sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Ostroh Duhové věže
ŽLUTÝ PILÍŘ - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Labské údolí, sektor: Labské údolí - pravý břeh, podsektor: Ostroh Duhové věže, skála: ŽLUTÝ PILÍŘ  - M
Obr.1: Duhová stěna, Duhová věž, Žlutý pilíř, část Pavlače, vepředu Privát , konečně jarní pohoda, únor 15, Jéňa , vystaveno: 2015

LUKÁŠOVY HLAVIČKY, VI (Písk.Sasko), 23. 4. 2011, Jan Paul,Lukáš Uhryn. V západní stěně spárou na balkón. Přes převis na vrchol.
JEDNA VLAŠŤOVKA JARO NEDĚLÁ, VIIa (Písk.Sasko), 3. 4. 2012, Lukáš Uhryn stř. Jan Paul. Vpravo od cesty “Lukášovy hlavičky” stěnou šikmo vpravo ke hraně na polici (kruh) a výše stěnou podél hrany na balkón. Převisem n. v.
[k.] PŘEPŮLENÁ, VI (Písk.Sasko), 8. 12. 1986, Miroslav Michlík, Petr Laštovička(1) . 8m vlevo od vlastního pilíře koutkem k bříze a kolem dalších dvou bříz vzhůru na hlinitou lávku. Koutem pod střechovitý převis a vlevo od něj stěnou na vrchol.
JARNÍ AKORD, VI (Písk.Sasko), 5. 3. 2016, Jan Paul, Maxi Kowalke, Volker Müller, Šárka Paulová, Dirk Mahnert. Vlevo od Centrálního komínu trhlinou (nebo koutem)do vodorovné poruchy, tou traverz vlevo přes hranu do spárokomína a tím na vrchol.
CENTRÁLNÍ KOMÍN, III (Písk.Sasko), 18. 2. 2016, Jan Paul. Z horní terasy vlevo od Přepůlené cesty spárou a úzkým komínem. Nahoře přes zúžení přímo na vrchol.
[j.] ZIMNÍ POHODA, VI (Písk.Sasko), 8. 12. 1986, Miroslav Michlík, Petr Laštovička(1) . 6m vlevo od vlastního pilíře otevřeným koutkem do výklenku a vpravo žlábkem na hlinitou lávku. Přímo vzhůru spárou na vrchol.
[g.] MYŠÍ DÍRA, VIIa (Písk.Sasko), 11. 9. 1971, Jaroslav Houser, Zdeněk Hubka, Jiří Janiš, Jiří Král. Spárou nebo komínem do vnitřního prostoru mezi pilířem a stěnou. Stěnou do díry a průlezem na vrchol.
DEVĚT ŽIVOTŮ , VIIIa (Písk.Sasko), 27. 10. 2018, Vladislav Nehasil, Jiří Chocholoušek. V levé části SZ stěny údolního pilíře přes 2 kruhy a slaňovací kruhu. viz. foto
NÁMEL , VIIIb (Písk.Sasko), 27. 10. 2018, Jiří Chocholoušek, Vladislav Nehasil. Těsně vlevo od Z hrany údolního pilíře podél sokolíčku na polici (hodiny). Zleva okolo 1. BH a pravou částí SZ stěny přes 2. borhák k převisu. Podél hrany (3. BH) na balkon. Libovolně na vrchol. viz. foto
SYNDROM VYHOŘENÍ, IXb (Písk.Sasko), 1. 8. 2019, Vladislav Nehasil stř. Jan Paul. Vlevo od cesty Noční baletka stěnou ke kruhu. Výše podél trhliny a hrany (2. kruh) ke slanění. 1
POPKORN, IXc (Písk.Sasko), 25. 4. 2021, Petr Dostál stř. Jiří Chocholoušek stř. Robert Hes. Nalevo od kouta Noční baletky zleva stěnou podél hrany přes 3 borháky, nakonec vlevo ke slanění cesty Syndrom vyhoření. 1
[i.] NOČNÍ BALETKA, VIIa (Písk.Sasko), 16. 7. 1972, Karel Bělina, Jiří Janiš. Levou spárou na balkón a levou hranou pilíře na vrchol.
1 JIŘÍ KORN, VIIIc (Písk.Sasko), IXa RP (Písk.Sasko), 29. 4. 2016, Matthias Werner stř. Frank Meißner. V údolní stěně vpravo od cesty Noční baletka trhlinou, žebrem, stěnou a přes převis 5 BH ke sl BH snadno stěnou n. v.
1 IVETA, IXb RP (Písk.Sasko), IXa (Písk.Sasko), 29. 4. 2016, Matthias Werner stř. Frank Meißner. V pravé části údolní stěny nalevo od Bivakové cesty stěnou přes 5 borháků ke sl BH cesty Jiří Korn a spolu s ní n. v.
