sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Ostroh Skříně
VOJTĚCH
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou zákázány. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Labské údolí, sektor: Labské údolí - pravý břeh, podsektor: Ostroh Skříně, skála: VOJTĚCH
Obr.1: VOJTĚCH (Labské údolí - pravý břeh), foto: z aplikace Black , vystaveno: 2018

[a2.] STARÁ CESTA - VAR., VI (Písk.Sasko), 28. 4. 1912, Alfred Pink, Arno Dreßler, E. Liebeskind, Walter Sachse. Vlevo v náhorní stěně přes stupeň do otevřeného zářezu a tím na lávku k 1. K.
PUSINKY, Xb (Písk.Sasko), 2015, Tomáš Sobotka(1) a Vladislav Nehasil. Od 3. kruhu cesty Nenaplněné ambice stěnou přímo přes kruh na vrchol.
Poznámka:Dle http://dolnizlebcompany.blogspot.cz/
NENAPLNĚNÉ AMBICE, IXa (Písk.Sasko), 15. 6. 2005, Vladislav Nehasil, David Nehasil, Jan Paul. Vlevo v náhorní stěně přes 2 kruhy ke 3. kruhu, traverz doleva za hranu ke 2. K „Staré cesty“. Tou na vrchol.
VYPLAZENÝ JAZYK, VIIIb RP (Písk.Sasko), 30. 3. 2004, Vladislav Nehasil stř. Jan Paul. Podél náhorní JV hrany přes 3K na vrchol.
[g.] VEČERNÍ CESTA, VIIb (Písk.Sasko), 21. 8. 1964, Rudolf Zabilka, Karel Štěpka. U JV hrany (postavením) na balkón a traverz doprava ke K. (Postavením) do žlabu a tím n. v.
Poznámka:RP VIIIa
[f.] SEVERNÍ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 21. 4. 1912, Felix Klemm, O. Funke, Karl Trensch, Paul Nakladal. Z náhorní strany doprava na okraj masivu a ručkováním ve V stěně doprava na hranu. Stěnou doprava do výklenku (kruh) a převislou spárou na římsu. Doleva na hranu a tou na vrchol.
NÁBLIŽKA, VIIb (Písk.Sasko), 20. 4. 2004, Vladislav Nehasil, Jan Paul. „Severní cestou“ na hranu a tou přímo (kruh) na vrchol.
[f1.] OBCHODNÍK S DEŠTĚM, VIIIb (Písk.Sasko), 23. 5. 2002, Vladislav Nehasil stř. Jan Paul, David Nehasil. Od V trhlinou na konec (1. K) a stěnou, výše hranou na kazatelnu. Převislou stěnou (2 kruhy) do komína a jím na vrchol.
[e2.] DÁMSKÁ SEVERNÍ CESTA, VIIb (Písk.Sasko), 21. 5. 2002, Vladislav Nehasil, David Nehasil, Zuzana Nehasilová, Jan Paul. Levou údolní hranou k 1. kruhu„Přímé severní cesty“. Stěnou přes 2 kruhy do spáry „Varianty Přímé severní cesty“. Tou na vrchol.
4 [e.] PŘÍMÁ SEVERNÍ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 1924, Wilhelm Dieckmann - Walter Körner. Vlevo v údolní stěně šikmo doleva na hranu a po ní na balkónek pod převisem. Vpravo stěnou k 1. K, šikmo doleva do spáry a tou ke K „Severní cesty“. Tou na vrchol. 1
[e1.] PŘÍMÁ SEVERNÍ CESTA - VAR., VIIa (Písk.Sasko), 1938, Erwin Esche . Z římsy nad 2. K doprava do spáry a tou na vrchol.
1 [d1.] KOČIČÍ STĚNA - VAR.KOCOUROVA, VIIIa (Písk.Sasko), 17. 5. 2002, Michal Burda, Rostislav Sedliský, Lubomír Kaván. Údolní (S) stěnou přes kruh 1. kruhucesty „Kočičí stěna“. Tou ke 2. jejímu kruhu  dále stěnou 2 kruhy  přímo na vrchol.
[d.] KOČIČÍ STĚNA, VIIc (Písk.Sasko), 30. 4. 1966, Rudolf Zabilka, Jaroslav Uher. Vpravo v S stěně na římsu u hrany a stěnou šikmo doleva pod převis. Spárou přes převis a stěnou k 1. K. Doleva a vzhůru stěnou ke 2. K, pak šikmo doprava na Z hranu a tou na vrchol.
WILD CAT, VIIIa (Písk.Sasko), 11. 5. 2004, Michal Burda, Rostislav Sedliský. Cestou „Kocourova varianta“ přes 1. kruhupod převis, přes něj zprava sokolíkem (kruh) a dále vlevo po hraně přes 2 kruhy přímo na vrchol.
2 [c.] NEBESKÁ JÍZDA, VIIIa (Písk.Sasko), 24. 5. 1990, Ralf Reissig, Uwe Rössler, K. Piskoch, I. Fischer. Od úpatí Z hranou na lávku. Stěnou přes 2 kruhy k kruhu  cesty „Západní hrana“ a stěnou přímo na vrchol.
[b.] ZÁPADNÍ HRANA, VIIa (Písk.Sasko), 8. 10. 1961, Václav Tůma(2), Karel Blažek(1), Josef Žaba. Nástup z lávky na JZ straně. Z hranou přímo na lávku k 1. kruhu„Staré cesty“ a stěnou kruh na římsu. Traverz doleva na Z hranu a tou na vrchol.
7 [a.] STARÁ CESTA, VI (Písk.Sasko), 13. 3. 1910, Eduard Weinert, Kurt Rost, Rainer Noack, B. herz. Z lávky na JZ straně stěnou ke spárce pak šikmo doleva na hranu a tou na lávku k 1. kruhu.Vpravo hranou nebo přímo stěnou ke 2. kruhu a hranou na vrchol.
[a1.] STARÁ CESTA - VAR.SVATEBNÍ, VI (Písk.Sasko), 16. 8. 1998, Jindřich Švihnos, Vladislav Nehasil, Zuzana Nehasilová, David Nehasil, Ilona Škálová. Vpravo od nástupu „Staré cesty“ po hraně (kruh) na lávku, dále jako „Stará cesta“.
Článek
ke skále:
Labské pískovce - vybrané stěny z roku 1993.
Z propadliště času se podařilo vydolovat archivní kopii dnes již neexistujícího webu, jehož podkladem byl tiskem vydaný průvodce LAŠTOVIČKA Petr st., SLAVÍK Jiří, NOVÁK Jiří, PLESKOTOVÁ Zdenka, ARNOLD Bernd (1993): Labské pískovce - vybrané stěny.

Z dnešního pohledu to má již jen historickou cenu, za těch 29 let ve stěnách vznikly desítky dalších cest a topa stěn již nemusí být tak jasná, jako kdysi (jestlliže tam v roce 1993 bylo pět kruhů, dnes jich tam klidně může být i dvacet a pak se v tom čert vyznej).

zapsáno: 17.9.2022

Historické VK
VOJTĚCH, výstupy od roku do (96,9Mb).
Od 17.8. 2011 zákaz nových prvovýstupů zdůvodu uchování linií cest. Oznámení správců Pravého a Levého břehu v Labském údolí 17.8. 2011
(26.09.2011 18:49:28)
Z  důvodů vyčerpání možností vytyčení nových logických linií jsou z rozhodnutí OVK Labské pískovce další prvovýstupy na tuto skálu podmíněny předchozím souhlasem správce skal.
(Pavel Černý / 02.05.2011 13:54:50)