sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Katedrální stěny
KAZATEL - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
MEDOJEDÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), 10. 10. 2015, Robert Hes, Kryštof Hes, Václav Hes, M. Drapala. Nalevo od cesty „Wau wau“ koutem, spárou přes 2 borháky a dále při hraněpřes borhák ke slanění (SBH).
5 WAU WAU, VIIb (Písk.Sasko), 25. 10. 2008, Peter Kohbach, Günter Teich, V.Krause, Dieter Rülker, E.Klinger, U.Striecks, M.Göhler. U levé hrany stěnou přes 7K na malý balkón. Sokolíkem na hranu (8. K) a stěnou přes 9. K mírně šikmo doprava na vrchol. 1
OTČENÁŠ, VIIa (Písk.Sasko), 5. 8. 2004, Jan Paul stř. Vladislav Nehasil. Vlevo od cesty „Slova Boží“ šikmo vpravo ubíhající spárou, výše stěnou na širokou polici (stanoviště). Koutem na vrchol.
2 NEDĚLNÍ PROSLOV, VIIIb (Písk.Sasko), 7. 7. 2013, Chris-Jan Stiller stř. Jens Lauke stř. Robert Hohlfeld. Vlevo od c. “Slova Boží” stěnou mírně doprava 7BH, Doleva k balkónu a doprava hranou a převislým koutem přes 4 borháky k žebru c. “Slova Boží” a spárou ke slaňáku.
SLOVA BOŽÍ, VIIIa (Písk.Sasko), 16. 7. 2004, Vladislav Nehasil, David Nehasil. Vlevo od cesty „Pandořina skříňka“ výlomem, výše spárou až na konec a stěnou ke K. Převislou stěnou, výše vlevo sokolíkem a spárou na vrchol.
BLACK BOX, X (JPK), 28. 9. 2011, Jiří Chocholoušek stř. Tomáš Sobotka(1) stř. Thomas Küntscher, Robert Hes, Ladislav Skobla. Napravo od zářezu cesty Slovo boží stěnou  přes 14 bh ke slan. bh.
[c.] PANDOŘINA SKŘÍŇKA, IXc (Písk.Sasko), 13. 6. 1989, Petr Laštovička(2), Pavel Černý(2). Spárou ve středu stěny (borhák) později stěnou k 1. K. Stěnou přes 2 kruhy a BH pod převis ke 4. K přes převis (borhák) k 5. K a vlevo (hodiny) ke spáře. Tou na vrchol.
PANDOŘÍ VARIANTA, IXc (JPK), 3. 10. 2009, Jiří Chocholoušek . Od 7. kruhu cesty Dachau Blues (v římse nad tupou hranou) vlevo pod převis ke kruhu Pandořiny skříňky, jako Pandořina skříňka přes převis k dalšímu kruhu a mírně vpravo do sokolíkového žebra originálu Dachau blues (předposlední kruh). (Dostatečně prodloužit kruh Pandořiny skříňky pod převisem! Pozor na 2 volné lupeny u posl. K Pandořiny skříňky!)
Poznámka:Klasifikace IXc RP je návrh, možná IXb - ?? Čas ukáže.
DACHAU BLUES, IXb (Písk.Sasko), IXc RP (Písk.Sasko), 23. 9. 2009, Ladislav Skobla stř. Jiří Chocholoušek, Michal Kazda, Alice Chocholoušková. Trhlinkou cesty Pandořina skříňka  borhák, smyčky až na konec a vpravo stěnou ke kruhu. Vzhůru (2 kruhy) a tupou hranou (2 borháky) do římsy (kruh). Lehce zleva vzhůru a vpravo do spáry cesty Ranní mše. Tou přes převis (smyce) a asi 4m nad něj. Vlevo do sokolíkového žebra (kruh) a stěnou vzhůru (kruh), nakonec mírně vlevo na vrchol ke slaňáku.
Poznámka:Navrhovaná klasifikace může být upravena na základě připomínek přelezců (asi AF, je to v podstatě 1 bouldr, RP zas tak moc nehraje roli).
[b.] RANNÍ MŠE, VIIa (Písk.Sasko), 26. 8. 1982, Miroslav Michlík, Petr Laštovička(1). Velkým koutem na balkón (stanoviště). Dále vlevo spárou přes převis a spárou na vrchol.
SLUŠNÁ, ALE NEZDÁ SE, IXa (Písk.Sasko), 4. 10. 2020, Jiří Chocholoušek stř. Dalibor Skácel stř. Robert Hes. V pravé části údolní stěny vzhůru k dolnímu koutu cesty Rentgén a tím na konec. Vlevo při hraně (1. borhák) na polici (2. borhák). Výrazným koutem (3. BH), podél trhliny (4. BH) a zářezem na balkon cesty Ranní mše. Vpravo (5. borhák, od něj zprava) vzhůru do římsy a středem stěny (3 borháky) ke slanění. (Dolní část cesty až na balkon cesty Ranní mše cca VIIc. ) 1 1
[a.] RENTGÉN, VIIc (Písk.Sasko), 30. 6. 1984, Miroslav Michlík, Rostislav Sedliský, Jan Pospíšil, Jiří Kašák. Nástup na pravé hraně. Stěnou šikmo vlevo do kouta, kterým až na konec, traverz doprava na plošinku (stanoviště). Koutovou spárou pod převis, sokolíkem pod další převis a vlevo k 1. K. Stěnou 3m vzhůru, traverz doprava na hranu a po ní na kazatelnu ke 2. K. (Postavením) a hranou na vrchol.
MORALAPOSTEL, VIIIc (Písk.Sasko), 1. 6. 2019, Chris-Jan Stiller stř. Torsten Krug. Vpravo od cesty "Rentgen" koutem k předskalí (cca 25m) hranou a stěnou přes 7 borháků ke slaň. bh.
1 NEMORÁLNÍ NABÍDKA, VIIa (Písk.Sasko), 24. 10. 2021, Robert Hohlfeld stř. Chris Jan Stiller. Vpravo od cesty Morální apoštol koutem a vpravo stěnou (6BH) na balkon (stanoviště) Vpravo stěnou (7BH) ke slanění.
1 MOM´S ROUTE 66, VIIIc RP (Písk.Sasko), 27. 6. 2012, Robert Hes, Václav Hes. Vlevo od Katedrály koutem přes 2 borháky na terasu a dále stěnou při pravé hraně přes 5 borháků ke slaňáku.
DADS VARIANTE, VIIIc (Písk.Sasko), 26. 9. 2018, Torsten Krug, Thomas Küntscher. od 1 BH Mom's Route 66  vpravo stěnou přes 3 borhákyke slanění Mom's Route 66
DRSNÝ SPASITEL, VIIc (Písk.Sasko), 2. 11. 2014, Petr Laštovička jun. stř. Richard Litochleb, A.Pekař. Rechts vom RECHTEN WINKEL über 5BH zu Abs.(6.BH). Kante über 5BH zur AÖ.
Poznámka:11 kruhů
SPASITEL, V (Písk.Sasko), 2. 11. 2014, Richard Litochleb, A.Pekař, P.Laštovička jun.. Nur bis zum Abs.(6.BH).
Poznámka:5 kruhů
KING KONG BALLS, VIIIb (Písk.Sasko), 9. 7. 2019, Robert Hes stř. Vladislav Nehasil, Roman Dobeš, R.Hůlka. Vom Abs.(6.BH) von links zu BH, Riss über Üh. und Wand gerade über 2BH zA.