sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Ostroh Skříně
SKŘÍŇ
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou zákázány. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
PAKLÍČ, Xb (Písk.Sasko), 29. 4. 2014, Tomáš Sobotka(1) stř. Jiří Chocholoušek. Vlevo od Expo stěnou přímo k 1 BH dále stěnou 2 borháky ke 3 borháky zprava přes převis a výše stěnou na vrchol.
Poznámka:Zatím bez RP přelezu.
[q.] EXPO 66, VIIc (Písk.Sasko), 17. 9. 1966, Rudolf Zabilka, Jaroslav Přibyl(2). Ze sedla mezi Skříní a Špičákem podél SV hrany na kazatelnu. (Postavením) ke K a hranou na vrchol.
Poznámka:RP VIIIb
[p1.] VĚŠÁK, VIIc (Písk.Sasko), 12. 9. 2002, Pavel Bechyně, Pavel Henke, M. Masopust. Jako „Vzpomínková cesta“ k 1. K. Přímo stěnou pod převis. Vlevo přes převis a stěnou (kruh) na vrchol.
1 [p.] DRÁŽĎANSKÁ STĚNA, VIIc (Písk.Sasko), 3. 8. 1962, Fritz Eske, Günter Kalkbrenner, Alfred Barth, Karl Däweritz. „Vzpomínkovou cestou“ k 1. K. Stěnou šikmo doprava ke 2. K, pak přímo na římsu (hodiny). Sokolíkem nad převis a stěnou vlevo na vrchol. 1
[o.] VZPOMÍNKOVÁ CESTA, VIIc (Písk.Sasko), 8. 10. 1961, Heinz Weigel, Helmut Weigel, Milan Holub, Jaroslav Přibyl(2), Radomír Kotala. Ze sedla mezi Skříní a Špičákem traverz údolní stěnou vpravo až do druhé mělké díry a stěnou mírně vlevo k 1. K. Traverz doprava k SZ hraně (2. kruh). (Postavením) do zářezu a tím na římsu. Traverz vlevo ke 3. kruhu, stěnou vpravo na SZ hranu a vpravo od hrany stěnou na vrchol. (Cesta na paměť tragicky zahynulého děčínského horolezce Standy Papeže. ) 2 1
[o1.] VZPOMÍNKOVÁ CESTA - VAR., VIIc (Písk.Sasko), 15. 8. 1963, Rudolf Zabilka, Jaroslav Uher. Od 3. kruhu stěnou šikmo doleva, pak přímo na vrchol.
Poznámka:RP VIIIa
1 [n.] ANDROMEDA, VIIIb (Písk.Sasko), 20. 6. 1999, Vladislav Nehasil, David Nehasil. Vlevo v údolní stěně přes 3K k 1. kruhu„Tuláka po hvězdách“.
EXPECTO PATRONUM, IXa (Písk.Sasko), 15. 9. 2011, Jaroslav Cach, T.Roďan, F.Kovárnický. Cestou „Andromeda“ k 1. kruhu cesty „Tulák po hvězdách“. Stěnou šikmo doprava ke 2. kruhu cesty „Kouzelníkovy narozeniny“. Stěnou ke kruhu. Stavěním a stěnou na velkou polici. Dále stěnou přes 2 kruhy ke 3. kruhu „Vzpomínkové cesty“. Stěnou přes kruh na vrchol.
[m.] TULÁK PO HVĚZDÁCH, VIIc (Písk.Sasko), 13. 9. 1977, Ladislav Černý - František Záběhlík. V údolní stěně vhloubením pod převis a vlevo na římsu. Vzhůru na balkón (hodiny) a doprava k 1. K. Stěnou šikmo doleva ke 2. K a vzhůru k 1. kruhu„Vzpomínkové cesty“. „Drážďanskou stěnou“ na vrchol.
[l.] KOUZELNÍKOVY NAROZENINY, VIIIc (Písk.Sasko), 10. 7. 1978, Zdeněk Weingartl - Pavel Weingartl, Jaroslav Houser. Komínem u pravé údolní hrany, pak vpravo od ní k 1. K. Stěnou šikmo doleva ke 2. K, traverz doprava na hranu a tou (3. kruh) ke 2. K „Vzpomínkové cesty“. Tou bez stavění na vrchol. 2
[l1.] KOUZELNÍKOVY NAROZENINY - VAR., IXb (Písk.Sasko), Jindřich Hudeček. Od 1. kruhupo hraně přímo ke  kruhu   ke 3. kruhu.
DEMONS AND WIZARDS, IXa (Písk.Sasko), 4. 2001, Martin Červenka stř. Ondřej Johanovský. Od kruhu  „Varianty Kouzelníkových narozenin“ vpravo žebren přes 2 kruhy do traverzu cesty „Víkend 69“, tím ke 2. K „Vzpomínkové cesty“ a tou bez stavění na vrchol.
[k.] ŽELEZNÁ PLÁŽ, Xa (Písk.Sasko), 1. 8. 1992, Petr Slanina(2), Jiří Slavík . Středem Z stěny přes 4K do traverzu cesty „Víkend 69“, tím ke 2. K „Vzpomínkové cesty“ a tou bez stavění na vrchol.
1 [i.] MOZKOVÁ OPERACE, VIIIb (Písk.Sasko), 29. 10. 1983, Miroslav Mikyška. V pravé části Z stěny koutem (kruh) pod převis (2. kruh). Zleva podél trhliny ke K „Víkendu 69“. Stěnou šikmo vpravo na hranu pod převis. Spárou a JZ hranou na vrchol.
[j.] OPERACE MOZKU DIREKT, VIIIb (Písk.Sasko), Od 3. kruhu přímo hranou do vodorovného zářezu pod převis. Krátce vlevo a stěnou vpravo na hranu nad převisem. Spárou a JZ hranou na vrchol.
