sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Růžové stěny
GOLÉM
Na tuto skálu právě nyní platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.7.-31.1. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Labské údolí, sektor: Labské údolí - pravý břeh, podsektor: Růžové stěny, skála: GOLÉM
Obr.1: GOLÉM (Labské údolí - pravý břeh), foto: z aplikace Black , vystaveno: 2017

Obr.2: GOLÉM (Labské údolí - pravý břeh), foto: z aplikace Black , vystaveno: 2017

[o.] CESTA PRO EVU, VIIb (Písk.Sasko), 7. 9. 1975, František Záběhlík, Jan Kříž. U SV hrany k 1. K, jemnou dvojspárou ke 2. K a hranou na vrchol.
SPOUTANÁ ENERGIE, VIIc (Písk.Sasko), 28. 3. 2003, Vladislav Nehasil stř. Jan Paul. Vlevo od „Katochvíle“ hranou na balkón, stěnou (2 kruhy), dále hranou a lehce na vrchol.
[n.] KRATOCHVÍLE, VIIb (Písk.Sasko), 30. 4. 1976, Jiří Šlégl, Ladislav Černý. Vlevo od „Severní spáry“ spárkami na lávku, dále spárou a stěnou na vrchol.
[m.] SEVERNÍ SPÁRA, VI (Písk.Sasko), 12. 8. 1970, Petr Laštovička(2), Jan Kříž. Středem S stěny spárou přímo na vrchol.
[l.] SEVERNÍ CESTA, V (Písk.Sasko), 17. 4. 1977, František Záběhlík, Vladimír Kočka. Mezi „Severním komínem“ a „Severní spárou“ klikatou spárou na lávku a jako „Jižní komín“ n. v.
[k.] SEVERNÍ KOMÍN, V (Písk.Sasko), 22. 4. 1971, Petr Laštovička(1), Helmut Weigel. V pravé části stěny komínem na velký balkón a jako „Jižní komín“ na vrchol.
[j1.] SEVEROZÁPADNÍ HRANA - VAR, VIIa (Písk.Sasko), 28. 7. 1977, Ivo Nový, Petr Laštovička(1) . „Severním komínem“ asi 6m vzhůru na balkón, pak vpravo sokolíkem a vhloubením na plošinu s volným blokem. Spárou nebo hranou ke 2. K.
Poznámka:RP VIIb
[j.] SEVEROZÁPADNÍ HRANA, VIIa (Písk.Sasko), 4. 6. 1972, Jan Kříž, Petr Laštovička(1). Vlevo od SZ hrany (nebo ručkováním po římse zleva) k 1. kruhua hranou ke 2. K. Vpravo stěnkou nad převis a hranou na velký balkón. (Postavením) a hranou na vrchol.
[i.] ABSENCOVA CESTA, VIIb (Písk.Sasko), 17. 9. 1980, Ladislav Černý, František Záběhlík. Středem údolní stěny ke K, stěnou do díry a přímo, později vpravo stěnou na balkón. Sokolíkem, pak JZ hranou na velký balkón ke 2. K „Jihozápadní hrany“. Dále jako „Varianta Jihozápadní hrany“ na vrchol.
[h.] JIHOZÁPADNÍ HRANA, VIIb (Písk.Sasko), 12. 8. 1970, Jan Kříž, Petr Laštovička(1). Asi 2m vpravo od JZ hrany stěnou k 1. K. Po hraně na velký balkón a krátce Z stěnou ke 2. K. Vlevo převislou stěnou na SZ hranu, tou na vrchol.
[h1.] JIHOZÁPADNÍ HRANA - VAR., VIIb (Písk.Sasko), 17. 9. 1980, Ladislav Švec, Martin Poupa. Od 2. K vpravo hranou, pak žlabem na vrchol.
NA HLINĚNÝCH NOHOU, VIIIa RP (Písk.Sasko), 21. 8. 2015, Jiří Chocholoušek stř. Vladislav Nehasil. Na údolní straně podél levé hrany (2 borháky), vpravo trhlinami (3. BH) a na pilíř. Sokolíkem ve středu stěny na konec a vzhůru na balkon ke 2. K cesty Jihozápadní hrana. Jako její varianta na vrchol.
[g.] JIŽNÍ KOMÍN, V (Písk.Sasko), 12. 8. 1970, Petr Laštovička(2), Jan Kříž. Komínem v levé části J stěny na jeho konec, průlez skalním oknem do údolní stěny a tou podél hrany na velký balkón. Přechod vlevo do S stěny a krátkou spárou na její konec. Traverz vpravo na hranu a po ní na vrchol.
