sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Centrální část
BALDACHÝN - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou zákázány. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Labské údolí, sektor: Labské údolí - pravý břeh, podsektor: Centrální část, skála: BALDACHÝN - M
Obr.1: BALDACHÝN - M (Labské údolí - pravý břeh), foto: z aplikace Black , vystaveno: 2017

KRASOHLED, VIIIc (Písk.Sasko), 29. 4. 2016, Pavel Henke x Tomáš  Sobotka. V SZ stěně stěnou přímo přes borhák a balkon na vrchol.
[k.] LEVÁ CESTA, V (Písk.Sasko), 16. 5. 1986, Miroslav Michlík, Petr Laštovička(1) . U levé hrany masivu koutovými spárami až k volným blokům a soustavou spár přímo na vrchol.
1 REST DAY, VIIa (Písk.Sasko), 2009, Pavel Rýva, Petr Livonec. Levou hranou (4BH) a šikmo doprava stěnou k 5. borhák cesty „Domácí sekaná“. Vlevo spárou k 6. BH a vzhůru ke slaňovacímu borháku.
1 DOMÁCÍ SEKANÁ, VIIIa RP (Písk.Sasko), 2009, Pavel Rýva stř. Petr Livonec. Vlevo od „Tlačenky na útěku“ přes 8 borháků ke slaňovacímu borháku.
2 [h1.] TLAČENKA NA ÚTĚKU, VIIIa (Písk.Sasko), 27. 7. 2002, Petr Laštovička(2) x František Hochwalder. Levou částí stěny přes 5 borháků do police. Podél spáry a hrany přes 2 borháky na vrchol.
[j.] AMERICKÁ DÉLKA, VIIb (Písk.Sasko), 12. 5. 1986, Miroslav Michlík, Petr Laštovička(1) . Jako „Matějská pouť“ lehkým terénem pod úzký komín, traverz asi 4m doleva a stěnou ke spáře. Tou asi 25m vzhůru až k malému převisu a vpravo spárkou a stěnou vzhůru do kouta, jím na stanoviště (od nástupu 50m). Lehce na vrchol. 1
[i.] MATĚJSKÁ POUŤ, VIIb (Písk.Sasko), 10. 3. 1983, Miroslav Michlík, Petr Laštovička(1) . V levé části stěny úzkým komínem a koutovou spárou na terasu (stanoviště). Roklí n. v.
[h2.] TLAČENKA NA ÚTĚKU - VAR., VIIc (Písk.Sasko), 25. 6. 1998, Zbyněk Homola, Jindřich Švihnos. Od 2. kruhu cesty Ať se práší za kočárem doleva přes převis a po hraně na vrchol.
RYBIČKOVO PADESÁT, IXc (Písk.Sasko), Xa RP (Písk.Sasko), 7. 9. 2002, Jiří Slavík stř. Petr Slanina(2). Od nástupu cesty „Matějská pouť“ šikmo doprava k 1. K. Stěnou přes 6K na vrchol.
ROADRUNNER, IXc RP (Písk.Sasko), 18. 4. 2014, Konrad Schlenkrich stř. Chris-Jan Stiller. Vpravo od „Rybičkova 50“ stěnou 6BH k 5. K a vlevo BH ke slaňáku.
[h.] AŤ SE PRÁŠÍ ZA KOČÁREM, VIIc (Písk.Sasko), 25. 2. 1990, Petr Hejtmánek. Z odštípnutého bloku jemným sokolíkem na konec a šikmo vlevo k 1. K. Stěnou k sokolíku a jím pod převis (2. kruh). Doprava přes převis, stěnkou k zářezu a jím vlevo na hranu. Stěnou při hraně na vrchol.
VARIANTA K AŤ SE PRÁŠÍ ZA KOČÁREM, VIIc (Písk.Sasko), 25. 6. 1998, Zbyněk Homola, Jindřich Švihnos. Od 2. K cesty „Ať se práší za kočárem“ doleva přes převis a po hraně na vrchol.
