sektor  Labské údolí - levý břeh
podsektor  Ostroh Gilotiny
MONOLIT - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou možné jen po předchozím souhlasu OVK.
oblast: Labské údolí, sektor: Labské údolí - levý břeh, podsektor: Ostroh Gilotiny, skála: MONOLIT - M
Obr.1: MONOLIT - M (Levý břeh), foto: z aplikace , vystaveno: 2016

Obr.2: MONOLIT - M (Levý břeh), foto: z aplikace , vystaveno: 2016

[k.] SPORTOVNÍ NEMEHLO, VIIb (Písk.Sasko), 10. 8. 1996, Zbyněk Homola, L. Fáberová. V levé části masivu stěnkou přes 3 borháky přímo ke slaňovacímu borháku cesty "Taky cesta".
DIVOKÁ MAZURKA, Xc (Písk.Sasko), 26. 9. 2021, Václav Šatava stř. Filip Hebelka, Martin Drbohlav. Nástup z kouta u cesty „Taky cesta "doleva na hranu k borháku a plotnou pod převis. Středem převisu přes 2 borháky přímo do cesty „Šílený tanec "a tím ke slaňovacímu borháku.
[i.] ŠÍLENÝ TANEC, XIa (Písk.Sasko), 1997, Richard Litochleb(1), Pavel Černý(2). Od K „Psího života“ šikmo vlevo převislou stěnou přes 4 borháky ke slaňovacímu borháku.
1 [j.] TAKY CESTA, VI (Písk.Sasko), 4. 8. 1996, Zbyněk Homola, O. Starý, R. Konáš. Vlevo od cesty "Sportovní nemehlo" lomenou spárou mezi „Monolitem“ a blokem přes borhák ke slaňovacímu borháku.
[h.] PSÍ ŽIVOT, IXc (Písk.Sasko), 8. 5. 1997, Richard Litochleb(1), Petr Laštovička(2), Jindřich Hudeček, H. Kupschus. Nástup z balkonu vlevo od levé údolní hrany. Převislou stěnou a sokolíkem do římsy (3 borháky a K). Přes hranu vpravo a stěnou přes další 2 borháky ke slaňovacímu borháku.
UGROFIN, IXa (Písk.Sasko), IXc RP (Písk.Sasko), 16. 10. 2005, Jiří Slavík stř. Petr Slanina(2). Od 1. kruhucesty „Žaludeční likér“ vlevo stěnou při hraně (2 K). Hranou a stěnou vlevo (2 K) ke slaňovacímu borháku.
[g.] ŽALUDEČNÍ LIKÉR, IXa (Písk.Sasko), 12. 11. 1994, Petr Slanina(2), Jiří Slavík. Levou údolní hranou (1. K) k převisu. Doprava a stěnou přes 2 K, pak vlevo hranou přes 2 kruhy ke slaňovacímu borháku. 1
[f.] GUMA GUAR, Xa (Písk.Sasko), 12. 8. 2000, Jiří Novák(2), Jiří Slavík. Cestou „Zahnutý stereo“ k 1. kruhua zleva přes 4 K k borháku „Kvádro mono pinta“. Stěnou pod převísek ke slaňovacímu borháku. 1
ROČNÍK 1957, Xa (Písk.Sasko), Xb RP (Písk.Sasko), 6. 5. 2007, Jiří Slavík stř. Pavel Černý(2). Od 4. K cesty „Zahnuté stereo“ stěnou přímo ke K cesty „Kvádro mono pinto“ a dále přímo stěnou ke slaňovacímu K.
[e.] KVÁDRO MONO PINTO, IXc (Písk.Sasko), 1996, Petr Slanina(2), . Od 5. K cesty „Zahnutý stereo“ traverz vlevo a stěnou (kruh) dále vlevo a vzhůru stěnou (borhák) do římsy pod převísek. Doprava stěnou pod velký převis. Stěnou do komína a jím n. v.
[d.] ZAHNUTÝ STEREO, Xb (Písk.Sasko), 7. 5. 1995, Petr Slanina(2), Jiří Slavík. V levé části stěny, z pilířku, vzhůru k 1. K. Přes římsy (2. kruh) šikmo vpravo stěnou (3. kruh) přímo (4. kruh) vpravo a vzhůru k 5. K. Pod ním traverz vpravo až na hranu „Kořisti“ a tou n. v.
[c.] PÍČOVINA, IXb (Písk.Sasko), 2. 7. 2000, Václav Šatava(2), Tomáš Sobotka(1), Andrej Chrastina. Středem stěny krátce sokolíkem. Stěnou přes 4 borháky vzhůru, traverz doprava do sokolíku. Tím ke K, stěnou přímo k borháku a doprava na hranu. „Kořistí“ na vrchol.
MONOKRAT, Xc (Písk.Sasko), 7. 11. 2017, Matěj Svojtka stř. Ondřej Beneš stř. Martin Jungling. Cestou Píčovina ke 4. BH, odtud přímo stěnou přes borhák k 5. kruhu Zahnutého sterea a přímo stěnou přes borhák ke slanění.
SAFARI, Xa (Písk.Sasko), Xb RP (Písk.Sasko), 16. 8. 2003, Ondřej Beneš stř. Tomáš Sobotka(1). Vlevo od „Kořisti“ stěnou přímo k 1. borháku a dále mírně zleva přes 3 borháky do cesty „Píčovina“.
5 [b.] KOŘIST, VIIIc (Písk.Sasko), 28. 9. 1991, Petr Laštovička(2), František Hochwalder. Pravou údolní (V) hranou přes 3 K a 4 BH ke slanění. 1
[a.] VOPRCAJTUNG, VIIIb (Písk.Sasko), 4. 6. 1998, Václav Šatava(2), František Hebelka, Jan Havel. Vpravo od cesty „Kořist“ stěnou přes borhák ke K. Od něj přímo do díry (2. borhák). Zleva podél trhliny přes 2 borháky, stěnou přímo přes převis (borhák) do police ke slaňovacímu borháku.
PŘÍMÝ SPORTOVNÍ NEMEHLO, VIIc (Písk.Sasko), 30. 7. 2016, Zbyněk Homola, Jan Pleticha, Pavel Černý(2). V lévé části masívu přímo stěnkou přes 2 borháky dále přes borhák (Sportovního nemehla) ke slan. bh.
DUOLIT, VIIc RP (Písk.Sasko), 16. 4. 2011, Pavel Rýva, Pavel Randák. Vpravo od kouta stěnou podél hrany k 1. BH. Stěnou přes 2 borháky, výše tupou hranou ke slaňovacímu borháku.
Od 17.8. 2011 zákaz nových prvovýstupů zdůvodu uchování linií cest. Oznámení správců Pravého a Levého břehu v Labském údolí 17.8. 2011
(27.09.2011 10:06:40)
Z důvodů vyčerpání možností vytyčení nových logických linií jsou z rozhodnutí OVK Labské pískovce další prvovýstupy na tu to skálu podmíněny přechozím souhlasem správcem skal.
(Jan Pleticha / 03.05.2011 08:00:58)