sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Krkavčí ostroh
KLÁRKA
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou zákázány. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Labské údolí, sektor: Labské údolí - pravý břeh, podsektor: Krkavčí ostroh, skála: KLÁRKA
Obr.1: , veca , vystaveno: 2017

Obr.2: aprílové počasí těchto dní, 30.0.15, Jéňa , vystaveno: 2015

Obr.3: KLÁRKA (Labské údolí - pravý břeh), foto: z aplikace Black , vystaveno: 2018

SUN EXPRESS , VIIIb (Písk.Sasko), 5. 5. 2014, Konrad Schlenkrich, Lisa Victoratos. Vlevo od cesty Letní rozjímání hranou přes 5 borháků ke slaň. bh
[h1.] LETNÍ ROZJÍMÁNÍ, VIIb (Písk.Sasko), 25. 6. 2003, Jan Paul stř. Vladislav Nehasil, David Nehasil. Asi 5m vlevo od cesty „Severní kout“ zprava stěnou do středu pilíře k 1. K. Přes 2K na zarostlou polici a stěnou přímo kruh na vrchol masivu. „Náhorní cestou“ na vrchol.
[h.] SEVERNÍ KOUT, VI (Písk.Sasko), 12. 9. 1963, Walter Eckert, Jan Bílek. Jako „Severní spára“ koutem kolem K až na jeho konec. Trhlinou vzhůru, pak traverz doprava na velkou plošinu. Z hranou na předvrchol. „Starou cestou“ na vrchol.
[g.] SEVERNÍ SPÁRA, VIIb (Písk.Sasko), 11. 9. 1954, Heinz Weigel. Koutem v S stěně ke K a hladkou spárou (hodiny) na velkou plošinu. „Starou cestou“ na vrchol.
HLUBOKO NAD VĚCÍ, VIIIb (Písk.Sasko), 18. 6. 2003, Vladislav Nehasil, Jan Paul. „Severní spárou“ několik m vzhůru a traverz doprava k 1. K. Stěnou (2 kruhy) a spárou ke 2. K „Údolní cesty“. Přímo převislou hranou na balkón, výše hranou (5. kruh) na vrchol.
OVER THE TOP, Xa (Písk.Sasko), 23. 9. 2021, Konrad Schlenkrich stř. Stefan Hille. Vlevo od cesty Jasný jako facka stěnou (12BH) ke slanění 1
JASNÝ JAKO FACKA, VIIIb (Písk.Sasko), 26. 10. 2014, Konrad Schlenkrich, Lisa Victoratos. Vlevo od nástupové varianty Ůdolní cesty stěnou (4BH), pak doleva pře střechu (3BH) ke 3. kruhu od “Hluboko nad věcí” a a dále k kruhu Údolní cesty. Libovolně na vrchol.
[f1.] ÚDOLNÍ CESTA - NÁSTUPOVÁ VAR., VI (Písk.Sasko), 6. 9. 1959, Zdeněk Janků, Helmut Weigel, Erich Wrbík. Vpravo v S stěně komínem k volnému bloku.
NÁSTUPOVÁ VARIANTA, VI (Písk.Sasko), 6. 9. 1959, Zdeněk Janků, Heinz Weigel, Erich Wrbík. Vpravo v S stěně komínem k volnému bloku.
MIKROVARIANTA, VIIa (Písk.Sasko), 21. 6. 2020, Vladislav Nehasil, Zuzana Nehasilová. Nástup mezi Nástupovou variantou a Údolní cestou stěnou (kruh), výše při hraně do spáry Údolní cesty. Tou a přímo ke kruhu.
[f.] ÚDOLNÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), 4. 7. 1953, Heinz Weigel stř. Jaroslav Mlezák, M. Blahout. V údolní stěně koutem, pak stěnou na plošinu. Stěnkou na volný blok (kruh) a stěnou mírně doprava přes převis na římsu. Traverz doleva na hranu a tou, výše vpravo od ní k volnému bloku (přidaný kruh). Doleva do spáry v S stěně a tou na velkou plošinu. „Starou cestou“ na vrchol.
Poznámka:nejištěno
ŠTĚSTÍ NA SCESTÍ, VIIc (Písk.Sasko), 15. 7. 2020, Vladislav Nehasil, Zuzana Nehasilová. Stěnou podél údolní hrany přes kruh na balkón. Lehce na volný blok a vpravo stěnou ke 2. kruhu. Stěnou vzhůru přes 2 vodorovné police (smyčky) ke 3. kruhu. Středem ukloněné stěny k sokolu a jím ke 2. kruhu Údolní cesty. Tou na vrchol.