[h.] BIVAKOVÁ CESTA, VIIb (Písk.Sasko), 13. 8. 1971, Jiří Janiš, Karel Bělina, Jaroslav Houser, Ladislav Kuba. Z pravé údolní hrany doleva do spáry a tou přes K na balkón. Pravou hranou pilíře na vrchol.
HŘEJIVÉ PAPRSKY, VIIc RP (Písk.Sasko), 3. 4. 2012, Jan Paul, Lukáš Uhryn. Úzkou východní stěnou pilíře převisem na polici (vpravo hodiny). Tupou hranou ke kruhu. Stěnou přímo a výše mírně vlevo na vrchol pilíře (hodinky) a libovolně n. v.
RYBA VONÍ OD HLAVY, VIIc (Písk.Sasko), 28. 2. 2021, Robert Hes stř. Jiří Chocholoušek, Lucie Sobotková. Na údolním přepadlém pilíři u V hrany (nalevo od cesty Radost všedního odpoledne) od hodin stěnou mírně zprava vzhůru k 1. kruhuu hrany. Hranou a JV stěnou přímo přes 2. K na balkon (za balvanem dobírací BH). Z balvanu při pravé hraně údolní stěny na pilíř. Libovolně na temeno.
RADOST VŠEDNÍHO ODPOLEDNE, VIIc RP (Písk.Sasko), 10. 10. 2013, Jan Paul stř. Vladislav Nehasil. Vlevo od cesty Levoruč převisem (kruh), výše stěnou (2. kruh) při hraně na balkón (stanoviště). Pilířem na vrchol.
LEVORUČ, VIIb (Písk.Sasko), 23. 4. 2011, Jan Paul,Lukáš Uhryn. Hranou a spárou do vnitřního prostoru. Koutem, pod převis, vlevou hranou a spárou na balkon a píliřem na vrchol. (jištěno smyčkami)
[f.] ZAPEKLITÁ KOMEDIE, VIIa (Písk.Sasko), 17. 11. 1985, Karel Bělina, D. Lošták. Z velkého bloku mezi pilířem a stěnou krátce vzhůru a doprava k 1. K. Stěnou do díry a vlevo do vhloubení (do vnitřního prostoru mezi pilířem a stěnou). Doprava stěnou ke 2. K. Koutovou spárou na vrchol pilíře. Převisem a stěnou na vrchol.
[e.] BÍLÁ VRÁNA, VIIIa (Písk.Sasko), 25. 7. 1986, Milan Krauskopf, Milan Kulda, J. Borňák. Vlevo od „Žlutého kouta“ stěnou na pilířek k 1. K. Hranou přes 2. K na polici (hodiny) a spárkou přes převis na vrchol.
ČEKÁNÍ NA SLUNCE, IXc (Písk.Sasko), 21. 2. 2021, Jiří Chocholoušek stř. Robert Hes. Nalevo od nástupu cesty Žlutý kout podél krátkého zářezu a stěnou přes 1. kruhupod výrazný kout. V levé stěně trhlinkou (smyčky) a stěnou přes 2 K, nakonec hranou pod převis k hodinám cesty Bílá vrána. Spolu s ní trhlinou přes převis (smyce) a ke slaňovacímu borháku.
[d.] ŽLUTÝ KOUT, VIIa (Písk.Sasko), 11. 9. 1971, Jaroslav Houser, Zdeněk Hubka, Jiří Janiš. Spárou a koutem na vrchol. 1 1
MATESOVA HRANA, VIIIb (Písk.Sasko), 5. 4. 2005, Vladislav Nehasil stř. Jan Paul. Vpravo od cesty „Žlutý kout“ hranou (kruh) a stěnou na balkón ke 3. kruhu cesty „Boží lávky“. Tou n. v.
BOHABOJ, VIIIc (Písk.Sasko), 19. 2. 2021, Robert Hes stř. Jiří Chocholoušek. Nástupovým zářezem cesty Žlutý kout a dále vzhůru převislou stěnou napravo od hrany přes 2 borháky na velkou polici ke 3. kruhu cesty Boží lávky. Spolu s ní na temeno ke slaňovacímu K. (Mezi 1. a 2. borhák mírně zprava. )
[c.] BOŽÍ LÁVKY, VIIc (Písk.Sasko), 10. 5. 1985, Pavel Weingartl, Karel Bělina, Luboš Martínek, Dalibor Slánský. „Žlutým koutem“ krátce vzhůru a doprava k 1. K. Stěnou k sokolíku a jím ke 2. K. Doleva ke hraně na velkou římsu ke 3. kruhu. Přes převis a stěnou n. v.
[c1.] BOŽÍ LÁVKY - VAR., VIIc (Písk.Sasko), 22. 4. 1995, Vladislav Nehasil, David Nehasil. Hranou přes K přímo k 1. kruhucesty „Boží lávky“, tou na vrchol.
TAHITI, IXb (Písk.Sasko), 6. 12. 2020, Robert Hes stř. Jiří Chocholoušek. Napravo od varianty Božích lávek z bloku podél hrany (2 borháky), mírně zleva nad převis a stěnou (2 borháky) na polici (hodiny). Přes 5. borhák na temeno ke slaňovacímu K.
