region  Český ráj
oblast  Skály na Mužském
sektor  Příhrazy
RAJSKÁ VĚŽ
Na tuto skálu platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.4. - 31.10.Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Skály na Mužském, sektor: Příhrazy, skála: RAJSKÁ VĚŽ
Obr.1: RAJSKÁ VĚŽ , vystaveno: 2023

VNITŘNÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), 7. 6. 1927, Martin Hofmann, Alfréd Hermann, Paul Hofmann. Rozporem, nebo spárou k 1. kruhu. Podél spáry (2. kruh) na podvrcholovou plošinu a komínem na vrchol. 1
1 PROTLAK TOMATOWY, VIIb (Písk.Sasko), 17. 6. 2012, Miroslav Meier stř. Radek Meier. Vpravo od "J hrany" komínem, výše stěnou přes 2 kruhy na plošinu. Stěnou při hraně vpravo od komína přes kruh na vrchol. 3 Protokol o prvovýstupu
JIŽNÍ HRANA, VIIa (Písk.Sasko), 1946, Kryštof Zlatník. Vlevo od hrany přímo na plošinu.
VARIANTA J HRANA PŘÍMO, VIIb (Písk.Sasko), 6. 7. 2006, Petr Bouček, Dita Lacinová. Z plošiny stěnou vlevo od J nhrany na vrchol.
NEBE, PEKLO, RÁJ, VIIc (Písk.Sasko), 1978, Pavel Stříbrný stř. Ota Novák, Tomáš Procházka. Hranou přes 3 kruhy na vrchol. 1
KOUTOVÁ SPÁRA, VIIa (Písk.Sasko), 27. 5. 1928, Arthur Preibisch, K. Seyffert. Koutovou spárou, výše komínem na podvrcholovou plošinu, průchod k JV a komínem na vrchol.
Poznámka:, nejištěno, prvovýstup původně se dvěma kruhy.
30 PŘÍHRAZSKÝCH SNĚHŮ, VIIc (Písk.Sasko), 1983, Štefan Berežný stř. Tomáš Procházka, Miloš Šimůnek. Stěnou k 1. kruhu, vzhůru na polici, doleva na hranu, tou a později stěnou vpravo (2. kruh) na vrchol.
JEN RAJSKÝ SEN, IXb (Písk.Sasko), 26. 7. 1998, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán. Středem stěny (1. kruh) do díry (hodiny), zleva a vzhůru ke 2. kruh a 3. kruhu. Vlevo na hranu a tou přes 4. a 5. kruh k 6. kruhu. Vpravo na hranu a cestou 30 příhrazských sněhů.
BUNTE WAND, IXa (Písk.Sasko), 1978, Gert Uhner, F. Buttner. Z police pod stěnou šikmo vpravo ke kruhu, přímo ke 2. kruhu a šikmo vlevo (3. kruh) na podvrcholovou polici.
VYHNÁNÍ Z RÁJE, IXa (Písk.Sasko), 22. 7. 1990, Stanislav Šilhán stř. Petr Slanina(2). Stěnou vpravo od komína přes 3 kruhy ke 3. kruhu cesty Šunte Wand a tou na vrchol.
ÚDOLNÍ KOMÍN, VIIa (Písk.Sasko), 28. 5. 1928, Hans Heilmaier, Rudolf Hanke, Karl Schüler. Vnitřním komínem přes kruh, dále na jeho okraj ke 2. kruhu a spárou na podvrcholovou plošinu. Libovolně na vrchol.
ÚDOLNÍ SPÁRA, VIIIa (Písk.Sasko), 1961, Josef Čihula, Jiří Šimon. Podél trhlin asi 3 m vzhůru, přechod do pravé trhliny a tou do výklenku (jištění). Spárou na balkón a dále přes kruh na podvrcholovou plošinu. Libovolně na vrchol.
KROK OD RÁJE, VIIIb (Písk.Sasko), 22. 7. 1990, Petr Slanina(2) stř. Stanislav Šilhán. Nástup jako Údolní spára a pokračujeme trhlinou až na konec, výše stěnou k 1. kruhu. Vzhůru do římsy, traverz vlevo a na polici ke 2. kruhu. Vlevo na hranu a tou na plošinu.
Z RÁJE KROK, VIIIa (Písk.Sasko), 26. 7. 1998, Petr Slanina(2), Stanislav Šilhán. Stěnou ke kruhu, šikmo doleva ke 2. kruhu a vzhůru ke 2. kruhu cesty Krok od ráje.
6 KROMBHOLZOVA CESTA, VI (Písk.Sasko), 1961, Karel Krombholz. Od hrany po lávce šikmo vlevo na balkón a stěnou podél hrany k 1. kruhu. Dále 3 m přímo a traverz po římse vlevo do vhloubení ke 2. kruhu. Vlevo do žlábku, šikmo doprava k trhlině a tou. 1

Historické VK
RAJSKÁ VĚŽ, výstupy od roku 1957 do 1990 (17,8Mb).