sektor  Labské údolí - pravý břeh
podsektor  Růžová vyhlídka
JIŽNÍ STĚNA - M
Na tuto skálu právě nyní platí sezónní omezení lezení, lezení je povoleno v období 1.7.-31.1. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
oblast: Labské údolí, sektor: Labské údolí - pravý břeh, podsektor: Růžová vyhlídka, skála: JIŽNÍ STĚNA - M
Obr.1: celkový pohled na jednotlivé sektory (patra) , vystaveno: 2014

Obr.2: JIŽNÍ STĚNA - M , vystaveno: 2020

Obr.3: JIŽNÍ STĚNA - M , vystaveno: 2020

Obr.4: JIŽNÍ STĚNA - M , vystaveno: 2020

Obr.5: JIŽNÍ STĚNA - M , vystaveno: 2023

NOC POD HVĚZDAMI, VIIb (Písk.Sasko), 6. 4. 2020, Vladislav Nehasil, Zuzana Nehasilová. Úplně vlevo v Z stěně pilířem přes 2 borháky ke slanění.
NÓBL NOCLEH, VI (Písk.Sasko), 2. 6. 2012, Petr Waller, Josef Koudelka,. V levé části stěny položenou stěnou přes 3 borháky na polici. Spárou přes borhák ke slaňovacímu borháku
ROZOSTŘENÁ OPTIKA, VIIa (Písk.Sasko), 2. 6. 2012, Josef Koudelka, Petr Waller. V levé části Jižní  stěny, vlevood spáry, stěnou přes K na balkon a dále přes převis (2. kruh) na blok. Ukloněnou stě-nou vpravo od koutku na polici prvního patra ke slaňovacímu borháku. Stěnou vpravood kouta šikmo doprava k borháku a přímo přes další BH ke slanění.
1 SPÁROSTĚNA, VI (Písk.Sasko), 19. 5. 2013, Petr Waller, Josef Koudelka. Vlevo od cesty Křížovkářka podélspáry, výše stěnou přes 3 borhákyna polici prvního patra ke slaňovacímu borháku. Koutem(borhák) pod balvan ke slanění
3 KŘÍŽOVKÁŘKA, VIIb (Písk.Sasko), 21. 4. 2013, Josef Koudelka stř. Petr Waller, Jana Koudelková, Martin Hasan, M. Souček, František Charvát. V údolní stěně vpravo od spáry mírně položenou stěnou přes4BH na polici (slaňovací K). Pilířem přes 2 borháky ke slaňovacímu borháku
1 BOKOVKA, VIIa (Písk.Sasko), 2. 6. 2012, Josef Koudelka, Petr Waller,. Vlevo od tupé hrany ve středudolní stěny přes 2 kruhy na polici prvního patra. Spárou na terasu druhého patra ke slanění.
1 AKUMULÁTOR, VIIa (Písk.Sasko), 20. 4. 2014, Vladislav Nehasil stř. Jiří Chocholoušek, Zuzana Nehasilová, Jan Paul. Vpravo od cesty Bokovka stěnou (2kruhy) na terasu. Vpravo převisem (3. kruh) ke slanění.
1 TELEGRAM, VIIa (Písk.Sasko), 19. 5. 2013, Josef Koudelka, Petr Waller. Krátce koutem a doleva do stěny. Tou přes 2 kruhy do komína a jím na polici prvního patra. Stěnou přes borhák a slaňovacíBH na terasu druhého patra. Spárou a vpravo hranou (borhák) na temeno
ŠKODA SLOV, VIIa (Písk.Sasko), 19. 5. 2013, Josef Koudelka stř. Petr Waller. Stěnou mezi dvěma kouty přes 2 borháky k hodinám pod první převis a vpravo koutem. Vlevo a zprava kolem druhého převisu (3. BH) a stěnou ke 4. BH. Traverz v římse doleva a stěnou ke slaňovacímu BH.
