sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Katedrální stěny
KORMIDELNÍK - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP a předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
[k.] APRÍLOVÉ DÍTĚ, V (Písk.Sasko), 12. 4. 1998, Stanislav Lukavský(1), Eva Skaláková, Aleš Skalák. Spárou vlevo od cesty „Malá ryba“ na vrchol.
NEZNÁMÉ PROUDY, VIIIb RP (Písk.Sasko), 2015, Robert Hes stř. Vladislav Nehasil. Vlevo od spáry cesty Aprílové dítě stěnou přes 4 borháky ke slanění.
KAPITÁN HÁČEK, IXb RP (Písk.Sasko), 12. 8. 2014, Filip Hebelka stř. Miroslav Sameš, F.Rys. Nástup vpravo od cesty „Malá ryba“ podél tupé hrany přes 2 borháky do stěny a tou přímo přes dalších 6BH pod převis, zde mírně vpravo na hranu a ke slaňovacímu borháku cesty „ Nachové plachty“.
1 [j.] MALÁ RYBA, VIIb (Písk.Sasko), 19. 6. 1988, Miroslav Michlík, Petr Laštovička(1) , Eva Michlíková. Těsně vpravo od rokle mezi Kormidelníkem a Katedrálou stěnou podél hrany k sokolíku a tím k 1. K. Stěnou a sokolíkem dál pod převis a doleva ke 2. K. Stěnou vzhůru ke 3. kruhu, zprava na římsu, pak stěnkou a spárou na vrchol.
PURPUROVÉ KORMIDLO, VIIb (Písk.Sasko), 4. 7. 2004, Lukáš Čermák, Pavel Rýva. Vlevo od cesty „Nachové plachty“ koutem k 5. borhák cesty „Nachové plachty“ a tou na vrchol. 1
4 NACHOVÉ PLACHTY, VIIa (Písk.Sasko), 4. 7. 2004, Pavel Rýva, Petr Livonec. V levé části stěny podél tupé hrany přes 4 borháky a stěnou přes 2 borháky ke 3. kruhu cesty „Malá ryba“. Přímo do římsy a přes 7. BH podél hrany ke slaňovacímu borháku. Pozn. Od 3. kruhu Malé ryby lze slanit na 80m laně. 1
[i.] RYBÁŘSKÉ HÁČKY, VIIb (Písk.Sasko), Miroslav Michlík, Jindřich Strauss. Spárou na balkónek k velkému bloku (stanoviště). Koutem pod převis a vlevo ke K. Stěnou přímo, později vlevo a mělkým, doprava ubíhajícím koutem na vrchol.
2 [h.] KURDĚJE, VIIIb (Písk.Sasko), 25. 9. 1999, Vladislav Nehasil, David Nehasil. Vlevo od cesty „Důchodce v zahradě” nevýraznou hranou (kruh), výše stěnou přes 3K ke K cesty „Lodní zvon”. Od něj vlevo stěnou přímo do police a vpravo spárou na vrchol. 1
2 DŮCHODCE V ZAHRADĚ, VIIb (Písk.Sasko), 2. 5. 2007, Peter Kohbach, D.Oswald, D.Meger, Heinz Skopec, E.Klinger, Rolf Nestler. Vlevo od cesty „Lodní zvon“ Stěnou na pilíř a hranou (kruh) na balkón (2. kruh). Krátce přímo, potom vlevo stěnou (3 kruhy) až k převisu dále ke kruhu cesty Lodní zvon. 1
[g.] LODNÍ ZVON, VIIb (Písk.Sasko), 21. 5. 1989, Petr Laštovička(2), Pavel Černý(2). Vlevo od „Severní spáry“ zarostlým koutem na blok. Šikmo doleva kruh  a stěnou pod převis. Doleva ke 2. kruhu  a šikmo vpravo na vrchol.
[f.] SEVERNÍ SPÁRA, VIIc (Písk.Sasko), 3. 9. 1989, Milan Krauskopf, Radek Bohman, František Hochwalder. V levé části S stěny spárou na konec (dobírání) a vlevo koutem na vrchol.
2 PEPEK NÁMOŘNÍK, VIIIb RP (Písk.Sasko), 19. 7. 2003, Petr Laštovička(2) stř. Richard Litochleb(1). Vlevo v S stěně přes 5 borháků a doprava do trhliny cesty „Genesis“. Tou krátce vzhůru a zpět doleva k 6. BH. Stěnou (7. BH) do trhliny (8. BH). Tou a doprava na polici. Stěnou přes borhák ke slaňovacímu borháku.
1 ŠPENÁTOVÁ VARIANTA, IXb RP (Písk.Sasko), Od 5BH přímo k 6. BH a od slaňovacího BH dále stěnou ke 2. slaňovacímu borháku. 2
[e.] GENESIS, VIIIb (Písk.Sasko), 10. 9. 1988, Milan Krauskopf, Petr Laštovička(2) . S stěnou k 1. K. Trhlinou a stěnou přes 2. K do římsy a vpravo tupou hranou do další římsy. Traverz doprava ke 3. kruhu cesty „Železná opona“ a tou na vrchol.
1 [l.] NAUTILUS, VIIIb (Písk.Sasko), 21. 6. 2001, Michal Burda, Rostislav Sedliský. Od 3. kruhu „Honzíkovy cesty“ dále stěnou přes 6 borháků ke slaňovacímu K.
