sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Šoulend
HORNÍ JESKYNNÍ VĚŽ
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Labské údolí, sektor: Labské údolí - pravý břeh, podsektor: Šoulend, skála: HORNÍ JESKYNNÍ VĚŽ
Obr.1: HORNÍ JESKYNNÍ VĚŽ (Labe - pravý břeh), foto: z aplikace White , vystaveno: 2017

[c.] LOUČENÍ, VI (Písk.Sasko), 29. 6. 1978, Zdeněk Kropáček, Jaroslav Houser. Od paty údolní stěny koutem a stěnou ke K. Podél spárek na římsu a u borovice doprava k patě pilíře. Z balvanu stěnou a hranou na pilíř (druhý převis obcházíme zprava). Stěnou šikmo doleva ke K „Expo 64“ a poněkud více vlevo než tato cesta na vrchol.
[b.] JIŽNÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), 26. 3. 1921, Emanuel Strubich, Wolfgang Edelmann. Od J komínem na pilíř v údolní stěně. (Postavením) na římsu, traverz doprava až na náhorní stranu kruhu a vpravo žlábkem na vrchol.
[b3.] PŘÍMÝ SMĚR - VAR.HORNÍ, VIIa (Písk.Sasko), 16. 6. 1989, Richard Litochleb(1), Petr Laštovička(2) . Od kruhu  „Jižní cesty“ přímo na vrchol.
ONSIGHT NEBO SMRT, IXb RP (Písk.Sasko), 20. 7. 2016, Tomáš Sobotka(1) stř. Robert Hes. Vlevo od cesty přímý směr položenou stěnou pod převis a jím přímo přes borhák do římsy a zleva přes převis na vrchol.
[b1.] PŘÍMÝ SMĚR, VIIIb (Písk.Sasko), 24. 8. 2002, Vladislav Nehasil, David Nehasil. Podél J hrany (hodiny) přes 2 kruhy k kruhu „Jižní cesty“. Jako „Horní varianta“ na vrchol.
RESPEKT, Xc RP (Písk.Sasko), 12. 6. 2008, Tomáš Sobotka(1) stř. David Obermann. V náhorní stěně přímo přes 2 borháky k kruhu  „Jižní cesty“ a přímo na vrchol. 1
[b2.] PŘÍMÝ SMĚR - VAR.DOLNÍ, VIIb (Písk.Sasko), 3. 4. 1965, Rudolf Zabilka, Milan Holub, Zdeněk Kropáček. Komínem „Staré cesty“ asi do poloviny, doleva k kruhu, jemným sokolíkem k hodinám a šikmo doleva do žlábku.
BÍLEJ HRAD, IXb (Písk.Sasko), 15. 4. 2018, Tomáš Sobotka(1) . V severní stěně ze spodního patra vpravo od komína obtížně středem severní stěny na pilíř a dále libovolně na vrchol.
[a.] STARÁ CESTA, II (Písk.Sasko), 1907, Max Kmetzsch . Komínem nebo spárou na pilíř u SV hrany. Překrok a hranou na vrchol.
NENÁROČNÁ VAR., VIIc (Písk.Sasko), 31. 8. 2013, Jindřich Sobotka(1), Tomáš Sobotka(1). vlevo od var. Pro náročné stěnou přímo na pilíř, výše St. Cestou
STARÁ CESTA - VARIANTA PRO NÁROČNÉ, VIIa (Písk.Sasko), 10. 9. 2006, Jaroslav Kukla, Štěpán Halama. (varianta Staré cesty) Z náhorní strany trhlinou a stěnou na pilíř. Jako Stará cesta na vrchol.
PIŽMOŇ LABSKÝ, VIIIb (Písk.Sasko), 29. 3. 2014, Tomáš Sobotka(1) stř. Andrej Chrastina stř. David Griger. Převislou SZ hranou přímo přes borhák výše starou cestou na vrchol.. 1
[d.] EXPO 64, VIIb (Písk.Sasko), 27. 9. 1964, Rudolf Zabilka, Milan Holub. V S stěně spárou a stěnou ke K, doleva na lištu a hladkou stěnou na vrchol.
VARIANTA EXPO 41, VIIIc (Písk.Sasko), 14. 6. 2018, Tomáš Sobotka(1) . Varianta Expo 41 od kruhu cesty Expo 64 přímo na vrchol.