Poznámka:nejištěno
NÁSTUPOVÁ VAR. (MOZKOVÁ OPERACE), VIIIc (Písk.Sasko), 6. 10. 2013, Thomas Küntscher, Jiří Chocholoušek. Z balkónu pravým koutem ke 2. K (Ufo Obrworks 0, 75). Přímo jako “Mozková operace direkt” ke 3. kruhu. Libovolně n. v. Prvovýstupci dolezli dříve doprava do zářezu a pak traverz doleva k poslednímu K cesty Vikend 69. Původní představa nešla, rozhodl jsem se jenom za dolní var. Střední část je příliš převislá a solí, takže vlastní výstup taky nedá smysl.
[h.] VÍKEND 69, VIIc (Písk.Sasko), 8. 7. 1969, Karel Bělina, Josef Kozlík. Ze strže vlevo kolem JZ hrany do spáry a tou pod převis. Traverz vlevo až ke 2. K „Vzpomínkové cesty“, doprava za hranu a stěnou šikmo vpravo (kruh) do vodorovného zářezu. Traverz vlevo ke 2. K. Postavením a stěnou na vrchol.
[g1.] HLAVOU PROTI ZDI, Přeskok 3 (Písk.Sasko), 17. 4. 2003, Vlastimil Peroutka, Ladislav Černý. Ze sedla žebrem v masívu ke K. Přeskok na polici při JZ hraně (2. kruh) a tou na vrchol.
Poznámka:Dolez VI
KOSTLIVEC V SKŘÍNI, Xb (Písk.Sasko), 13. 5. 2014, Tomáš Sobotka(1), Pavel Henke. V levé části náhorní strany stěnou přes 2 borháky do římsy hodiny přes převis a kruh od cesty “Hlavou proti zdi” na vrchol
Poznámka:Zatím bez RP přelezu.
[g.] CESTA HROBAŘŮ, VIIc (Písk.Sasko), 4. 7. 1971, Karel Bělina, Stanislav Lukavský(1), Heinz Skopec, Zdeněk Brabec, Karel Jerhot. Uprostřed náhorní stěny sokolíkem do vodorovného zářezu (hodiny). Stěnou ke K, pak mírně doleva na vrchol.
MOL, XIa RP (Písk.Sasko), 13. 5. 2014, Tomáš Sobotka(1), Pavel Henke. Jako „Jižní cesta“ k hodinám a dále ručkováním až na JZ hranu (hodiny) a tou n. v.
CESTA JANA PALACHA, VIIb (Písk.Sasko), 17. 5. 1969, Karel Bělina, Zdeněk Hubka, Lubomír Oujezdský. Jako „Jižní cesta“ k hodinám a dále ručkováním až na JZ hranu (hodiny) a tou n. v.
[f.] JANOVA CESTA (CESTA JANA PALACHA), VIIb (Písk.Sasko), 17. 5. 1969, Karel Bělina, Zdeněk Hubka, Lubomír Oujezdský. Jako Jižní cesta k hodinám a dále ručkováním až na JZ hranu (hodiny) a tou na vrchol.
[e.] JIŽNÍ CESTA, VIIb (Písk.Sasko), 5. 10. 1924, Eduard Augustin, Herbert Köckritz, W. Hauchild, Wilhelm Agly, H. Bendel, Rudolf Hanke. „Starou cestou“ do vodorovného zářezu a ručkováním vlevo k hodinám. Převislým žebrem na výstupek a šikmo vpravo stěnou na vrchol.
[b.] NÁHORNÍ HRANA, VIIb (Písk.Sasko), 7. 6. 1964, Rudolf Zabilka, Harald Grohmann, Zdeněk Hubka. „Starou cestou“ na JV hranu a tou přímo na vrchol.
[a.] STARÁ CESTA, VIIa (Písk.Sasko), 12. 7. 1913, Paul Schöne, P. Tietze, Miroslav Benack, Paul Hüttler, Alfred Pink, R. Trepte, K. Lautzsch. Z masivu sestup komínem do strže (nebo výstup roklí kolem Špičáku). Z balvanu dvojitým postavením do vodorovného zářezu, ručkováním vpravo na JV hranu (hodiny) a traverz vpravo až na SV hranu (smyčka). Hranou asi 2m, pak stěnou šikmo vlevo nebo hranou přímo na vrchol. 5 1
[c.] KLÍČ K NÁHORNÍ HRANĚ, VIIIb (Písk.Sasko), 19. 5. 1979, Jan Šimon, Stanislav Šilhán. Asi 3m vpravo od stavění „Staré cesty“ stěnou k traverzu „Staré cesty“.
[d.] KAPIČKA ŠTĚSTÍ, VIIIc (Písk.Sasko), 16. 6. 1999, Vladislav Nehasil, David Nehasil. Jako „Klíč k náhorní hraně“ do zářezu. Stěnou šikmo vlevo přes 2 kruhy na vrchol.
Opravil: Zapsal: Email: Kdy:
J.Pleticha jpleticha jenik.pleticha@email.cz 7. 3. 2013 11:01:30
Materiál: Počet: Datum: Poznámka:
Chemická malta Den Braven Fix-o-Chim 380 1
Sl. kruh ČHS - malý 1
Historické VK
SKŘÍŇ , výstupy od roku 1992 do 1999 (9,2Mb).
Z důvodů vyčerpání možností vytyčení nových logických linií jsou z rozhodnutí OVK Labské pískovce další prvovýstupy na tu to skálu podmíněny přechozím souhlasem správcem skal.
(Jan Pleticha / 31.03.2012 10:25:53)