sektor  Labské údolí - levý břeh
podsektor  Děčín - Červený vrch a Přípeř
PASTÝŘSKÁ STĚNA - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK.
oblast: Labské údolí, sektor: Labské údolí - levý břeh, podsektor: Děčín - Červený vrch a Přípeř, skála: PASTÝŘSKÁ STĚNA - M
Obr.1: PASTÝŘSKÁ STĚNA - M (LABSKÉ ÚDOLÍ - LEVÝ BŘEH), zstrnad , vystaveno: 2022

Obr.2: PASTÝŘSKÁ STĚNA - M , vystaveno: 2023

Obr.3: PASTÝŘSKÁ STĚNA - M , vystaveno: 2023

PANE, VY JSTE MAGOR, VIIc (Písk.Sasko), 21. 9. 2013, Miroslav Dunovský stř. Ondřej Smíšek. Nástup v údolní (V) stěně vlevo od "Stěny profesionálů". Výrazným koutem pod převis, zleva přes něj (1. K), stěnou nejprve vpravo (2. kruh) a pak vlevo (3. kruh). Hranou na balkon ke slaňovacímu borháku.
[r.] STĚNA PROFESIONÁLŮ, VI (Písk.Sasko), 10. 10. 1972, Petr Laštovička(1), Günter Schneider. Středem stěny asi 8m kolem několika hodin, pak šikmo doleva na nevýraznou hranu vystupující ze stěny a tou k 1. K. (Nástup je možný též přímo hranou). Traverz doprava a sokolíkem vzhůru až na jeho konec, dále asi 2m stěnou a traverz doleva ke 2. K. Stěnou mírně doprava na šikmou plošinku a žebrem (slaň. K) na vrchol.
[r1.] STĚNA PROFESIONÁLŮ - VAR., VIIa (Písk.Sasko), 16. 7. 1975, Karel Skopec, Karel Blažek(1), Karel Luxík. Od 1. kruhustěnou přímo ke 2. K a na vrchol.
CI5, VIIc (Písk.Sasko), 28. 10. 2015, Jiří Chocholoušek stř. Vladislav Nehasil, Jan Paul. Napravo od cesty Stěna profesionálů položenou S stěnou přímo vzhůru přes 3 borháky na římsu ke slaňáku.
DRUHÉ RANDE, IV (Písk.Sasko), 1. 9. 2021, Jan Šálek, M.Foltánek. Vpravo od cesty CI5 položenou kyzovou stěnou přes 5 borháků ke slanění.
BEL MONDO, VIIIc (Písk.Sasko), 29. 5. 2022, Jan Šálek, J.Nováček, J.Skočdopole. Vlevo od cesty Zakázané uvolnění převislou stěnou přes 6 borháků šikmo doprava ke slanění.
ZAKÁZANÉ UVOLNĚNÍ, VIIIa RP (Písk.Sasko), 28. 10. 2015, Vladislav Nehasil stř. Jiří Chocholoušek, Jan Paul. Vpravo od velkého koutu převislou stěnou přes 4 K ke slanění.
[q.] NEBESKÝ ŽLÁBEK, VIIb (Písk.Sasko), 26. 6. 1973, Petr Laštovička(1) . Nástup vpravo od „Stěny profesionálů“, ve spádnici výrazné hrany, vystupující v horní části stěny. Pravým ze dvou koutů na plošinu a vlevo stěnou podél hrany k převisu, překrok doprava nad převis a mělkým žlábkem přes K na římsu. Vlevo hranou na vrchol.
NÁSTUPOVÁ VARIANTA (HRANA PASTÝŘSKÉ STĚNY), V (Písk.Sasko), Od SV napravo od převisu levým žebrem. Na jeho konci přepad vpravo do stěny. Vzhůru přes dvě římsy (hodiny) a traverz doprava na hranu a dále cestou Hrana Pastýřské stěny ke slanění.
[p.] CESTA PŘES NOS, VIIb (Písk.Sasko), 14. 8. 1984, Libor Hroza, Zbyněk Votoček. Nástup pod střechovitým převisem, převislou solivou hranou na nos. Stěnou (hodiny) dále přímo a převislou spárou na vrchol.
