sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  U bivaku
HAVRANÍ STĚNA - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
SOVÍ SPÁRA, VI (Písk.Sasko), 28. 8. 2011, Michal Aulický, M.Mareš. 6 m. vlevo od “ Komáří cesty” výraznou, širokou spárou na její konec ke slaňovacímu kruhu.
DAGOBERT NORDLICHER, IXc RP (Písk.Sasko), 7. 10. 2014, Tomáš Sobotka(1) stř. Jiří Chocholoušek stř. Vladislav Nehasil, Jan Paul. Napravo od Soví spáry trhlinou přes převis do římsy k 1. borháku. Vlevo do další trhliny a tou, později stěnou přes 2 borháky ke slaňovacímu kruhu.
ROCKY DELUXE, IXa (Písk.Sasko), 7. 7. 2020, Thomas Küntscher, Torsten Krug, Matthias Werner. V levé části údolní stěny sokolikem a stěnou přes převisem (3 borháky) do sokolíkového zářezu cesty Korvína a jim na polici (napravo slaňovací borhák).
KORVÍNA, IXb RP (Písk.Sasko), 7. 10. 2014, Jiří Chocholoušek, Tomáš Sobotka(1), Vladislav Nehasil, Jan Paul. Z balkonu ve velkém koutě v levé části údolní stěny hranou přes 2 borháky do sokolíkového zářezu a jím na polici napravo slaňovací borhák.
JEŽÍŠI MAŠINKY, Xb RP (Písk.Sasko), 7. 10. 2014, Tomáš Sobotka(1), Jiří Chocholoušek. z údolního komína na balkon a stěnou přes tři BH do římsy a vlevo ke slaňáku.
HEČEPEČE ŠLOFINDA, VIIIa (Písk.Sasko), 12. 10. 2020, Jiří Chocholoušek, Lucie Sobotková. Nalevo na údolní (SZ) straně, z police ve velkém koutě. Vlevo od Komáří cesty stěnou přes 2 borháky a mírně vpravo ke 3., slaňovacímu borháku. Doleva do komína a tím případně až na temeno.
[j.] KOMÁŘÍ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 18. 7. 1971, Jiří Janiš, Karel Bělina, Zdeněk Weingartl. Podél hrany do spáry a tou ke K. Hranou na vrchol.
[i.] HADÍ SPÁRA, VIIb (Písk.Sasko), 18. 7. 1971, Karel Bělina, Zdeněk Weingartl, Jiří Janiš, Zdeněk Hubka. Vlevo v S stěně spárou ke K, stěnou přes převis a spárou na vrchol.
KLID PŘED BOUŘÍ, VIIIa (Písk.Sasko), 27. 8. 2011, Michal Aulický, M.Mareš, Jiří Vrabec. Vpravo od nástupu cesty “Hadí spára” spárou na její konec ke kruhu. Převislou stěnou přímo přes 2. kruh ke slaňovacímu kruhu.
HUGO MOULIS, IXb (Písk.Sasko), 29. 8. 2020, Robert Hes stř. Jiří Chocholoušek, Vladislav Nehasil. Vpravo od cesty Klid před bouří pod převis (1. borhák), přes převis a stěnou (3 borháky) vzhůru, šikmo doleva (křížíme Klid před bouří) a opět přímo stěnou (3 borháky) do římsy. Z římsy obloukem zprava ke slanění.
[h.] ÚDOLNÍ KOMÍN, III (Písk.Sasko), 18. 7. 1971, Karel Bělina, Zdeněk Weingartl, Jiří Janiš, Zdeněk Hubka. Komínem ve středu údolní stěny na vrchol.
[g.] ÉRK WIHARFENSON, IXc (Písk.Sasko), 10. 7. 1994, Petr Slanina(2), Jiří Slavík. Vlevo od „Ronda“ středem pilíře pod strop (kruh). Pomocí trhliny a hrany stropu přes něj a spárou (kruh) na balkón. Doprava k 1. kruhu„Ronda“.
[e.] RONDO, VIIc (Písk.Sasko), 8. 5. 1987, Milan Krauskopf, Jindřich Švihnos, Jan Paul. Vpravo od „Údolního komína“ koutovou spárou přes převis a dále k 1. K. Traverz vpravo do další spáry a tou ke 2. K. Stěnou na plošinu ke K „Cesty od pramene“ a touto cestou na vrchol.