UMĚLÁ INTELIGENCE, IXc (Písk.Sasko), 12. 6. 2020, Robert Hes stř. Vladislav Nehasil stř. Jiří Chocholoušek. Úplně vpravo v údolní stěně podél trhliny (2 kruhy) a stěnou na balkón, vzhůru na 2. balkón a dále stěnou podél hrany (2 kruhy), výše hranou (smyčka) ke 2. kruhu Jihozápadní cesty. Tou k hrotům (smyčky) a vlevo středem údolní stěny přes 3 kruhy, výše převislou stěnou šikmo vpravo k velkému převisu ke kruhu. Vpravo hranou přes převis a stěnou přímo na vrchol.
[f2.] ÚDOLNÍ CESTA - VRCHOLOVÁ VAR., VI (Písk.Sasko), 13. 5. 1967, Heinz Weigel, Helmut Weigel, Erich Wrbík, Klaus Schäfer. Z velké plošiny stěnou šikmo doprava na vrchol.
[d.] JIHOZÁPADNÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), 13. 8. 1961, Jaroslav Budín - Miloš Matras. V J stěně při JZ hraně komínem na volný blok. „Údolní cestou“ až na římsu nad 1. K, pak traverz doprava a hranou ke 2. K. Hranou na římsu a 2m nad ní traverz doprava do komína v J stěně. Tím do sedla a „Starou cestou“ na vrchol.
[d1.] PŘÍMÁ JIHOZÁPADNÍ CESTA, VIIIb (Písk.Sasko), 2. 6. 2002, Vladislav Nehasil, Zuzana Nehasilová. Z římsy nad 2. K „Jihozápadní cesty“ stěnou podél hrany (2 kruhy) k trhlině a tou n. v.
[e.] SLUNOVRAT, VIIb (Písk.Sasko), 21. 9. 1975, Jiří Šlégl, Jaroslav Houser. Z komína „Jihozápadní cesty“ traverz doleva ke K, pak žebrem a stěnou na vrchol.
1 ALLES KLAR, IXa RP (Písk.Sasko), 16. 9. 2012, Thomas Küntscher stř. Jiří Chocholoušek. Stěnou nalevo od cesty Murphyho zákon přes 4 borháky ke 2 K Jihozápadní cesty.  Jako Přímá jihozápadní cesta na vrchol (slanění).
1 [e1.] MURPHYHO ZÁKON, IXb RP (Písk.Sasko), 22. 5. 2002, Pavel Černý(2) stř. Richard Litochleb(1), Vladislav Nehasil. J stěnou přes 6 borháků a K (křížíme „Jihozápadní cestu“) ke K cesty „Slunovrat“. Tou na vrchol.
JASNOST CENTROVÁNÍ , IXa (Písk.Sasko), 21. 9. 2019, Chris-Jan Stiller, Cornelia Ley. Vpravo od cesty "Murphyho zákon" hranou přes 2 bh, trhlinou (smyčky) a vlevo, křižující přes Murphyho zákon stěnou přes 3 bh ke kruhu cesty "Prima jihozapadni cesta"
CARACEŇOS, IXb RP (Písk.Sasko), 16. 5. 2009, Tomáš Sobotka(1) stř. David Obermann, Petra Kulíková, Aneta Caniniová, Jan Pleticha. Pravou jižní hranou s kouta přes 4 borháky a polici vlevo přes borhák a kruhu cesty“Murphyho zákon“ přímo na vrchol.
[c.] ČESKOLIPSKÁ CESTA, VIIb (Písk.Sasko), 20. 7. 1978, František Záběhlík . V J stěně širokou spárou do výklenku a šikmo vlevo stěnou (kruh) ke spáře, tou nad převis do komína „Jihozápadní cesty“ a tou na vrchol.
[b.] VZHŮRU NOHAMA, VIIa (Písk.Sasko), 8. 5. 1982, Zdeněk Kropáček, Dáša Kropáčková. V J stěně šikmo doleva do spáry „Českolipské cesty“ a tou do výklenku. Vpravo stěnou nad převis a koutem do sedla, pak vpravo stěnou na předvrchol. Dále jako „Stará cesta“ na vrchol.
ZLATÁ MUŠKA, IXc RP (Písk.Sasko), 14. 5. 2013, Tomáš Sobotka(1) stř. Jiří Chocholoušek. Napravo od Českolipské cesty pilířkem přes 5 borháků na předvrchol věže (slaňák). Podél žebra, zprava přes převísek a pokládající se stěnou, nakone při pravé hraně. )
GLOBÁLNÍ OTEPLENÍ, VIIa (Písk.Sasko), 8. 1. 2005, Pavel Rýva, A.Valešová. V pravé části J stěny koutovou spárou přes vklínený kámen pod převis. Doleva převislou spárou ke slaňovacímu K. Šikmo vlevo stěnou a komínem na vrchol.
[a.] STARÁ CESTA, III (Písk.Sasko), 1904, Edmund Klar, Max Franke, K. Wagler. Vpravo v J stěně komínem na balkón, doleva do druhého komína a tím na předvrchol. Překrok a hranou na vrchol.
[i.] NÁHORNÍ CESTA, II (Písk.Sasko), Z masivu sestup a přepad na římsu. Traverz doprava a „Starou cestou“ na vrchol.