kruhu. Šikmo doleva na polici (3. kruh) a spárou na vrchol.
SLON V PORCELÁNU, VIIIb (Písk.Sasko), 11. 7. 1999, Miroslav Meier, Radek Meier. Traverz v SV stěně doprava a přímo přes 2 kruhy do koutku. Traverz vpravo a přímo (3 kruhy).
CHE GUEVARA, VIIIc (Písk.Sasko), IXb RP (Písk.Sasko), 17. 7. 1999, Radek Meier, Miroslav Meier. Stěnou přes 3 kruhy na polici a libovolně na vrchol.
FRANCOUZSKÁ HŮL, VIIIa (Písk.Sasko), VIIIb RP (Písk.Sasko), 23. 9. 1997, Radek Meier, Miroslav Meier. Středem náhorní stěny podél spárky přes 2 kruhy na polici a libovolně na vrchol.
ČLOVĚČE, NEZLOB SE, VIIIb (Písk.Sasko), 1985, Petr Čermák, Petr Brzák. Převislou stěnou (1. kruh) na polici a vzhůru přes 2. kruh na vrchol.
2 KOMPLIKÁTOR VOSERÁČEK, VIIIa (Písk.Sasko), 17. 7. 1999, Miroslav Meier, Radek Meier. Hranou přes kruh doprava ke 2. kruhu. Doleva za hranu a přes 3. kruh na vrchol.
PŘÍMÁ VARIANTA, VIIc (Písk.Sasko), 18. 8. 1986, Miroslav Vyvadil, Podobská. Vom R auf Band und gerade zG.