[f.] PŘÍMÉ RONDO, VIIIa (Písk.Sasko), 19. 5. 1989, Pavel Černý(2), Richard Litochleb(1), Milan Krauskopf, Petr Laštovička(2) . Vpravo od „Ronda“ stěnou do spárky a tou do díry. Spárou do římsy a traverz doleva do spáry „Ronda“ a tím na vrchol.
BIG BANG, IXa RP (Písk.Sasko), 14. 5. 2015, Jens Manka. Úplně vpravo na údolní straně stěnou přes 2 borháky a smyčku na balkon. Vlevo podél hrany přes 2 borháky, pak přechod doprava ke spáře a přes hodiny ještě dále vpravo. Vzhůru do police a převislou stěnou  při hraně přes další 2 borháky ke slanění.
[d.] CESTA OD PRAMENE, VIIb (Písk.Sasko), 22. 4. 1979, Karel Bělina stř. Vladimír Pilař, Jaroslav Houser. JZ hranou do spáry a tou do římsy (kruh). Dále vlevo převislou spárou a výše stěnou n. v.
[c.] ZAČÍNÁ KARNEVAL, VIIb (Písk.Sasko), 19. 6. 1992, Petr Slanina(2), Milan Kulda. Vlevo od cesty „Den poté“ převislou stěnou přímo (kruh) výše mírně vpravo ke 2. K cesty „Deset tuláckých let“. Tou na vrchol.
NESKOČIT NA ŠPEK, IXb (Písk.Sasko), 10. 11. 2018, Matthias Werner, Uli Köhler. Od 1. kruhu cesty Den poté při levé straně (přes 2 bh) k druhému kruhu cesty Začíná karneval a touto cestou na vrchol.
DEN POTÉ, VIIc (Písk.Sasko), 2. 5. 2004, Václav Šatava(2), Jan Vršovský. Vlevo od cesty „Deset tuláckých let“ stěnou přes 2 kruhy k 1. kruhucesty „Deset tuláckých let“. Tou na vrchol.
PŘED LÉTY, IXa RP (Písk.Sasko), 14. 5. 2015, Jens Manka stř. Matthias Werner. Od 2. K. cesty “Den poté” stěnou přímo přes, “10 tuláckých let” (3 kruhy) k vrcholu. (poslední kruh =slaňák)
Poznámka:(poslední kruh = slaňák)
[b.] DESET TULÁCKÝCH LET, VIIb (Písk.Sasko), 18. 5. 1979, Karel Bělina, Vladimír Pilař, Jindřich Hudeček. Vlevo v J stěně převislou stěnou k 1. K. Šikmo doleva ke 2. K a vlevo stěnou při hraně na vrchol.
[a.] ZILVAR Z CHUDOBINCE, VIIc (Písk.Sasko), 7. 5. 1979, Vladimír Pilař stř. Karel Bělina, Zdeněk Hubka. Nástup zprava z bloku. J stěnou podél děr doleva k 1. K. Stěnou mírně vpravo na balkón a vlevo stěnou přes 2 kruhy na vrchol. 1
ČENDA JIRSÁK, VIIc (Písk.Sasko), 20. 9. 2020, Jiří Chocholoušek, Adam Chocholoušek, Alice Chocholoušková, Jan Chocholoušek. Od nástupu cesty Zilvar z chudobince stěnou vzhůru přes 2 borháky na balkon. Vpravo rozporem o blok do římsy a vlevo přes 3. borhák na temeno ke slaňovacímu K.
TLALOK, IXb (Písk.Sasko), 26. 8. 2020, Vladislav Nehasil stř. Jiří Chocholoušek. Na JZ straně, z prostoru za bloky u Havraní jehly, asi 4 m nalevo od cesty Magický houbičky. Přes 1. BH vpravo do šikmého zářezu a tím ke 2. borháku. Přímo kolem něj vzhůru převislou stěnou ke 3. BH, plotnou a nakonec mírně vpravo ke slanění Magických houbiček.
MAGICKÝ HOUBIČKY, IXb RP (Písk.Sasko), 17. 10. 2003, Ondřej Beneš stř. Tomáš Sobotka(1). Z komína mezi Havraní jehlou a Havraní stěnou doleva k 1. borháku a dále stěnou přes 4 borháky na vrchol.
KRABAT, VIIIa RP (Písk.Sasko), 4. 6. 2014, Vladislav Nehasil stř. Jiří Chocholoušek. Ze strže za Havraní jehlou krátce spárou a vlevo pilířem přes 3 bh ke slan. bh.
Historické VK
HAVRANÍ STĚNA - M, výstupy od roku do (2,5Mb).