sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Centrální část
TRŮN
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou zákázány. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
[a1.] STARÁ CESTA - VAR.PROTI PROUDU, VIIa (Písk.Sasko), 9. 7. 1977, Jaroslav Houser, Zdeněk Hubka. Z údolní strany vlevo spárou do komína mezi věží a masivem.
TRŮNY BOHŮ, IXc RP (Písk.Sasko), 10. 5. 2014, Tomáš Sobotka(1), Jiří Chocholoušek. Cestou „Proti proudu“ výše k 5. a 6 BH cesty“Korunovace“ do komína. Z něho stěnou přímo přes 2 borháky do „Staré cesty“ a tou na vrchol:
[k1.] KORUNOVACE, IXc (Písk.Sasko), 14. 10. 2001, Pavel Černý(2) stř. Richard Litochleb(1). Vlevo od cesty „Kouzelník Žito“ podél hrany přes 6 borháků pod převis, přes něj (7. BH) a doleva za hranu k 8. BH. Podél hrany přes 2 borháky k poslednímu BH cesty „Kouzelník Žito“.
1 [k.] KOUZELNÍK ŽITO, Xb (Písk.Sasko), 9. 1997, Pavel Černý(2) stř. Martin Červenka stř. Richard Litochleb(1). V levé části údolní stěny přes 7 borháků pod převis (zde možnost slanit -RP VIIIc), přes něj a přes dalších 7BH na balkón „Staré cesty“. Tou na vrchol.
[j.] POSLEDNÍ RELIKVIE, Xb (Písk.Sasko), 10. 6. 1990, Jindřich Hudeček. Středem údolní stěny přes 2 borháky a 3K, pak mírně vpravo přes převis k borháku a šikmo vlevo (borhák), později přímo přes 1K a 3BH.
1 [j1.] TAJNÁ CHODBA, IXb (Písk.Sasko), 23. 9. 2001, Pavel Černý(2) stř. Richard Litochleb(1). Cestou „Poslední relikvie“ 3m nad BH nad převisem. Šikmo doprava spárou k borháku. Zprava na balkón (borhák) a stěnou přes 3 borhákydo velké římsy. Vpravo „Údolní cestou“ n. v.
[i.] NÁVRAT KRÁLE, Xa (Písk.Sasko), 28. 8. 1993, Richard Litochleb(1). V pravé části údolní stěny přes 2 borháky a K do mělkého kouta. Tím (2BH) a vpravo stěnou přes 4 borháky ke 2. K „Údolní cesty“.
1 [h.] ČISTIČ VIKTOR, IXb (Písk.Sasko), 1993, Pravou údolní hranou přes 2 borháky ke slaňovacímu borháku.
KOMBINACE, IXc RP (Písk.Sasko), Od 3. bh cesty Čističe Viktora  vlevo k 7 bh cesty Návrat krále ke slan. bh.
[g1.] GAME OVER, Xb (Písk.Sasko), 9. 7. 2002, Středem V stěny přes 3 borhákyk 1. kruhu„Údolní cesty“.
TRON LEGACY, IXc RP (Písk.Sasko), 24. 9. 2014, Chris-Jan Stiller, Konrad Schlenkrich. Vpravo od „Game over“ hranou přes  5BH k borháku od „Bemalte Clowns“. Tou na balkón (strom) a stěnou (2BH) ke slaňáku..
[g.] ÚDOLNÍ CESTA, VIIc (Písk.Sasko), 21. 6. 1970, Karel Bělina, Josef Kozlík, Zdeněk Hubka. Od J rozporovým komínem mezi věží a masivem několik metrů vzhůru, pak traverz J stěnou doleva pod velký převis k 1. K. Traverz doleva až do údolní stěny a tou na balkón. Převislým sokolíkem a přes převis na kazatelnu (2. kruh), pak převislou širokou spárou na balkón. Stěnou ke K „Staré cesty“ a tou na vrchol. 1
GAME, Xb (Písk.Sasko), 4. 4. 2014, Tomáš Sobotka(1) stř. Andrej Chrastina. Cestou Game over k 1.K Údolní cesty. Přes převis a 2 borháky do trhliny (jištění), dále stěnou přes K Staré cesty.