[e2.] SOKOLÍK - VARIANTA SLEPÝCH, VIIc (Písk.Sasko), 30. 5. 1987, Jan Paul, Richard Litochleb(1). Z odštípnutého bloku přímo vzhůru jemným sokolíkem, traverz asi 3m vpravo a stěnou přímo ke 2. K.
[e1.] SOKOLÍK - VAR., VIIb (Písk.Sasko), Miroslav Michlík, Petr Laštovička(1) . Z odštípnutého bloku šikmo doprava stěnou k 1. K
POSEDLOST, IXc (Písk.Sasko), 17. 11. 2012, Tomáš Sobotka(1) stř. Robert Hes. Na levo od kočkolapu z předskalí stěnou k 1K a 2BH-y na polici ke 3BH, boulder stěnou ke 4BH a dále „zprava“ u hrany k 5BH a stěnou přes 2 borháky k SBH. cca 45 - 50m, kolmá. Dokončený projekt.
Poznámka:U 5. bh zprava (s použitím hrany).
1 [g.] KOČKOLAP, IXa (Písk.Sasko), 23. 4. 1998, Jindřich Švihnos, Zbyněk Homola, Vladislav Nehasil. Cestou „Telegraph Road“ k 1. kruhu„Sokolíku“ a dále po hraně (3 kruhy) k borháku cesty „Telegraph Road“ (slanění).
2 [f.] TELEGRAPH ROAD, VIIc (Písk.Sasko), 19. 6. 1990, Petr Laštovička(2) , Richard Litochleb(1). Vlevo od „Souběžného komína“ stěnou přes borhák a K k 1. kruhu„Sokolíku“. Stěnou šikmo vpravo 2. K a přímo přes 2 kruhy do římsy (hodiny). Vlevo přes převis (borhák), stěnou a spárkou na vrchol.
2 VZPOURA POŠTOVNÍCH HOLUBŮ, VIIc (Písk.Sasko), 26. 4. 2014, Jens Manka, Anne Jungowitz. Asi 3 m vlevo od cesty Souběžnýho komína přes borhák, kruh, bh ke 3 kruhu od cesty Telegraph Road jí přes 2 kruhy do římsy a vzhůru přes kruh do trhlin ke slan, bh.
1 [e.] SOKOLÍK, VIIa (Písk.Sasko), 1974, Miroslav Štross, Heinz Skopec. Jako „Souběžný komín“ asi 15m a traverz doleva k 1. K. Traverz 3m vlevo a koutem přes 2. K na terasu, z ní roklí (vrcholová kniha) na vrchol. 1 1
[d.] SOUBĚŽNÝ KOMÍN, V (Písk.Sasko), 16. 5. 1986, Miroslav Michlík, Petr Laštovička(1) . Levým z obou souběžných komínů přímo na vrchol.
PRAVÝ KOMÍN, V (Písk.Sasko), V pravé části masívu komínem na temeno.
[c.] S VĚTREM V ZÁDECH, VIIc (Písk.Sasko), 2. 5. 1998, Jindřich Švihnos, Tomáš Hovorka. „Pravým komínem“ (ve spádnici Z hrany) a stěnou ke K. Podél hrany přes 3K na vrchol.
OSPALEC, VIIIb (Písk.Sasko), 6. 9. 2020, Jens Manka, Anne Jungowitz. Nástup vpravo od cesty Pravý komín stěnou šikmo do leva přes 7 Bh ke 3 kruhu cesty S větrem v zádech a tou na vrchol.
1 ŠEPOT POSTELE, VIIIc RP (Písk.Sasko), 23. 6. 2013, Jens Manka, Anne Jungowitz. Vlevo od Nočního života stěnou přes 2 borháky ke 2. K cesty Sladké sny a přes další 3 borháky k 5. K Sladkých snů. Jimi ke slaňovacímu K (5. K Nočního života).