ZTRACENÝ ŠÉM, VI (Písk.Sasko), 27. 9. 2015, Josef Koudelka stř. Petr Waller, Jana Koudelková. Stěnou vlevo od „Jižního komín“a přes borhák a kruh ke 2. borháku. Vzhůru a překrokem přes komín do rezavé stěnky s trhlinkou (smyčky). Přímo přes 3. borhák do police. Vpravo ke kruhu „Varianty Ptačí cesty“ a tou na vrchol.
[f.] PTAČÍ CESTA, VI (Písk.Sasko), 6. 10. 1977, Petr Laštovička(1) , František Záběhlík. 3m vpravo od „Jižního komína“ stěnou podél spárek a přes díru kruh do výklenku. Přes převis a spárou na lávku a vpravo spárou „Železné stěny“ nad převis. Dlouhý traverz po římse doleva k JZ hraně a žlabem šikmo doprava na vrchol. 1 1
[f1.] PTAČÍ CESTA - VAR., VIIa (Písk.Sasko), 24. 5. 1978, Helmut Paul, Dieter Fahr, Konrad Thomas, Steffan Vogel, Horst Heller. Z lávky přímo stěnou přes K na římsu.
[e.] ŽELEZNÁ STĚNA, VIIa (Písk.Sasko), 13. 8. 1970, Petr Laštovička(1) , Jan Kříž, Karel Blažek(1). Středem J stěny na lávku a spárou s převislým nástupem na vrchol. 1
[c.] ROZPĚTÍ KŘÍDEL, VIIIa (Písk.Sasko), 24. 5. 1987, Manfred Vogel, Helmut Paul, Dieter Fahr, Konrad Thomas. Zcela vpravo v J stěně vzhůru na lávku. Úzkou spárou na římsu a doprava ke K. Stěnou a spárou na vrchol.
[d.] PRAVÁ JIŽNÍ CESTA, V (Písk.Sasko), 13. 10. 1977, František Záběhlík, Petr Laštovička(1) . Zcela vpravo v J stěně na lávku. Doleva na stanoviště a asi 3m vpravo od spáry „Železné stěny“ trhlinou šikmo doleva, pak spárou krátce k jejímu zlomu. Překrok doprava a vhloubením na vrchol.
[b.] JIHOVÝCHODNÍ KOMÍN, III (Písk.Sasko), 25. 8. 1979, Karel Bělina, Karel Frič. Od J rozporovým komínem mezi věží a masivem do strže a jako „Východní hrana“ na vrchol.
CHODNÍK, II (Písk.Sasko), 9. 1. 1972, Heinz Weigel . Z náhorní strany traverz doleva do J stěny a po římse doleva n. v.
VÝCHODNÍ HRANA, II (Písk.Sasko), 22. 4. 1971, Karel Blažek(1). Z náhorní strany doleva na V hranu a tou na vrchol.
[r.] NÁHORNÍ ŽLAB, II (Písk.Sasko), 18. 6. 1970, Petr Laštovička(1). Vlevo v náhorní stěně žlabem na vrchol.
[q.] NÁHORNÍ SPÁRA, III (Písk.Sasko), 18. 6. 1970, Petr Laštovička(1). Dvojspárou středem náhorní stěny na vrchol.
[p.] NÁHORNÍ CESTA, IV (Písk.Sasko), 23. 7. 1974, Petr Laštovička(2), Miroslav Tůma(1). Z pravého okraje masivu přepad do náhorní stěny, spárkou na hranu a vpravo od ní po stupních n. v.
[a.] STARÁ CESTA, I (Písk.Sasko), Z náhorní strany traverz vlevo do J stěny a traverz po římse vlevo na vrchol.
Článek
ke skále:
Labské pískovce - vybrané stěny z roku 1993.
Z propadliště času se podařilo vydolovat archivní kopii dnes již neexistujícího webu, jehož podkladem byl tiskem vydaný průvodce LAŠTOVIČKA Petr st., SLAVÍK Jiří, NOVÁK Jiří, PLESKOTOVÁ Zdenka, ARNOLD Bernd (1993): Labské pískovce - vybrané stěny.

Z dnešního pohledu to má již jen historickou cenu, za těch 29 let ve stěnách vznikly desítky dalších cest a topa stěn již nemusí být tak jasná, jako kdysi (jestlliže tam v roce 1993 bylo pět kruhů, dnes jich tam klidně může být i dvacet a pak se v tom čert vyznej).