sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Naděje
MNICH
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Labské údolí, sektor: Labské údolí - pravý břeh, podsektor: Naděje, skála: MNICH
Obr.1: MNICH (Labe - pravý břeh), foto: z aplikace White , vystaveno: 2017

VATYKÁN, VIIIc (Písk.Sasko), 6. 7. 2019, Vladislav Nehasil x Robert Hes x Jiří Chocholoušek. Vlevo v údolní Z stěně podél hrany přes 2 borháky pod střechovitý převis ke 3. BH. Mírně zprava přes převis ke 4. borháku a vzhůru na balkon (stanoviště). Železitou stěnou k talířům, doleva k 5. borhák a přímo vzhůru na velkou terasu (stanoviště). Společně s cestou Mnichova zpověď středem stěny přes 2 kruhy na vrchol.
[f.] KLÁŠTERNÍ TAJEMSTVÍ, VIIa (Písk.Sasko), 22. 5. 1971, Milan Přibyl(1), Karel Blažek(1), Eduard Puncman. Od S komínem mezi věží a masivem (dole jako „Údolní cesta“) až k začátku spáry ve V stěně. Přepad a spárou ke K. Přes převis na kazatelnu a údolní stěnou ke K „Údolní cesty“. Tou na vrchol.
ZTRACENÝ RÁJ, IXa (Písk.Sasko), 6. 4. 2016, Konrad Schlenkrich stř. Jens Manka. ​Od​ ​3. ​​bh​ cesty ​"Jak v nebi tak na zemi" ​vlevo převislou stěnou přes 4 borháky ​k​e​ slaň. bh​ cesty​ "Jak v nebi tak na zemi"
JAK V NEBI, TAK NA ZEMI, VIIIc (Písk.Sasko), 6. 4. 2016, Konrad Schlenkrich stř. Jens Manka. Vpravo od nástupu ​údolní cesty, stěnou a po hraně přes 6 bh k slaň. bh.
[e.] ÚDOLNÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), 31. 5. 1926, Rudolf Hanke, J. Dörfel, A. Guth, F. Ellmerich. Od S komínem mezi věží a masivem na římsu, po ní traverz doprava a spárou přes vklíněný balvan na lávku. Doprava na volný balvan a stěnou (nebo vpravo spárou) na zarostlou plošinku. Doleva stěnou na velký balkón a stěnou šikmo doleva na SV hranu, tou ke K. (Postavením) vpravo do spáry a tou na vrchol. 1
1 [d.] NOVÁ ÚDOLNÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), 29. 6. 1957, Heinz Weigel, Helmut Weigel, Radomír Kotala, Stanislav Papež. Uprostřed S stěny přes dva stupně na římsu a přes vklíněný balvan na lávku. Vlevo spárou, pak sokolíkem na velký balkón „Údolní cesty“. Doprava do  Z stěny, tam koutem ke K. (Postavením) stěnou na vrchol.
Poznámka:RP VIIIa
[d1.] NOVÁ ÚDOLNÍ CESTA - VAR., VIIa (Písk.Sasko), 1960, Jaromír Rada, P. Baudiš. Z velkého balkónu středem stěny, pak traverz doprava ke K.
[c.] MNICHOVA ZPOVĚĎ, VIIc (Písk.Sasko), 30. 8. 1974, Miroslav Štross - Heinz Skopec. Vpravo od nástupu „Údolní cesty“ postavením do stěny a spárou, hranou a zářezem na balkón  s viklanem. Stěnou k 1. K, doleva a stěnou na velký balkón „Údolní cesty“. Jako „Varianta Nové údolní cesty“ stěnou vzhůru a dále ke 2. K a 3. K. Převislou spárou k římse a vlevo spárkou na vrchol.
[e1.] ÚDOLNÍ CESTA - VAR., VIIa (Písk.Sasko), 29. 5. 1982, Dáša Kropáčková - Zdeněk Kropáček. V Z stěně (kruh) k převisu. Zleva nad převis a komínem na balkón.
...LÁSKÁM VAŠIM..., VIIc RP (Písk.Sasko), 3. 11. 2015, Robert Hes, Jiří Chocholoušek. Z údolní strany z balkonu nalevo od cesty Mešní víno stěnou, zčásti při hraně,  přes 4 borháky a slaňák na velký balkon Údolní cesty. Libovolně na vrchol.
MEŠNÍ VÍNO, VIIb (Písk.Sasko), 1. 4. 2004, Vladislav Nehasil stř. Jan Paul. Středem Z stěny přes 2 kruhy na balkón. Koutem „Nové údolní cesty“ ke K. Tou bez stavění na vrchol.
1 [b.] JIHOZÁPADNÍ CESTA, IV (Písk.Sasko), 1923, . „Starou cestou“ na římsu, traverz šikmo doleva na hranu a tou na vrchol.
Poznámka:špatně jištěno
1 [a.] STARÁ CESTA, II (Písk.Sasko), 1907, Max Kmetzsch. V náhorní stěně žebrem na římsu, doprava do spáry a tou na vrchol.
[g.] JIHOVÝCHODNÍ HRANA, IV (Písk.Sasko), 13. 3. 1921, Henry Kunert. Asi 5m vpravo od „Staré cesty“ stěnou na římsu, traverz doprava za hranu a přes převis na vrchol.
Datum: Slaňák Hrazdiča: Krabice: Tyčka: Kniha: Popsání: Dobírák: Zapsal:
25.07.2011 k výměně není kociani
Historické VK
MNICH, výstupy od roku do (2,5Mb).
MNICH, výstupy od roku do (20,1Mb).
MNICH, výstupy od roku do (23,8Mb).
Slanák na věž Mnich je ještě vyhovující zatím výměna neproběhne 29.7. 2011
(Jeník Pleticha / 29.07.2011 12:50:33)