[o.] HRANA PASTÝŘSKÉ STĚNY, V (Písk.Sasko), 12. 6. 1973, Petr Laštovička(1), Karel Luxík, Karel Blažek(1). Nástup je možný dvěma způsoby: a) Zprava převislou hranou pak stěnou vpravo od hrany na římsu, táhnoucí se doleva, již nad převislou částí hrany. b) Zleva po vystupujícím žebru (vpravo od mohutného střechovitého převisu), z konce žebra přepad do stěny vpravo, krátce vzhůru a po dvou římsách (hodiny) traverz doprava na hranu. Nyní hranou na plošinku a stěnou doprava od převislého úseku hrany pod velký převis, který obcházíme zleva. Stěnou doprava nad převis a hranou na vrchol.
[n.] KRÁLOVA ROZKOŠ, III (Písk.Sasko), 4. 8. 1975, Karel Skopec, J. Michel. Nástup jako „Rozvodová cesta“ na lávku, po ní doleva a pak stěnou a nevýraznou hranou k převisu. Výrazným sokolíkem vpravo od převisu na vrchol.
MEZ ADHEZE, VIIa (Písk.Sasko), 22. 6. 2013, Miroslav Dunovský stř. Michal Mareš. Libovolně na lávku "Rozvodové cesty". Středem stěny přes 3 K ke slaňovacímu borháku.
GEOLOGICKÁ CESTA, III (JPK), 1965, Helmut Weigel . Krátkým komínkem mezi Hranou Pastýřské stěny a Zavojovou hranou na vrchol.
PARADOX, VI (Písk.Sasko), 7. 5. 2013, Michal Mareš, Miroslav Dunovský. Libovolně na lávku "Rozvodové cesty". Vpravo od široké spáry stěnou a hranou přes hodiny a kruh ke kruhu "Rozvodové cesty" a touto cestou n. v.
[m.] ROZVODOVÁ CESTA, VI (Písk.Sasko), 18. 10. 1975, Karel Skopec, J. Michel. Nástup krátkým komínem mezi „Závojovou hranou“ a „Hranou Pastýřské stěny“. Komínem na lávku, pak šikmo doprava a velkým, nahoře převislým koutem na římsu. Převislou spárou přes K na vrchol.
[l.] ŠÍFÁCKÁ ROMANCE, IV (Písk.Sasko), 29. 9. 1975, Karel Skopec, Jiří Král. Vlevo od spádnice „Závojové hrany“ převisem a stěnou do kouta a tím na vrchol.
[k.] ZÁVOJOVÁ HRANA, VI (Písk.Sasko), 6. 8. 1975, Karel Skopec, J. Michel. Vlevo od nástupu „Severního pilíře“ přes převis (hodiny) a stěnou mírně doleva k začátku hrany  (velké hodiny). Hranou až nad hluboký vodorovný zářez, pak šikmo doprava ke K. Nad ním zpět na hranu a tou na lávku. Přes stupně na vrchol.
[j.] SEVERNÍ PILÍŘ, VI (Písk.Sasko), 12. 6. 1973, Petr Laštovička(1), Karel Luxík, Karel Blažek(1). Uprostřed S pilíře spárkami až na jejich konec a stěnou šikmo doprava k hodinám (dobírání). Stěnou k hlubokému vodorovnému zářezu, vhloubením uprostřed pilíře přes mírný převis a stěnou šikmo doleva na lávku. Přes stupně na vrchol.
ADIEU, PSÍ VOJÁCI, VI (Písk.Sasko), 22. 6. 2013, Miroslav Dunovský, Michal Mareš. Úplně vpravo na severním pilíři hranou a šikmo vlevo přes převis do široké spáry. Tou a stěnou (hodiny) na balkon. Cestou "Krysí hrana" n. v.
[i.] KRYSÍ HRANA, VI (Písk.Sasko), 21. 7. 1975, Karel Skopec, Günter Schneider. Pravou hranou S pilíře. Hranou s převislým nástupem na balkon, mírně doleva k hodinám a opět hranou na lávku. Přes stupně na vrchol.
