sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Metropole
PRAŽSKÁ STĚNA - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OP a předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
[g.] OSAMĚLÁ SPÁRA, VIIb (Písk.Sasko), 30. 6. 1971, Karel Bělina, K. Kračmařík. V S stěně ze strže traverz vpravo ke K. Spárou, později komínem na vrchol.
NÁPLAVKA, VIIIb RP (Písk.Sasko), 12. 7. 2014, Robert Hes stř. Jiří Chocholoušek, Vladislav Nehasil. Cestou Django Reinhardt  přes 2 kruhy na balkon  vlevo žebrem bh a stěnou ke kruhu Osamělé spáry jí asi 5 m úkrok doleva ke 2 bh a přímo 3 bh na vrchol.
DJANGO REINHARDT, VIIIb RP (Písk.Sasko), 2. 10. 2010, Sebastian Thiele. Vpravo od nástupu „Osamělé spáry“ stěnou přes 2 kruhy dále na malý balkón. Hranou přes hodiny a 2 kruhy na velkou polici (velké hodiny). Převisem přes kruh ke slaňáku. 1
PRAŽSKÉ JARO, VIIIc (Písk.Sasko), 10. 9. 2014, Chris-Jan Stiller stř. Konrad Schlenkrich. Vpravo od c. “Django Reinhard” stěnou (3BH) ke K od Osamělé spáry a doprava stěnou (5BH) ke slaňáku.
[f.] CIKÁNSKÁ SPÁRA, VIIb (Písk.Sasko), 4. 7. 1971, Stanislav Lukavský(1), Zdeněk Brabec, Jiří Svoboda. Koutem v levé části údolní stěny pod převis. Vlevo ke K, spárou a stěnou na římsu, komínem na další římsu ke 2. K. Vlevo stěnou na vrchol. 1
[e.] BÍLÝ TEROR, VIIIa (Písk.Sasko), 21. 6. 1981, Karel Bělina, Ludmila Matějíčková. Jako „Cikánská spára“ k 1. K, traverz doprava asi 10m k žebru. Od něj šikmo doleva do spáry ke 2. K. Spárou ke 3. kruhu a převislou stěnkou ke 4. K. Spárou vlevo na vrchol.
[d.] CESTA HOLUBIČEK, VIIb (Písk.Sasko), 13. 7. 1971, Stanislav Lukavský(1), Karel Bělina, Josef Hradecký(1). Jako „Cikánská spára“ ke K. Traverz doprava ke 2. K. Spárou a komínem n. v.
SMOG, Xa RP (Písk.Sasko), 6. 2005, Ondřej Beneš stř. Tomáš Sobotka(1). V levé části údolní stěny přes 3 borhákypřímo k 1. kruhucesty „Cikánská spára“.
MLŽNÝ VAL , Xb (Písk.Sasko), 20. 6. 2015, Chris-Jan Stiller. Vpravo od Smogu stěnou přes 3 borháky k  3. BH Smogu. Z římsy vpravo žebrem a obloukem zprava přes 5 borháků ke slanění.
DÝMOVNICE, Xa (Písk.Sasko), 14. 6. 2015, Chris-Jan Stiller. Od nástupu Smogu stěnou přes 5 borháků k 5. borhák cesty Pražské jaro. Tou dále ke slanění.
ČISTEJ STYL, Xb (Písk.Sasko), 19. 4. 2008, Ondřej Beneš stř. Tomáš Sobotka(1). Středem údolní stěny přes 5 borháků do římsy a vpravo ke 2. K „Cesty holubiček“.
SINCITY, Xc RP (Písk.Sasko), 17. 4. 2010, Andrej Chrastina. Vpravo od cesty „Čistý styl“ stěnou přes 5 borháků k 2. kruhu “Cesty holubiček“ Tou na vrchol.
[c.] PŘÍMÁ CESTA HOLUBIČEK, VIIIb (Písk.Sasko), 12. 5. 1982, Zdeněk Weingartl, Pavel Weingartl. Středem SZ stěny podél trhliny a spáry přímo ke 2. K „Cesty holubiček“. Tou n. v.
[b2.] BÍLÁ HOLUBICE, IXb RP (Písk.Sasko), 2015, Jiří Chocholoušek stř. Robert Hes. "Trhlinami Přímé Cesty holubiček až na konec a stěnou přes 3 borháky k 7. K cesty Hradčany. Spolu s ní na temeno.