POSLEDNÍ (NEDĚLNÍ) SLOVO, IXb RP (Písk.Sasko), 14. 7. 2013, Tomáš Sobotka(1) stř. Jiří Chocholoušek. Stěnou a trhlinou pod výrazným převisem k první BH, převisem ke druhý BH a šikmo vlevo výše ostrou hranou přímo přes třetí BH ke slanění. 1
[m.] POLÁRNÍ NOC, VIIb (Písk.Sasko), 5. 10. 2002, Pavel Bechyně, Pavel Henke. Od V do komína a levou spárou přes borhák na vrchol.
POLÁRNÍ DEN, V (Písk.Sasko), 19. 8. 2007, Michal Aulický. Od V do komína a v jeho levé straně pravou spárou a komínem na vrchol.
KOUTOVKA, V (Písk.Sasko), 19. 8. 2007, Michal Aulický. Od V do komána a vpravo sokolíkovou spárou pod převis, rozporem a spárou na vrchol.
[l.] DEŠTIVÉ LÉTO, VIIIa (Písk.Sasko), 24. 6. 2001, Vladislav Nehasil, Jiří Svoboda(2). Vpravo od komína stěnou (kruh) do spáry 2 kruh  a tou do výklenku. Přes převis na balkón a stěnou ke kruhu od  cesty „Podkovák“. Přepad do žlabu a jím na vrchol.
DĚDOLEZ, IXa (Písk.Sasko), 21. 4. 2021, Jiří Chocholoušek stř. Robert Hes. Mezi cestami Deštivé léto a Podkovák stěnkou a přes převis na polici ke K. Oblou hranou přímo přes 2. K na balkon (zde křížíme cestu Podkovák). Vzhůru přes převis (3. kruh) a pokládající se stěnou přes slaňovací borhák na temeno.
[b.] PODKOVÁK, VIIb (Písk.Sasko), 11. 5. 1985, Karel Bělina, R. Mitréga. Spárou úzkého středního pilíře V stěny na balkón. Stěnou ke K. Hladkou stěnou na vrchol.
VŠEHOCHUŤ, VIIc (Písk.Sasko), 8. 5. 2011, Jan Paul, Šárka Paulová. Jako cesta “ Podkovák” několik metrů vzhůru, trhlinou vpravo na konec a stěnou podél hrany na balkon kruh. Přes převis nejprve vlevo, pak vpravo raibasem na vrchol.
POSLEDNÍ KOMÍN, III (Písk.Sasko), 26. 7. 2011, Jan Paul,Šárka Paulová. Esovitým komínem vpravo od cesty „Podkovák“ na vrchol.
ZPÁTEČNÍK, Xa (Písk.Sasko), 24. 2. 2021, Tomáš Sobotka(1), Robert Hes, Jiří Chocholoušek, David Obermann. Napravo od cesty Poslední komín stěnou přes 1. borhák přímo vzhůru a ke 2. borháku cesty Prevence demence.
PREVENCE DEMENCE, Xa (Písk.Sasko), 17. 11. 2018, Robert Hes stř. Jiří Chocholoušek. Od nástupu cesty Lubošovy narozeniny vlevo převislou hranou (1. borhák) do římsy (hodiny). Dále přes 2. římsu a stěnou 2. borhák a slaňovací borhák. (V horní části vpravo lze použít hodiny cesty Lubošovy narozeniny. )
Poznámka:V horní části vpravo lze použít hodiny cesty Lubošovy narozeniny.
[a.] LUBOŠOVY NAROZENINY, VI (Písk.Sasko), 9. 5. 1985, Karel Bělina, Luboš Martínek, Jan Augusta. Vpravo ve V stěně spárou až na konec (kruh). Stěnou přes hodiny na vrchol.
POSEL JARA, VIIb (Písk.Sasko), 22. 3. 2010, Jan Paul, Pavel Mrnka. Vpravo od c. "Lubošovy narozeniny" spárou pod převisem, vlevo přes něj a stěnou ke kruhu. Od něho přímo na vrchol.
PODZIMNÍ MALBA, VIIb (Písk.Sasko), 22. 9. 2022, Jan Paul stř. Daniel Hölzl. Vlevo od cesty Jarní akord stěnou ke K, stěnou přes vodorovný zářez cesty Jarní akord a přímo ke 2.K. Přes převis na balkón (velké hodiny) a na temeno.
POCHOD TROLLŮ, VI (Písk.Sasko), 22. 9. 2022, Daniel Hölzl, Jan Paul. Vlevo od cesty Podzimní malba spárou pod střechovitý převis (smyčka). Pod ním vlevo ke hraně a stěnou (kruh). Výše spárou a libovolně na balkón. Z něj spárou na temeno.
Historické VK
ŽLUTÝ PILÍŘ - M, výstupy od roku do (61,1Mb).