[f1.] POČMÁRANÝ ŠAŠCI, VIIc (Písk.Sasko), 28. 9. 2002, Pavel Bechyně, Pavel Henke. Od K „Jihovýchodní cesty“ traverz doleva na hranu a tou přes 2 borháky na vrchol.
[f2.] KRÁLŮV OCHUTNÁVAČ, IXa (Písk.Sasko), 29. 9. 2002, Pavel Henke, Pavel Bechyně. Od K „Jihovýchodní cesty“ traverz doleva do J stěny a tou přes 3 borhákyna polici. „Jihovýchodní cestou“ na vrchol.
[f3.] OSLÍ UŠI, VIIc (Písk.Sasko), 29. 9. 2002, Pavel Bechyně, Pavel Henke. Od 1. BH cesty „Králův ochutnávač“ doleva ke hraně a při ní přes borhák na polici. „Jihovýchodní cestou“ n. v.
Poznámka:nejištěno
[f.] JIHOVÝCHODNÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), 18. 11. 1956, Jaroslav Mlezák, René Torn. Od J mezi věží a masivem asi 12m vzhůru, pak rozporem doleva ke spáře a tou (kruh), později komínem na lávku v J stěně. Stěnou nejprve vpravo, pak doleva do údolní stěny ke K „Staré cesty“ a tou na vrchol.
[c.] SEVEROVÝCHODNÍ HRANA, VIIb (Písk.Sasko), 17. 8. 1958, Jaroslav Budín, Jan Kolínko. Jako „Sen o žluté růži“ na římsu. Stěnou na balkón, pak hranou a spárou na vrchol.
[b.] ŽLUTÁ RŮŽE (SEN O ŽLUTÉ RŮŽI), VIIb (Písk.Sasko), 8. 10. 1967, Václav Širl, Zdeněk Hubka. Jako „Stará cesta“ do komína a tím až na jeho konec na římsu. Doprava ke slaňovacímu K a stěnou (2. kruh) přímo na vrchol.
[a.] STARÁ CESTA, VI (Písk.Sasko), 8. 1930, Willy Lohse, A. Gärtner, K. Bitsch. Od J do strže mezi věží a masivem. Komínem v masivu na plošinu pod S stěnou. Komínem mezi věží a masivem na římsu (hodiny), traverz doprava a spárami na balkón na SZ hraně. Údolní stěnou ke K a vlevo hranou na vrchol.
[a2.] STARÁ CESTA - VAR.(HORNÍ), VI (Písk.Sasko), 28. 8. 1965, Heinz Weigel. Asi 5m pod K traverz doleva za hranu a S stěnou na vrchol.
AUGUSTINIÁNSKÝ SKLEP, IXc (Písk.Sasko), 25. 10. 2015, Robert Hes stř. Vladislav Nehasil. Starou cestou do strže na nejvyšší místo pod náhorní hranu. Zprava do koutku (1. kruh), jím šikmo vpravo k římse (hodiny) a traverz vlevo k náhorní hraně ke 2. kruhu. Stěnou podél hrany přes 2 kruhy, výše šikmo vlevo k 5. kruhu. Přímo stěnou k 6. kruhu a dále na vrchol.
[d.] SKOK 2/II, Přeskok 2 (Písk.Sasko), 16. 9. 1954, Ladislav Ryska, Karel Krombholz. Z masivu sestup na římsu a přeskok na vrchol.
Poznámka:Dolez II
SEDMIMÍLOVÝ KROK, VIIa (Písk.Sasko), 18. 10. 1998, Hasso Gantze, H. John, Frank Fünfstück, Bernd Grimmer, H. Miller, V. Wiegleb, V. Miller. Jako „Skok“ sestup na římsu a dále sestup do lišty. Široký překrok a SV hranou na vrchol.
[e.] VELKÝ SKOK 3, Přeskok 3 (Písk.Sasko), 20. 10. 1974, Heinz Weigel. Z masivu přeskok na vrchol.
[l.] VZDUŠNÝ TRAVERZ, VIIb (Písk.Sasko), 28. 7. 1983, Václav Sojka. Jako „Stará cesta“ do 1. římsy a traverz doprava celou S a údolní stěnou na balkón „Údolní cesty“ a tou na vrchol.
Od 17.8. 2011 zákaz nových prvovýstupů zdůvodu uchování linií cest. Oznámení správců Pravého a Levého břehu v Labském údolí 17.8. 2011