[h.] SEVERNÍ SOKOLÍK, VIIa (Písk.Sasko), 21. 8. 1975, Miroslav Štross, Karel Skopec. Nástup stejný jako „Učednický převis“. Nad převisem jemným sokolíkem uprostřed stěny až na jeho konec. Traverz doleva a hranou na lávku. Lehce doleva na vrchol.
[g.] UČEDNICKÝ PŘEVIS, VIIa (Písk.Sasko), 5. 8. 1975, Karel Skopec, J. Michel. Nástup převislou stěnou vpravo od „Krysí hrany“. Nad převisem šikmo doprava a podél pravé hrany zářezem ke K. Převislým sokolíkem na lávku a komínem na vrchol.
[f.] ZELENÁ OPONA, VI (Písk.Sasko), 16. 7. 1975, Karel Skopec, Karel Blažek(1), Karel Luxík. Asi 15m vlevo od S hrany (vpravo od zarostlého kouta) členitou stěnou ke K. Žlábkem k širokému vhloubení a vpravo od něj stěnou šikmo doprava na vrchol.
VAR. ODMĚNA ZEMĚDĚLCŮM, VIIa (Písk.Sasko), 8. 5. 2013, Miroslav Dunovský. Středem stěny přes vodorovný zářez (hodiny) až pod oblé břicho. Traverz vpravo na odštípnutý blok ke K cesty "Kompromis". Tou ke slaňovacímu borháku.
VARIANTA CESTY KOMPROMIS, VIIa (Písk.Sasko), 8. 5. 2013, Miroslav Dunovský. Středem stěny přes vodorovný zářez (hodiny) až pod oblé břicho. Traverz vpravo na odštípnutý blok ke K cesty Kompromis. Tou ke slaň. BH.
[f1.] ZELENÁ OPONA - VAR., VIIa (Písk.Sasko), 20. 7. 1975, Karel Skopec, J. Michel. Vlevo od K hranou k travnatému vhloubení a na vrchol.
[e.] KOMPROMIS, VIIa (Písk.Sasko), Petr Rulc, Stanislav Rulc. Vpravo od „Zelené opony“ stěnou ke K. Dále stěnou na vrchol
1 ZDÁNÍ KLAME, VI (Písk.Sasko), 22. 4. 2013, Miroslav Dunovský stř. Michal Mareš. Vpravo od cesty Kompromis stěnou přes hodiny k 1. K. Vpravo na hranu a tou přes 2. K ke slaňovacímu borháku.
NA LABI STÁVAL ČLUN, VIIa (Písk.Sasko), 23. 4. 2013, Miroslav Dunovský stř. Michal Mareš. Vlevo od cesty "Severní hrana" stěnou na polici, spárou a stěnou při hraně přes 2 kruhy pod převis. Traverz vpravo a přes stupně ke slaňovacímu borháku.
[d.] SEVERNÍ HRANA, III (Písk.Sasko), Hranou až k převislému nosu, který obcházíme zprava, zpět doleva nad převis a hranou na vrchol.
[c.] VŠICHNI SVATÍ POCHODUJÍ, VIIc (Písk.Sasko), 13. 4. 1977, Zdeněk Weingartl, Karel Skopec, Ladislav Černý. Nástup z travnaté terasy pod levou částí hladké plotny, vlevo od krátkého zářezu (hodiny). Hladkou stěnou přes K vzhůru pod převis, který obcházíme zprava. Zpět doleva nad převis a hladkou stěnou.
[b.] NANEBEVSTOUPENÍ, VIIIa (Písk.Sasko), 1. 6. 1978, Zdeněk Weingartl, Pavel Weingartl. Cestou „Všichni svatí pochodují“ ke K, pak stěnou šikmo doprava asi 5m a vodorovný traverz ke K cesty „Buben“. Traverz asi 2m doleva a hladkou stěnou k převisu. Dále opět jako cesta „Všichni svatí pochodují“.
[a.] BUBEN, VIIa (Písk.Sasko), 14. 5. 1975, Karel Luxík, Václav Tůma(2), Karel Skopec, Petr Laštovička(1). Z travnatých teras asi v 1/3 výšky stěny, zprava nebo zleva na oblou hranu plotny a tou ke K. Přímo vzhůru k převisu, přes něj zleva a pak lehkou stěnkou na vrchol.