sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Centrální část
MINARET - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP a předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
1 CHILL OUT, VIIIa (Písk.Sasko), 25. 8. 2012, Robert Hes, Jiří Chocholoušek, Josef Rakoncaj, Klára Valentová. Z údolí při nejnižší levé hraně z leva stěnkami a dále překrokem do hlavní stěny na polici a pří levé haně celkem přes 7 BH ke SBH. 1
[c.] ÚRYVKY Z KORÁNU, VIIc (Písk.Sasko), 29. 5. 1993, Petr Laštovička(2) , František Hochwalder. Levým komínem později vlevo pilířem přes 2 kruhy na vrchol.
1 VOLÁNÍ MUEZINA, IXa (Písk.Sasko), 2. 10. 2011, Konrad Schlenrich x Stefan Hille. Komínem c. „Úryvky koránu” ca. 6 m a doprava stěnou přes 3K, střechnu přelézáme zleva (4. kruh) a přímo stěnou, žebrem a na tření přes další 4K doleva vzhůru k 9. K (slaňák).
1 BLUES MÉHO ŽIVOTA, VIIIa (Písk.Sasko), 2012, Pavel Rýva, Zdeněk Hubka. Vpravo od levého údolního komína položenou stěnou podél tupý hrany, výše přes převis  vlevo od hrany přes 8 bh ke 3 kruhu Tatíčka Masaryka vlevo přes borhák ke slan. bh.
[b.] TATÍČEK MASARYK, VIIc (Písk.Sasko), 27. 10. 1989, Petr Laštovička(2) , Richard Litochleb(1). Nástup cestou „Nepovedená cesta" po 10 m šikmo vlevo do stěny ke 1. kruhu přes převis 2. kruh spárou u hrany ke 3 kruhu na vrchol.
2 TRANSATLANTICA, VIIIc (Písk.Sasko), 17. 8. 2019, Pavel Rýva stř. Zdeněk Faltys . Středem údolní stěny 4 bh a šíkmo vpravo (kříží Nepovedenou cestu) do hrany 5 bh ke kruhu od cesty Nepovedená cesta stěnou bh do vodorvné poruchy a stěnou podél hrany bh pod převis bh stěnou ke zleva ke slan. bh.
[a.] NEPOVEDENÁ CESTA, VI (Písk.Sasko), 5. 5. 1983, Miroslav Michlík, Pavel Weingartl. Nástup v pravé části stěny komínem 10m, pak šikmo vlevo do stěny a tou doprava podél hrany ke K. Po hraně do římsy, traverz doleva k blokům. Po nich a soustavou spár na vrchol.
3 JARO V PRUTU, VI (Písk.Sasko), 1. 5. 2009, Pavel Rýva x Petr Livonec x Karel Jarchovský. Pilířem vpravo od Nepovedené cesty přes 4 borháky ke slaňovacímu borháku.
Z důvodů vyčerpání možností vytyčení nových logických linií jsou z rozhodnutí OVK Labské pískovce další prvovýstupy na tu to skálu podmíněny přechozím souhlasem správcem skal.
(Jan Pleticha / 31.03.2012 10:28:54)