HRADČANY, Xa (Písk.Sasko), 2. 10. 2010, Chris-Jan Stiller. Spárokoutem od „Přímé cesty holubiček“ krátce vzhůru a doprava stěnou přes 9K ke slaňáku.
PŘÍMÉ HRADČANY, Xb RP (Písk.Sasko), 3. 2012, Jörg andreas. Vpravo od „Cesty holubiček“ stěnou přes 2 kruhy k 1. kruhuod „Hradčan“
LEAPFROGGING, IXc RP (Písk.Sasko), 10. 2012, Jörg Andreas, Mark Pohlink, Hanka Owsian. Vpravo od cesty „ Přímý Hradčany"stěnou  přes 3. kruhy díra kruh a stěnou ke 3. kruhu cesty„ Letenská plán"
[b3.] LETENSKÁ PLÁŇ, IXa (Písk.Sasko), 8. 6. 2003, Vladislav Nehasil, David Nehasil. Z bloku uprostřed stěny šikmo doleva přes 3K na hranu (4. kruh) a tou přes 5. K ke 3. kruhu cesty „Vzpomínka na Jirku Šlégla“. Tou bez stavění na vrchol.
SRDEČNÍ KRÁTER, VIIIb (Písk.Sasko), VIIIc RP (Písk.Sasko), 13. 6. 2003, Vladislav Nehasil stř. David Nehasil, Jan Paul. Vpravo od cesty „Letenská pláň“ stěnou přes K a hodiny ke 2. K. Stěnou šikmo vlevo přes 3. kruhu ke 2. K cesty „Vzpomínka na Jirku Šlégla“. Stěnou přímo (5. kruh) pod převis k 6. K. Traverz doleva na balkón (vrcholová kniha) a stěnou n. v.
ZÁVRAŤ NETOPÝRA, IXa (Písk.Sasko), 20. 9. 2003, Jan Paul stř. Vladislav Nehasil, David Nehasil. Od 6. K cesty „Srdeční kráter“ spárou ve střechovitém převisu na vrchol. 2
1 [b1.] JIDÁŠOVO UCHO, VIIIc (Písk.Sasko), 13. 6. 2003, Jan Paul stř. Vladislav Nehasil, David Nehasil. Sokolíkem přímo k 1. kruhucesty „Vzpomínka na Jirku Šlégla“. Dále stěnou přes 4K pod převis (velké hodiny). Traverz doprava do cesty „Turecký meč“ a tou n. v.
[b.] VZPOMÍNKA NA JIRKU ŠLÉGLA, VIIc (Písk.Sasko), VIIIa RP (Písk.Sasko), 17. 6. 1978, Karel Bělina, Antonín Olexa. Nástup jako cesta „Turecký meč“. Po 15m traverz vlevo k 1. K. Několik m vzhůru, traverz doleva do kouta, tím vzhůru, pak doprava ke 2. K. Stěnou doleva a koutkem na hranu ke 3. kruhu. Vpravo (postavením) a stěnou přes 4. K na vrchol.
Poznámka:RP VIIIa
[a.] TURECKÝ MEČ, VIIc (Písk.Sasko), 13. 5. 1978, Karel Bělina, František Žid. Komínem mezi Tyršovou věží a Pražskou stěnou asi 15m. Traverz šikmo vlevo k sokolíku pod velkým koutem. Koutovou spárou ke K, stěnou a sokolíkem pod převis. Traverz vpravo za hranu (2. kruh) a lehce na vrchol. 1
HRABĚ X, IXa (Písk.Sasko), 1. 9. 2011, Jaroslav Cach, T.Roďan. Jako „Turecký meč“ na polici pod velkým koutem. Vpravo u hrany zářezem do koutku a tím pod převis. Zprava nad převis a hranou přes 2 kruhy ke 2. kruhu cesty „Turecký meč“.
ŠINKANZEN, IXc (Písk.Sasko), 19. 8. 2018, Robert Hes x Jiří Chocholoušek. Z balkonů vpravo u kouta mezi Pražskou stěnou a Tyršovými věžemi, napravo od cesty Hrabě X. - Stěnou přes 7 BH, nakonec zářezem přes slaňovací borhák.
Z důvodů vyčerpání možností vytyčení nových logických linií jsou z rozhodnutí OVK Labské pískovce další prvovýstupy na tu to skálu podmíněny přechozím souhlasem správcem skal.
(Jan Pleticha / 31.03.2012 10:20:43)