oblast  České Švýcarsko (NPČŠ)
sektor  Hřensko
STŘÍBRNÝ ROH
Na tuto skálu právě nyní platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.7. - 28.2. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP a předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
[a.] NÁHORNÍ CESTA, III (Písk.Sasko), 10. 9. 1905, Reinhold Greter, W. Löschner. Od SZ komíny do velkého skalního okna. Na V straně šikmou stěnou na lávku a doprava do výklenku. Krátce vzhůru na římsu a vlevo ke spáře. Spárou a komínem na balkón. Komínem mezi vrcholy doprava na balkón v údolní stěně a tou na vrchol.
[a1.] NÁHORNÍ CESTA - PŘÍMÁ VAR., IV (Písk.Sasko), 11. 8. 1968, Helmut Weigel, Heinz Weigel. Z komína obejdeme skalní okno vlevo a komínem na vrchol.
[b.] JIŽNÍ CESTA, IV (Písk.Sasko), 3. 4. 1977, Berndt Schmidt, S. Lipski, R. Graf. Jako Křemenová cesta krátce zářezem na balkón. Stěnou šikmo vpravo na lávku. Vlevo spárou do výklenku. Traverz vlevo do koutu Křemenové cesty a tou na vrchol.
[c.] KŘEMENOVÁ CESTA, IV (Písk.Sasko), 26. 5. 1968, Heinz Weigel, Jan Bílek. Žebrem v JV stěně, pak vlevo na římsu. Koutem na plošinu, šikmo doprava k výklenku a přes převis do spáry. Spárou a komínem, nahoře vlevo stěnou na předvrchol a jako Horská cesta na vrchol.
[d.] STŘÍBRNÁ CESTA, II (Písk.Sasko), 10. 9. 1905, Reinhold Greter, W. Löschner. Ze sedla skalního okna doprava přes řebra a komínem, nahoře vlevo dalším komínem na předvrchol a jako Horská cesta na vrchol.
[e.] STŘÍBRNÁ STĚNA, VIIa (Písk.Sasko), 27. 4. 1995, Manfred Vogel, Horst Heller. Asi 6m vpravo od velké skalní brány stěnou k 1. kruhu. Šikmo vlevo stěnou přes 2. kruh do spáry a tou na vrchol.
[e1.] KUS KLASIKY, VIIIc (Písk.Sasko), 12. 8. 2001, Carsten Höfer, Jürgen Höfer, Thomas Häntzschel. Jako Stříbrná stěna asi 8m vzhůru a vpravo stěnou přes 2 kruhy (stavěním) na vrchol.
[e2.] STŘÍBRNÁ STĚNA - PŘÍMÁ VAR., VIIIb (Písk.Sasko), 8. 4. 1996, Jürgen Höfer, Gert Friedrich. Jako Stříbrná stěna k 1. kruhu. Přímo stěnou přes převis (2 kruh) do spáry a tou na vrchol.
[f.] SBOHEM ZIMO, VIIa (Písk.Sasko), 27. 2. 1999, Jürgen Höfer, Uwe Friedrich. Ve spádnici výstupové spáry Stříbrné stěny přímo přes kruh ke 2. kruhu Stříbrné stěny a tou na vrchol.
[g.] NEÚSPĚŠNÁ KOZA, IXa (Písk.Sasko), 5. 4. 1996, Jürgen Höfer, Joachim Friedrich. Vpravo od velké skalní brány stěnou přes převis ke kruhu. Silně převislou spárou (2. kruh) ke 3. kruhu. Přes převis, stěnou 2 kruhy přímo na vrchol.
[h.] BALKÓNOVÁ CESTA, VIIb (Písk.Sasko), 7. 4. 1996, Manfred Vogel, Gottfried Hühnchen, Dieter Fahr, F. Jost, G. Anderssohn, Steffan Vogel, Falk Anderssohn. Z balkónu Jihovýchodní cesty vpravo stěnou přes kruh, výše spárou na vrchol.
1 [i.] VÝSTUPOVÁ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 7. 4. 1996, Manfred Vogel, Gottfried Hühnchen, F. Jost, H. Grille, G. Anderssohn, Falk Anderssohn, Steffan Vogel. Jako Jihovýchodní cesta spárou krátce vzhůru a stěnou šikmo vpravo přes kruh na vrchol.