I CESTA JE CÍL, V (Písk.Sasko), 30. 3. 2014, Jan Paul, Šárka Paulová, Vladislav Nehasil. V nejspodnější části masívu vpravo spárou, výše spárou v koutě pod převis, přes něj a dále spárou, výše libovolně ke hraně a lehce do patra (dobírací BH). Komínem do dalšího patra (dobírací stanoviště). Z něho koutem pod převis, přes něj a komínem přes vklíněné balvany na vrchol. (slanění 2x30m))
Poznámka:Horská jízda...(slanění 2 x 30m)
NEZNÁMÁ, VIIa (Písk.Sasko), Napravo od spáry stěnou přes kruh na pilíř ke slanění.
JENÍČKOVA CESTA, V (Písk.Sasko), 21. 7. 2012, Petr Waller, František Charvát, Ladislav Hanzlík,. V pravé části dolnístěny, nalevo od kouta stěnou podél tupé hrany přes 2 borháky ke slaňovacímu borháku
CHRPTOVÁ DOSKA, VIIb (Písk.Sasko), 3. 6. 2012, Josef Koudelka, Petr Waller, František Charvát . Vlevo od c. “Starýho.. . ” plotnou přes 2BH. na temeno.
STARÝHO PSA ..., VIIa (Písk.Sasko), 3. 6. 2012, Josef Koudelka, František Charvát,Petr Waller . Vpravo od cesty  Chrptová doska Západní hranou  přes kruh na horní terasu.
HODINOVÝ MANŽEL, VIIb (Písk.Sasko), 3. 6. 2012, Josef Koudelka, Petr Waller, František Charvát. Z police v levéčásti stěny přes 2 kruhy na temeno.
TRPĚLIVÁ, V (Písk.Sasko), 9. 4. 2013, Vladislav Nehasil, Jan Paul, Lukáš Uhryn. V Západní  stěně podél spáry na vrchol.
HRANKA, VIIa (Písk.Sasko), Vlevo v horní patře při Západní hraně přes 5 borháků ke slanění.
STĚNKA, VIIa (Písk.Sasko), V levé části horního patra napravo od cesty Hranka stěnou přes 4 bh k 5 bh od cesty Hranka dále ke slanění.
MODŘÍ VĚDÍ, VIIa (Písk.Sasko), 21. 4. 2013, Josef Koudelka, Martin Hasan, M. Souček. Z horní terasy podéloblé hrany přes borhák ke K. Stěnou (hodiny) na temeno
LOVCI PAPRSKŮ, VIIc (Písk.Sasko), 8. 2. 2014, Vladislav Nehasil stř. Jiří Chocholoušek. Nalevo od cesty „Skleník“ stěnou přes K na balkón (stanoviště). Žebírky a stěnou přes 2. K do římsy, vpravo pod spáru a jí na vrchol (napravo slaňovací borhák cesty „Skleník“)
SKLENÍK, VIIIb RP (Písk.Sasko), 22. 2. 2014, Vladislav Nehasil stř. Jiří Chocholoušek, Karel Procházka. Asi 4 m nalevo od stanoviště cesty Nad modelovou železnicí stěnkou přes 2 borháky (mezi nimi zleva) na balkon (stanoviště). Pravou částí stěny přes 2 borháky ke slaňáku.
1 NAD MODELOVOU ŽELEZNICÍ, VIIIa RP (Písk.Sasko), 18. 8. 2012, Konrad Schlenkrich stř. Stefan Hille. V levé části horní terasy (stanoviště s BH ) vlevo od výrazného komína nejprve sokolíkovým žebrem, potom rozporem a hranou (2 borháky) na polici (3. BH). Žebrem a stěnou (2 borháky) ke slaňáku.
1 VÝSTUP VPRAVO PO SMĚRU JÍZDY, VIIIc RP (Písk.Sasko), 18. 8. 2012, Konrad Schlenkrich stř. Stefan Hille. Jako “Nad modelovou železnicí” na polici a doprava vzhůru stěnou (4 borháky) ke slaňáku.