1 [d.] HONZÍKOVA CESTA, IXc (Písk.Sasko), 22. 7. 1999, Jan Kareš, Jindřich Švihnos. Při pravé S hraně přes 3K do kouta cesty „Muž přes palubu”a doprava ke 4. K. Stěnou přes 4K ke 3. kruhu cesty „Železná opona“ a tou na vrchol.
NENÁVIST, IXc RP (Písk.Sasko), 18. 4. 2009, Ondřej Beneš stř. Tomáš Sobotka(1). Od 2. kruhu „Honzíkovy cesty“na hranu a tou přes 6 borháků na vrchol.
[c.] MUŽ PŘES PALUBU, VIIIa (Písk.Sasko), 14. 5. 1982, Pavel Weingartl, Zdeněk Weingartl, Miroslav Michlík. Výrazným koutem v S stěně přes kruh ke 3. kruhu cesty „Železná opona“ a tou na vrchol. 1
ČERNÁ PERLA, XIIa RP (Písk.Sasko), 22. 10. 2015, Ondřej Beneš. Od 1. bh cesty Koma doleva přes hodiny a dále středem údolní stěny přes další 5 bh do Horní varianty Železné opony.

KOMA, Xc RP (Písk.Sasko), 10. 4. 2004, Ondřej Beneš stř. Tomáš Sobotka(1). „Dolní variantou Železné opony“ přes K, levou trhlinou k borháku a stěnou pod převis ke K. Hranou a výše stěnou přes 3 borhákyke 2. K „Železné opony“.
DOLNÍ VARIANTA, VIIc (Písk.Sasko), 12. 7. 1981, Jindřich Hudeček, Miroslav Michlík. Trhlinou ve středu stěny přes kruh k 1. kruhu„Železné opony“ a tou na vrchol.
NA OSTRÝ PŘEDOBOČNÍ KURZ, Xa (Písk.Sasko), 4. 10. 2015, Thomas Küntscher. "Od k cesty Koma pravou stěnou přes 3 bh k 2. k cesty ""Železna opona"". Libovolně n. v.
1 AYE, AYE CAPT´N, IXa RP (Písk.Sasko), 15. 9. 2012, Chris-Jan Stiller, Robert Hohlfeld. Od nástupu “Spodní varianty” stěnou (3BH) ke hraně “Železné opony”. Dále přímo trhlinou a hranou přes 2 borháky k převisu. Doleva přes něj (2BH) a přes 3 borhákyna tření ke slaňáku.
2 [b.] ŽELEZNÁ OPONA, VIIb (Písk.Sasko), 10. 6. 1981, Miroslav Michlík, Martin Poupa, Dana Kadlecová. Nástup z předskalí, spárou na plošinu pod JZ hranou. Podél hrany k 1. kruhua spárou, sokolíkem a vlevo stěnou na hranu ke 2. K. Traverz vlevo na SZ hranu, tou 6m vzhůru na plošinku (3. kruh). Koutem na lávku v S stěně, k vrcholové knize a vpravo po hraně na vrchol.
[b2.] ŽELEZNÁ OPONA - VAR.HORNÍ, VIIc (Písk.Sasko), 3. 8. 1987, Milan Krauskopf, Radek Kekrt. Od 2. K stěnou přímo vzhůru ke 3. kruhu, pak doprava na hranu ke 4. K a podél hrany na vrchol.
ŘEKA BOHŮ, VIIIb RP (Písk.Sasko), 16. 9. 2008, Richard Litochleb(1), Radim Antoš, Antonín Pekař, Jindřich Hudeček. Nástup položeným koutem vpravo od „Železné opony“ a tím na balkón. Z něj stěnou a žebrem pres 4BH k 5. borhák. Zde lehce zprava po hrance a stěnkou přes 6. BH do žlábku. Jím na konec, traverz vpravo a dále stěnou (4BH) na vrchol.
Poznámka:U 5.BH přímo - RP IXa.
1 [b1.] ŽELEZNÁ OPONA - VAR.DOLNÍ, VIIc (Písk.Sasko), 12. 7. 1981, Jindřich Hudeček, Miroslav Michlík. Trhlinou ve středu stěny přes dodaný kruh k 1. kruhu Železné opony a tou na vrchol.
VKLÍNĚNEC, V (JPK), 8. 10. 1984, Miroslav Michlík, Petr Laštovička(2). Koutem na lávku, komínem na terasu a širokým komínem kolem vklíněného bloku do jeskyně pod převisem. Spárou vpravo do kouta a jím na vrchol.
PRO STRACH UDĚLÁNO, IXa (Písk.Sasko), 11. 3. 2018, Robert Hes stř. Vladislav Nehasil. Z balkónu Labské pláže JZ stěnou přes 3 kruhy k převisu s vklíněným blokem. Přes převis ke 4. kruhu a stěnou přímo (hrot, 5. kruh a hodiny) ke slanění. (Dodělaný projekt z roku 1998)
VARIANTA, IXa (Písk.Sasko), 25. 9. 2008, Richard Litochleb, Radim Antoš, A. Pekař, Jindřich Hudeček.
Poznámka:5 kruhů
ŠPENÁTOVÝ BONUS, IXb (Písk.Sasko), 17. 5. 2007, Pavel Rýva.
Poznámka:10 kruhů
Z důvodů vyčerpání možností vytyčení nových logických linií jsou z rozhodnutí OVK Labské pískovce další prvovýstupy na tu to skálu podmíněny přechozím souhlasem správcem skal.
(Jan Pleticha / 31.03.2012 10:27:09)