SLADKÉ SNY, VIIIb (Písk.Sasko), 29. 4. 2004, Jan Paul stř. Vladislav Nehasil. Jako „Noční život“  k 1. K. Stěnou šikmo vlevo (2. kruh) k sokolíku a jím na konec ke 3. kruhu. Stěnou přímo přes 2 kruhy k 5. K cesty „Noční život“. Tou na vrchol.
NOČNÍ ŽIVOT, VIIIa (Písk.Sasko), 18. 7. 2003, Vladislav Nehasil stř. Jan Paul. Stěnou (kruh) k 1. kruhu„Cesty do postele“. Vlevo stěnou (kruh), výše vpravo při hraně ke 2. K „Cesty do postele“. Šikmo vlevo a při hraně (kruh) na vrchol.
ŠEPOT PEŘIN, VIIIc (Písk.Sasko), 23. 6. 2013, Jens Manka, Anne Jungowitz. Nalevo od cesty „Noční život“ stěnou přes 2 borháky ke 2. K cesty „Sladké sny“ a přes další 3BH k 5. K cesty „Sladké sny“. Tou ke slaňovacímu K (5. K cesty „Noční život“).
1 BED & BREAKFAST, VIIIb (Písk.Sasko), 21. 4. 2019, Chris-Jan Stiller, Cornelia Ley . Cestou do postele ke stromku a dále na patest. Vpravo stěnou přes 3 bh do kouta. Na konci kouta vpravo stěnou přes 4 bh ke slaň. bh.
POLŠTÁŘOMLUVA, VIIIc (Písk.Sasko), 23. 6. 2013, Jens Manka, Anne Jungowitz. Vlevo od “Nočního života” stěnou (2BH) ke 2.K. “Sladkých Snů” a dále přes 3 borhákyk 5.K. “Sladkých Snů”. Tou ke slaňáku. (5. K. “Nočního života”).
[b.] CESTA DO POSTELE, VIIc (Písk.Sasko), 10. 5. 1987, Slavoj Hokr, Martin Mráz. Nástup na pravé tupé hraně stěny. Hranou a stěnou mírně doleva vzhůru až na nejvyšší římsu k 1. K. Stěnou vzhůru a doprava do žlábku, z jeho konce doleva na plošinu ke 2. K. Koutem na vrchol.
SLAMĚNÝ MATRACE DIREKT, VIIIc (Písk.Sasko), 21. 4. 2019, Chris-Jan Stiller, Cornelia Ley . Od 2. kruhu cesty Slaměný matrace přímo přes borhák ke 4. kruhu Slamění matrace.
[a.] SLAMĚNÝ MATRACE, VIIIb (Písk.Sasko), 22. 8. 1996, Stanislav Lukavský(1), Petr Slanina(2). Vpravo od „Cesty do postele“ stěnou (kruh) přes díru ke 2. K. Traverz vpravo a stěnou ke 3. kruhu. Traverz vlevo a stěnou ke 4. K. Stěnou mírně vpravo přes díry a vzhůru k 5. K. Stěnou a podél trhlin do římsy a stěnou (6. kruh) do zářezu a na vrchol.
1 PÁR MINUT PRO BAKYHO, VIIIb (Písk.Sasko), 25. 4. 2014, Pavel Rýva, Petr Livonec. V pravé části masivu vlevo od ubíhajícího koutu stěnou 2 borháky spárkou 3BH a stěnou přes 5 borháků a hodiny na balkon k sl. BH.
Poznámka:Vzpomínka na Aleše Bakeše.
HAPPY HOUR, VI (Písk.Sasko), 25. 4. 2014, Pavel Rýva stř. Petr Livonec. Zcela vpravo hranou 3 borháky na polici 4. BH šikmo vpravo a hranou přes 2 borháky výše pilířkem sl. BH.