2 TOFU FIGHTERS, IXb (Písk.Sasko), 23. 2. 2014, Robert Hes, Jiří Chocholoušek, Jakub Houška, Michal Bartoš. Vlevo od pilíře cesty Poslední stanice… z balvanu stěnou vzhůru přes 2 borháky, mírně vpravo ke 3. borháku a zprava podél trhlin a koutkem vzhůru ke 4. borháku cesty Výstup vpravo po směru jízdy. Jí ke slaňáku.
PŘESNĚ, Xa RP (Písk.Sasko), 24. 3. 2018, Tomáš Sobotka(1) stř. Robert Hes. Stěnou přes borhák přímo do cesty Poslední stanice jménem Růžový hřeben jih a tou na vrchol.
2 POSLEDNÍ STANICE RŮŽOVÝ HŘEBEN-JIH, VIIIc RP (Písk.Sasko), 8. 9. 2012, Konrad Schlenkrich stř. Stefan Hille. 3m vlevo od cesty „Černá díra“ přes přistavený pilíř a stěnou (7BH) ke slaňovacímu borháku.
Poznámka:AF VIIIb.
1 VE JMÉNU RŮŽE, VIIIb RP (Písk.Sasko), 1. 7. 2012, Konrad Schlenkrich stř. Stefan Hille. Koutem „Černé díry“ 6 metrů vzůru a vlevo stěnou, spárou a stěnou (5BH) ke slaňáku.
Poznámka:(U 4. BH zleva.)
1 MODERNÍ KLASIKA, IXa RP (Písk.Sasko), 2. 9. 2012, Konrad Schlenkrich stř. Stefan Hille. Jako “Černá díra” několik metrů vzhůru a doleva nejprve spárkou, koutem a přes stříšky (6BH) ke slaňáku.
Poznámka:AF VIIIc.
[d.] ČERNÁ DÍRA, V (Písk.Sasko), 20. 9. 1998, Vladislav Nehasil, Jiří Svoboda(2). Výrazným koutem, výše komínem na vrchol.
VŠEDNÍ DEN NA VÝCHODĚ, Xb (Písk.Sasko), 12. 2014, Jörg Andreas. Od 2 bh Moderní klasiky mírně vpravo pře bh na balkon u hrany. Jako Vánoční  2 bh převislou stěnou přes 3 bh ke slanění.
VÁNOČNÍ POSELSTVÍ, IXb RP (Písk.Sasko), 27. 12. 2013, Tomáš Sobotka(1) x Jiří Chocholoušek. Vpravo od Černé díry tupou hranou na polici a vlevo na balkonek v koutě. Doleva (1. borhák) k převislé hraně a jí přes 2. borhák ke slaňáku cesty Ve jménu růže.
[c.] JIŽNÍ CESTA, V (Písk.Sasko), Vpravo od výrazného kouta podél tupé hrany na polici (kruh). Stěnou, výše vlevo komínem na vrchol.
2 [b.] ODPOLEDNÍ ZÁKUSEK, VIIIa (Písk.Sasko), VIIIb RP (Písk.Sasko), 23. 9. 1998, Vladislav Nehasil, Jindřich Švihnos. Asi 8m vpravo od výrazného kouta podél spáry ke K. Stěnou mírně vlevo ke 2. K a vzhůru ke slaňovacímu borháku.
1 [a.] CAPPUCINO, VIIIb (Písk.Sasko), VIIIc RP (Písk.Sasko), 23. 9. 1998, Jindřich Švihnos a Vladislav Nehasil. Asi 12m vpravo od výrazného kouta stěnou přes 3K ke slaňovacímu borháku.
JEĎ, NEBO LEŤ, VIIIc RP (Písk.Sasko), 17. 5. 2012, Konrad Schlenkrich stř. Stefan Hille, U. Gärtner. Vpravo od “Capuccino” stěnou na polici (vlevo hodiny) a dál přes 3 borháky ke slaňáku.
Poznámka:Originál název Zieh, oder flieg. Jiný překlad třeba Makej (Zaber), nebo padej.
JANTAROVA SPÁRA, V (Písk.Sasko), 23. 2. 2014, Jiří Chocholoušek, Robert Hes. Asi 18 m vpravo od výrazného koutu (cesta Černá díra) na předskalí. Krátkým komínem a podél široké spáry na balkonek k velkému hrotu a stěnou vlevo vzhůru ke slaňáku.