[j.] KOMBINACE, VIIc (Písk.Sasko), 15. 2. 1997, Jürgen Höfer, G. Anderssohn. Vpravo od nástupu Jihovýchodní cesty stěnou přímo přes kruh ke kruhu Balkónové cesty. Tou na vrchol.
[k.] JIHOVÝCHODNÍ CESTA, III (Písk.Sasko), 10. 9. 1905, Reinhold Greter, W. Löschner. Ze skalního okna doleva na balkón, spárkou na římsu. Traverz doleva do komína a jako Náhorní cesta na vrchol.
[l.] LAURA, VIIIa (Písk.Sasko), 30. 4. 1987, Zbyněk Votoček, Michal Fišer. Ve středu V stěny přímo na balkón. Jako Jižní cesta na vrchol.
[m.] JIHOVÝCHODNÍ HRANA, VIIb (Písk.Sasko), 12. 9. 1981, Kurt Fischer, Hans-Joachim Scholz, M.Kleinert. Jako Jižní stěna na 1. balkón, dále stěnou vzhůru na 2. balkón (kruh). JV hranou přes 2. kruh na římsu. Jako Jihovýchodní cesta na vrchol.
[n.] JIŽNÍ STĚNA, VIIa (Písk.Sasko), 25. 5. 1922, Paul Gäpel, Kurt Freier, Rudolf Kobach, Albrecht Böhme. Koutem a spárou v J stěně k lávce. Traverz vlevo lávkou k JZ hraně (velký balvan). Při hraně několik metrů vzhůru a římsou zpět do středu stěny. Přes převisvý skalní výlom a řlabem na velký balkón. Spárkou na římsu a stěnou přímo na vrchol.
Poznámka:lámavé
[o.] SMRT PODLE POSLEDNÍ VŮLE, VIIIa (Písk.Sasko), 1. 5. 1987, Zbyněk Votoček, Michal Fišer. Asi 5m vlevo od nástupu Jižní stěny převislou stěnou (hodiny) přímo vzhůru na 1. balkón. Doleva na JZ hranu a tou nejprve vpravo, poté přímo na 2. balkón. Jako Jižní stěna na vrchol.
[p.] DENISA, VIIIb (Písk.Sasko), 17. 5. 1987, Zbyněk Votoček . Od paty stěny JZ hranou na balkón. Přes převis a vlevo od hrany převislou stěnou (kruh) na balkón v JZ hraně (velký blok). Jako cesta Smrt podle poslední vůle na vrchol.
[q.] JIHOZÁPADNÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), 1912, Karl Beier . Od JZ nebo S na terasu v Z stěně, koutem na další terasu, traverz doprava a stěnou (kruh). Spárou a komínem, výše Náhorní cestou na vrchol.
[q1.] JIHOZÁPADNÍ CESTA - PŘÍMÁ VAR., VIIIa (Písk.Sasko), 28. 4. 1987, Zbyněk Votoček . V linii kruhu od Jihozápadní cesty stěnou u malé spárové rýhy do díry (smyčka), dále na 2. balkón ke kruhu.
[r.] ZÁPADNÍ CESTA, VIIc (Písk.Sasko), 25. 4. 1999, Manfred Vogel, Gottfried Hühnchen, F. Jost. . Jako Jihozápadní cesta na balkón. Stěnou lehce šikmo vpravo přes 1. kruh ke 2. kruhu. Stěnou přes 2 kruhy do komína Jihozápadní cesty. Tou na vrchol.
[s.] HRANA NÁVRATŮ, VIIc (Písk.Sasko), 27. 4. 1987, Zbyněk Votoček, Michal Fišer. Jako Jihozápadní cesta koutem na 2. terasu. Zprava na SZ hranu, pak hranou přímo přes 2. malý balkónek a levou stranou převislé hrany na vedlejší vrchol.. Přepadem na vrchol.
[t.] ZÁPADNÍ LETCI, VIIc (Písk.Sasko), 3. 6. 1988, Zbyněk Votoček . Jako Jihozápadní cesta na 2. balkón. Traverz vlevo do středu S stěny a tou přes 2 kruhy na vrchol.
[u.] HORSKÁ CESTA, II (Písk.Sasko), 10. 9. 1905, Reinhold Greter, W. Löschner. Z masívu Stříbrné stěny JZ směrem přes předvrcholy na vrchol.