region  Lužické hory
oblast  Ostatní sektory Lužických hor
sektor  Děvínské polesí - Hamr na Jezeře
DĚVÍNSKÁ VĚŽ
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou povoleny. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: Popis: Věž stojí na jihozápadním svahu pod vrcholem Hamerského Špičáku. Přístup: Po červené značce z Hamru do sedla pod Děvínem. Odtud necelých sto metrů po neznačeném hřebenu k jasně viditelné skále. (Ze sedla doleva přes vrchol Špičáku k věži). Příjezd: Autem se dá z Hamru jet po silnici směrem na Osečnou. V místě, kde doleva odbočuje zelená turistická značka podjedeme doprava most z potrubí a již horší silničkou do kopce na jakési náměstíčko. Nad námi vede turistická značka do sedla mezi Děvín a Hamerský Špičák. Na silničku je však vjezd zakázán. Až do sedla lze dojet na horském kole.
oblast: Ostatní sektory Lužických hor, sektor: Děvínské polesí - Hamr na Jezeře, skála: DĚVÍNSKÁ VĚŽ
Obr.1: , pkysa , vystaveno: 2010

Obr.2: , vystaveno: 2017

Obr.3: Děvínská věž - JV stěna (Hamr na Jezeře, foto: Z.Strnad, 8/2013), zstrnad , vystaveno: 2013

[a)] VĚTRNÁ, II (Písk.Sasko), 8. 3. 1992, Radek Mikuláš, Vladislav Strnad, Alena Mikulášová. Ze sedélka mezi masivem a věží členitým koutkem na vrchol. 1
[b)] NUDA VŠEDNÍCH DNÍ, IV (Písk.Sasko), 4. 4. 1995, Borek Metal, Ivo Lyžbicki. Stěnou vlevo od severovýchodní hrany (kruh) na vrchol.
[c)] LUSTR, IV (Písk.Sasko), 26. 3. 1994, Hasso Gantze, Volker Müller, Wolfgang Klose, Peter Jacob, Winfried Popelka. Středem východní stěny. 1
[d)] VEČERNÍ, VI (Písk.Sasko), 9. 9. 1999, Ondřej Hodousek, M. Potůček. Podél spárky asi tři metry od pravého okraje východní stěny na římsu a podél pravé údolní hrany na vrchol.
[e)] PRO OLINU, VIIb (Písk.Sasko), 4. 4. 1995, Borek Metal. Spárou čtyři metry vlevo od Lustru k 1. kruhu. Doleva k 2. kruhu a na vrchol.
[f)] HŘEBENOVKA, IV (Písk.Sasko), 24. 5. 1992, Radek Mikuláš, Vladislav Strnad. Z nejnižšího místa věže po jižním hřbetu přes tři výšvihy na vrchol.
[g)] ZÁPADNÍ, II (Písk.Sasko), 24. 5. 1992, Vladislav Strnad, Radek Mikuláš, Alena Mikulášová. Ze sedélka mezi masivem a věží vpravo traverzem do západní stěny a přes stupeň na vrchol.
[h] PENZISTOVA CESTA, VI (JPK), 19. 6. 2006, Jaroslav Voldřich, J. Štěpánová. Vpravo od údolní hrany podél spárky a přes převis na lavici. Při hraně vpravo na vrchol.
VARIANTA PLNÁ PENZE, VIIa (Písk.Sasko), 2007, Petr Hartig. nástup podél převislé spáry jako Penzistova Cesta, nad převisem šikmo vpravo lámavou stěnou k VK.
NUDA VŠEDNÍCH DNŮ, IV (Písk.Sasko), 4. 4. 1995, Borek Metal, I.Lyžbicki. Stěnou vlevo od severovýchodní hrany (kruh) na vrchol.