region  Český ráj
oblast  Skály na Mužském
sektor  Příhrazy
POLEDNÍ KAMENY
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
1 VNITŘNÍ CESTA, II (Písk.Sasko), 1931, Širokým komínem na polici a koutem na vrchol.
KARLOVA CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 1971, Stanislav Lukavský(1) stř. Karel Jerhot, Štefan Berežný. Vnitřní cestou dovnitř komína pod koutovou spáru. Komínem, výše spárou (kruh).
NA VLASTNÍ RIZIKO, VIIIa (Písk.Sasko), VIIIb RP (Písk.Sasko), 27. 8. 1999, Miroslav Meier, Radek Meier. Hranou k 1. kruhu, zprava ke 2. kruhu a přímo.
2 JARNÍ CESTA, IV (Písk.Sasko), 10. 4. 1939, Karel Čabelka, Miroslav Jedlička, Rudolf-Otto Bauše. Spárou vzhůru pod převis, rozporem do úzkého komína a tím na vrchol.
ZÁKLON, VIIc (Písk.Sasko), VIIIa RP (Písk.Sasko), 27. 8. 1999, Radek Meier, Miroslav Meier. Převisem, výše stěnou přes 2 kruhy na vrchol.
NÁKLON, VIIc (Písk.Sasko), VIIIa RP (Písk.Sasko), 28. 8. 1999, Miroslav Meier, Radek Meier. Spárkou a při hraně (2 kruhy) na vrchol.
JIŽNÍ CESTA, IV (Písk.Sasko), 1959, Jiří Opálecký, Jaroslav Bydžovský. Krátkým komínem na nižší věž, vlevo do spáry a tou na vrchol.
1 SESTUPOVÁ CESTA, II (Písk.Sasko), V koutě krátkým komínem na polici a doleva podél zářezu na vrchol.
ÚKLON, VIIb (Písk.Sasko), 5. 5. 2012, Radek Meier, Miroslav Meier. Vpravo od cesty "Tropická malárie" spárou na předskalí. Krátce vzhůru a vlevo na hranu. Hranou přes 2 kruhy na vedlejší vrchol. 1 Protokol o prvovýstupu
TROPICKÁ MALÁRIE, VIIIc (Písk.Sasko), 5. 6. 1997, Petr Hejtmánek, Petr Slanina(2), Václav Vodička, Jaroslav Hujíček, Stanislav Šilhán. Spárou ke vklíněnému kamenu, vlevo a vzhůru k 1. kruhu. Přimo ke 2. kruhu, mírně zleva ke 3. kruhu a do římsy. Zprava ke 4. kruhu a zleva na vrchol.
JIHOZÁPADNÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), 1956, Jiří Opálecký, Ferdinand Michel. Převislým zářezem do vhloubení, podél spáry doprava ke kruhu a na polici. Traverz doleva, spárou a výše komínem na vrchol.
1 ZÁPADNÍ PILÍŘOVÁ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 15. 6. 1957, Jiří Opálecký stř. Jiří Malík(1), K. Žižka. Spárou ve středu pilíře na balkón a doprava ke kruhu. Spárou a převislým žlábkem ke 2. kruhu. Odtud šikmým zářezem k hodinám a spárou na vrchol.
PÁTKOVA CESTA, VIIIb (Písk.Sasko), 16. 6. 1988, Stanislav Šilhán, Pavel Čepička. Komínem na polici, vlevo a spárkou (kruh), výše hranou přes 2. kruh na vrchol.
TOUR DE FRANCE (CHLUMOVA), VIIa (Písk.Sasko), 1968, Václav Chlum(2), Zdeněk Novotný(2). Komínem až k římse a v ní traverz vpravo k 1. kruhu. Od kruhu 2 m vpravo vzhůru, traverz vpravo ke spáře, tou k doleva ubíhajícímu zářezu a tím ke 2. kruhu. Spárou, výše vlevo na vrchol.
DREAMMACHINE, VIIIc (Písk.Sasko), IXa RP (Písk.Sasko), 3. 8. 1999, Miroslav Meier, Radek Meier. Komínem, výše hranou přes 5 kruhů na vrchol. Od 5. kruhu též doleva zářezem.
POSLEDNÍ STÁNÍ, VIIIa (Písk.Sasko), 16. 5. 1988, Stanislav Šilhán, Petr Hejtmánek. JZ cestou na Sloup ke 2. kruhu. Doprava na hranu a přepadem do stěny ke spárce. Spárou přes kruh na vrchol.
ANDĚL ZKÁZY, VIIIc (Písk.Sasko), 6. 9. 1999, Miroslav Meier, Radek Meier. Středem stěny k 1. a 2. kruhu. Vpravo přes 3. kruh na polici, spárkou na další polici a vpravo ke 4. kruhu. Přímo (5. a 6. kruh) na vrchol.
VĚTROPLACH, VIIc (Písk.Sasko), VIIIb RP (Písk.Sasko), 9. 6. 1997, Radek Meier stř. Miroslav Meier. Stěnou přes kruh a zprava k 1. kruhu Vzduchoplavecké. Vzhůru vpravo ke 2. kruhu, stěnou (3. kruh) do spáry a tou na vrchol.
VZDUCHOPLAVECKÁ, VIIc (Písk.Sasko), 1969, Stanislav Lukavský(1), Jaroslav Richtr. Podél hrany na šikmou římsu a po ní doprava k 1. kruhu. Podél trhliny 2 m šikmo doprava dolů a traverz vpravo ke 2. kruhu. Traverz doprava k trhlině a podél ní 2 m dolů na římsu. V římse traverz doprava ke spáře a tou do vhloubení (smyčky). Dále spárou která se zužuje na vrchol.
PERNÍKOVÁ STĚNA, VIIc (Písk.Sasko), 1971, Štefan Berežný stř. Stanislav Lukavský(1), Igor Novák. Podél zářezu na hranu a tou k 1. kruhu. Stěnou mírně vpravo vzhůru ke 2. kruhu. Lámavou stěnou vpravo ke spárce a podél ní na vrchol.
FATAMORGANA VALLEY, VIIc (Písk.Sasko), 28. 8. 1999, Radek Meier, Miroslav Meier. Přes převis k 1. kruhu a na hranu ke 2. kruhu. Doprava za hranu a při ní ke 3. kruhu. Hranou na vrchol.
JIHOVÝCHODNÍ SPÁRA, VI (Písk.Sasko), 1957, Jiří Opálecký, Ferdinand Michel. Stěnou zleva nebo přímo do spáry a tou na vrchol.
TŮHOŠKEMP, VIIIa (Písk.Sasko), VIIIb RP (Písk.Sasko), 26. 8. 1999, Miroslav Meier, Radek Meier. Hranou přes 2 kruhy na vrchol.